צילום: ויקיפדיה/ KW0
צילום: ויקיפדיה/ KW0

חברת האוטובוסים מטרופולין מגיעה לחולון: כל הקווים והמסלולים

האוטובוסים המשוכללים של "מטרופולין" יביאו עימם יותר קווים מהירים אל אזורי העסקים בתל אביב, יותר נסיעות בכל מסלול וגם קווי מיניבוסים מאספים בתוך חולון. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 4.3.18 13:00

חברת מטרופולין תחל להפעיל קווי אוטובוס בחולון כחלק מזכייתה במכרז על אשכול שרון-חולון. מדובר באשכול הגדול שיצא למכרז במשרד התחבורה עד היום, הכולל בתוכו עשרות קווים שהופעלו עד היום על ידי אגד, דן ונתיב אקספרס ועוד קווים חדשים מתוכננים. הנה הצצה למה שמתוכנן להתבצע בעוד מספר חודשים:

חברת מטרופולין תפעיל במתכונת מוגברת את הקווים: 2, 26 ו-126 הפועלים כיום במסגרת קואופרטיב אגד. בנוסף לכך מתוכננים לפעול קווים חדשים עם כניסתה של המפעילה החדשה. כך למשל, מתוכנן לפעול קו 44 החדש שיקשר בין איצטדיון וינטר ברמת גן למסוף קריית שרת בחולון עם 42 נסיעות ביום. כמו כן מתוכנן קו 77 שייצא מרחוב הפלד שבאזור התעשיה אל תחנת רכבת הראשונים עם 42 נסיעות ביום.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

קווים מהירים לתל אביב

בנוסף לקווים אלה מתוכננים לפעול גם קווים מהירים שיסעו ישירות אל אזורי העסקים בתל אביב. כך למשל, מתוכנן לפעול קו 278 שייצא ממסוף קריית שרת בחולון ויגיע ישירות אל קריית עתידים בתל אביב עם 72 נסיעות ביום. כמו כן מתוכנן לפעול קו 79 המהיר אף הוא, שייצא ממסוף ארלוזורוב בתל אביב וייסע אל מסוף קריית שרת בחולון עם 72 נסיעות ביום.

קווי מיניבוסים בתוך חולון

לצד הקווים המהירים אל תל אביב, מתוכננים לפעול גם קווי מיניבוס מאספים בתוך חולון עם מספר נסיעות ביום. קווים 15 ו-16 יקשרו בין רחוב הפלד שבאזור התעשיה ותחנת הרכבת הקוממיות במסלול הסעות "החולונית" הפועלות כיום. כמו כן מתוכנן לפעול קו מיניבוס שייצא ממסוף וולפסון אל כיוון חניון אגד שבקריית בן גוריון ויעבור בשכונות בת -ים עם 68 נסיעות ביום.

במסגרת זכייתה במכרז ביולי 2017, חברת מטרופולין תפעיל אוטובוסים חדישים בתקן יורו 6 עם שקעי USB להטענת טלפונים ניידים, כריזה קולית עם עלייה מכל הדלתות.

מפת הקווים החדשים במסגרת מכרז שרון-חולון מגיעה לאחר הטראומה הגדולה משנת 011 , אז בוצעה "הפעימה השנייה" והמסיבית במסגרת הרפורמה הגדולה של קווי גוש דן שגרמה להרבה אי סדר. במסגרת אותה פעימה בוטלו, שונו ונוספו עשרות קווי אוטובוס בערים חולון, בת ים, תל אביב, רמת גן וגבעתיים בעת ובעונה אחת.

יישום אותה פעימה לווה בביקורות נזעמות מצד תושבי חולון עקב ההתראה המהירה על ביצועה וניתוק שכונת מפדה ואזורים רבים אחרים מקו 4 וכמו כן ניתוק התחנה המרכזית החדשה מקווי חולון. עקב הביקורת בוצעו מספר פעימות תיקון בניסיון לתקן את המעוות ובמהלכן הוחזר קו 4 אל מסלולו המקורי ושונה מסלולו של קו 89 כך שיעבור שוב ברחוב לוינסקי בצמוד לתחנה המרכזית החדשה.

כל שנותר לקוות הוא שהופקו מאז לקחים וכי ביצוע הפעימות של הפעלת אשכול שרון- חולון יעברו בצורה תקינה ללא ליקויים. על פי התכנון, הפעימה הראשונה של הפעלת אשכול זה תכלול את קווי דרום השרון ולאחר מספר חודשים מביצועה תיושם הפעימה השנייה שתכלול את קווי חולון. עד לביצוע בפועל ייתכנו שינויים בתוכנית ומחברת מטרופולין נמסר כי טרם נקבע תאריך סופי לתחילת פעילותה בחולון.

 

תגיות:

תגובות

4 תגובות
  1. ליה

    יופי מעולה אולי סוף סוף נתפטר מחברת אגד הכושלת שחושבת שעושה טובות לנוסעים נותנת שירןת גרוע ומביש ומזלזלת בתלונות בצורה מעליבה ורק בשל חוסר ברירה משתמשים בשירותיה יאללה אגד תעופי לנו מהעיניים נמאסתם

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא מה שחדש יהיה יותר טוב הלוואי

  3. חולוני אופטימי

    נהדר! סוף סוף שירות נורמלי לעתידים
    בהצלחה למטרופולין!

  4. אורן

    יש להם אוטובוסים יפים זה נכון אין שום ספק. אבל חברה זאת מפעילה גם אוטובוסים כפולים כמו חברות אגד, דן או קווים?
    שה לא עיר בפריפריהה ובמגפוליס להפעיל רק אוטובוסים בודדים לא מספיק. היום קווי אוטוביסים כל-כך עמוסים שבשעות פיק בלי אוטובוסים כפולים אי אפשר.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר