יום האישה הבינלאומי: כמה מנהלות בכירות עובדות בעיריית חולון?

רמה אליקים, יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה, מברכת את נשות העיר חולון ופורשת את אפשרויות הקידום עבורן

פורסם בתאריך: 8.3.18 09:27

למרות הנתונים המצביעים על מספרן הנמוך של נשים המכהנות כמנהלות בכירות בשירות הציבורי, הרי שבכל הנוגע לעיריית חולון, 2 מתוך 4 המנכ"לים של חברות הבת העירוניות הן נשים; 4 מתוך 8 הסמנכ"לים, העומדים בראש המינהלים המקצועיים בעירייה הן נשים ו-42% מהמנהלים הבכירים בעירייה הן נשים.
יחד עם זאת אומרת רמה אליקים, יועצת ראש עיריית חולון לקידום מעמד האישה, העומדת גם בראש המחלקה לקידום מעמד האישה בחולון: "אין שוויון אמיתי בין נשים לגברים בחברה שלנו, אין מספיק נשים בפוליטיקה ויש אפליה ברורה ברמות השכר בין נשים לגברים".

אליקים, בת 56, נשואה ואם לשלושה ילדים בוגרים, היא סבתא טרייה לנכד שנולד אך לפני חודש ימים. היא גרה בגבעתיים ובהשכלתה היא עובדת סוציאלית. בתחילת דרכה שימשה כמנהלת תחום אוכלוסיות מיוחדות במחלקת הרווחה ולפני כשש שנים מונתה לתפקיד מנהלת המחלקה לקידום האישה, הפועלת מאז שנת 2001.

צפו ברמה אליקים מברכת את נשות חולון לרגל יום האישה:

"בחברה שלנו אין שוויון אמיתי בין גברים ונשים", אומרת אליקים, "ולכן המחלקה הזו ומסגרות דומות נותנות לנשים כלים להזדמנות שווה מול העולם הגברי. לדוגמה, היום אני נוסעת להרצות בפני בנות בבית הספר מקווה ישראל, שם מתקיים פרויקט נפלא – 'בנות ההיי-טק שוברות את תקרת הזכוכית' – ומטרתו לגרום ליותר נשים ללמוד ולעבוד במקצועות הריאליים. היום מקצועות אלה נשלטים על ידי העולם הגברי ורוב הנשים לא פונות לכיוונים הללו".

אליקים מצביעה גם על ייצוגן של הנשים בפוליטיקה. "היום נשים לא ששות ללכת לכיוון הזה. יש לנו דוגמה חיה בעיריית חולון – מתוך 26 חברי מועצה יש רק שלוש נשים. החוסר בנשים פוליטיקאיות דומה גם בפוליטיקה הארצית. היום נשים מעדיפות ליזום ולהנהיג דווקא בתחום החברתי ולא הפוליטי כי שם יש להן יותר יכולת להשפיע ולהנהיג. כיום המצב מבחינה זו בחברה הישראלית הוא אמנם טוב יותר ממה שהיה בעבר, אבל עדיין, אין אף מועמדת לפרס ישראל – כולם גברים. גם במערכת המשפט יש מיעוט נשי, ועוד לא הזכרתי את נושא אפליית השכר – גבר ואישה לא מרוויחים אותם סכומים גם אם הם עובדים באותם תפקידים. נשים משתכרות 30% פחות".

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

עם זאת, יש לציין כי 50% ממנהלי החברות העירוניות ומהסמנכ"לים העומדים בראש המינהלים בעירייה הן נשים. כך למשל, מוסרים בעירית חולון, "בראש החברה הכלכלית לפיתוח חולון עומדת פנינה שנהב ומנהלת רשת קהילה ופנאי היא ורדה לוי. אדריכלית מימי פלג היא מהנדסת העיר ועומדת בראש מינהל ההנדסה, אינג' ענבר ניצני מנהלת את מינהל התשתיות, אריאלה קידר עומדת בראש מינהל החינוך ועו"ס איריס צור עומדת בראש מינהל הרווחה והשירותים החברתיים. גם היועצת המשפטית, דוברת העירייה, מנהלת המוקד העירוני ואגף השירות וכן מנהלות אגפים נוספות, חולשות על תחומים עירוניים רבים ומנהלות אותם במקצועיות.

המחלקה לקידום מעמד האישה שאותה מנהלת אליקים נועדה לתת שירות לתושבות העיר ועיקר פעילותה מכוונת לפיתוח מנהיגות, עידוד יזמות לנשות עסקים כדי שתגענה לעצמאות כלכלית, וכן להעלאת המודעות בקבילה בנושאי מגדר. למחלקה יש פורום מצליח בשם "נשות העסקים", שמתכנס פעם בחודש במטרה לקדם את עסקיהן של נשות העיר וליצור שיתופי פעולה ביניהן. אליקים מציינת גם את "קורס מנהיגות בקהילה", שעד היום סיימו אותו 200 נשים ומטרתו לתת כלים לנשים להתחבר ליכולת להנהיג גם בחיים האישיים,החברתיים והעסקיים.

לדברי אליקים, ראש עיריית חולון, מוטי ששון, "מעורב ותומך בפעילויות המחלקה לקידום האישה והוא גם מלווה אותנו בפעילויות בחולון, נותן מרחב פעולה ומגיע לכל אירוע".

לסיכום מבקשת אליקים לומר: "אני מאחלת לכל הנשים שנהיה שוות בפני עצמנו, שנרגיש שוות ומוערכות ושיהיה יום האישה שמח".

 

 

 

 

 

 

 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר