הטרנד החדש בחולון: גומרים לעבוד והולכים ללמוד גמרא

לימודי גמרא הפכו ללהיט החדש בעיר. מדי שבוע מגיעים מבני ברק לחולון אברכים המלמדים עשרות תושבים חילונים גמרא והביקוש ללימודים המרתקים הולך וגדל

פורסם בתאריך: 9.3.18 09:52

השבוע (שני) התקיים בבניין הרבנות בחולון ערב שבועי של לימוד גמרא משותף של אברכים מבני ברק ובעלי מלאכה תושבי חולון. בשעה שמונה בערב נכנסו עשרות אברכים אל תוך הבניין והחלו להתחלק לזוגות של חברותות עם בעלי המלאכה. על הכף – לימוד משותף של גמרא והלכות.

מדובר במיזם שהחל לפני מספר חודשים, כאשר הרב אילן כהן מחולון החליט לנסות ולארגן קבוצה קבועה של אברכים שיישבו וילמדו יחד עם בעלי מלאכה מחולון.

על פעילות לימודי הגמרא מספר מרדכי, רכז הלימוד של המיזם: "בשבוע הראשון היינו עשרה אברכים שבאו מבני ברק ובתוך חצי שנה הגענו לכמות של 60 אברכים עם יותר מ-80 איש שמגיעים ללמוד פה מדי שבוע. יש פה לימוד תורה בצורה יוצאת מן הכלל".

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

כיום, מיזם לימוד הגמרא כולל יותר מ-100 משתתפים אשר ממלאים את חדרי הבניין ולא משאירים מקום פנוי אחד לשבת בו. "בתוך מספר דקות מרגע התחלת הלימוד מתחלפת האווירה במקום, ויש הרגשה כאילו אנו נמצאים בתוך ישיבת פונוביץ' בבני ברק ולא בחולון, כאשר חלל הקומה השנייה בבניין מתמלא עד אפס מקום ורק קולות הלומדים נשמע בחלל", מספר מרדכי.

"הרב אילן אמר לנו שיהיה לימוד גמרא, דבר שרצינו לעשות כאן כבר הרבה זמן, אבל היה קשה ליישם אותו בשיעור אחד להרבה תלמידים. אז הרב לקח על עצמו להביא בחורים מבני ברק, שבאים כל שבוע ומוסרים מעצמם אחרי שכל היום הם יושבים ולומדים. גם כל הקהל שבא ללמוד פה מורכב מאנשים שעובדים כל השבוע ונותנים מעצמם. זה דבר שראוי לשבח", מסביר מרדכי.

דורון, תושב חולון אשר מגיע מדי שבוע ללימוד קבוע עם אברך, מתאר את חוויית הלימוד שלו: "אני כרגע לומד בגמרא את פרק המפקיד במסכת בבא מציע, הכל פה פלפולים של דיני ממונות".

מי ומי בין התלמידים? תושבי חולון בגילאים ומרקעים שונים, או כפי שמסביר מרדכי: "באים לפה מגיל 16 ועד 80 פלוס, מחילונים ועד לדתיים וחרדים. הגיעו לפה אנשים בלי כיפה שחיפשו משהו להניח על הראש".

אחד האברכים שלוקח חלק במיזם מספר על הסיפוק בלימוד: "הגעתי לפה לפני חודשיים כשהציעו לי ללמוד בחברותא עם רואה חשבון. הוא טען שהוא לא דתי ולא היה רגיל ללמוד גמרא. איך שהתחלנו ללמוד גמרא, נפתחו לו מיד העיניים ומאז הוא התקדם הרבה בלימוד".

כיום לימודי הגמרא מתקיימים בימי שני בשעה 20:00 ונמשכים כשעה וחצי. הרבה מהתושבים הלומדים המיזם טוענים ששעה וחצי של לימוד זה מעט מדי: "אנשים באים אלינו בתלונות ששעה וחצי זה קצר מדי והיו רוצים לשבת וללמוד עוד", מספר מרדכי.

"שופטים, עורכי דין ופסיכולוגים לומדים חלקים מהגמרא בלימודי התואר שלהם. מדובר בחומר מעניין ומרתק שכדאי שכולם – לא רק שופטים – ילמדו ויחכימו ממנו", מסכם דורון.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר