סרן זיו דאוס ז"ל. צילום: דובר צה"ל

"זיו התעקש לשרת בקרבי, העלה פרופיל ונפל על הגנת המולדת"

בדיוק שלוש שנים לאחר גיוסו, נרצח סרן זיו דאוס מאזור בפיגוע הדריסה בשומרון

פורסם בתאריך: 18.3.18 10:08

סרן זיו דאוס, בן 21, מאזור, הוא אחד משני החיילים שנרצחו בפיגוע הדריסה בסוף השבוע (שישי) ליד מבוא דותן שבשומרון. דאוס יובא למנוחות בשעה 12:00 בבית העלמין הצבאי בחולון.

"אחלה סופ"ש" – כך איחל ביום חמישי האחרון זיו דאוס לחברתו הטובה ביותר, שיראל שרעבי. ביום שישי אחרי הצהריים היא ניסתה להשיגו ולא הצליחה. במוצ"ש התברר לה: הוא נרצח בפיגוע הדריסה בשומרון, בדיוק שלוש  שנים אחרי שהתגייס. זיו דאוס, הבן הבכור במשפחתו, הותיר אחריו הורים ושתי אחיות.

גדוד קדם שבו שירתו דאוס ושני פצועים בפיגוע זכה בשנים האחרונות לשבחים על הצטיינותו. בראש השנה האחרון זכה בתואר גדוד מצטיין באוגדת יהודה ושומרון על פעילותו לסיכול הטרור ובשנת 2015 נבחר לאחד הגדודים המבצעיים המצטיינים על ידי הרמטכ"ל. לאחר הפיגוע, כוח מהגדוד יצא לפעילות במרחב הכפר ברטעה ממנו יצא המחבל. במסגרת המבצע נעצר חשוד ובוצעו סריקות לאיתור אמצעי לחימה בהובלת מפקד הגדוד, סגן אלוף שרון איטח, שאמר: "אני כואב את כאבן של המשפחות ומשתתף בצערן. נמשיך לתמוך וללוות אותן. לפצועים אאחל החלמה מהירה ושישובו אלינו במהרה. בפיגוע שאירע ביום שישי איבדנו מפקד מחלקה מצטיין, סרן זיו דאוס, וסמל נתנאל קהלני מפלוגת הניוד של חטמ"ר מנשה. בנוסף שני לוחמים נפצעו באורח בינוני וקשה. יחד עם זאת, הגדוד מבצעי וחזק וימשיך לבצע פעילויות מבצעיות רבות בכל זמן שיידרש על מנת להבטיח את הביטחון והשקט לתושבים".

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

יונתן, דודו של דאוס, סיפר אתמול בכאב כי הוא נרצח בדיוק שלוש שנים אחרי גיוסו, ב-16 במרס 2015. "אחרי שאמו שמעה שהיה פיגוע, היא חששה וניסתה להתקשר אליו, אבל הוא כבר לא ענה לה", אמר דודו של דאוס ותיאר את אחיינו: "זיו הוא ילד שקט, אוהב אנשים וצנוע. הוא עשה הכל כדי לתרום למדינה – העלה פרופיל כדי להיות קרבי ולשרת את המדינה ולבנות אותה. יש אנשים שמונעים משנאה ואנחנו מונעים מאהבה. בסוף מי שבא מאהבה ינצח".

הדוד יונתן מספר: "משהו שמלמד על הערכים של זיו אפשר ללמוד מהסיפור הבא: לפני כמה חודשים הוא פנה לאמא שלו, נתן לה כסף וביקש ממנה לקנות בכספו שלו שעון לאחד החיילים שלו. 'לכי תקני שעון לחייל שלי מכספי ולא מכספך', אמר לה, 'זה חייל שכל הזמן אותו חייל מקבל עונשים על איחורים כי אין לו שעון".

שכנתו של דאוס, מיכל סגיב מספרת: "זיו נלחם להעלות פרופיל כדי להיות קרבי ולצאת קורס קצינים בגלל שהיה אסתמטי. הוא רצה לשרת ולהיות קרבי ומאוד אהב את השירות שלו. אמא שלו סיפרה לכולם שהיא חוששת".

אוריאל תנעמי, חבר מועצת אזור וחבר המשפחה: "אני מכיר את זיו מבית הכנסת. כשהיה מגיע לשבת, ביקר בבית הכנסת עם אבא וסבא שלו. הוא היה מלח הארץ ונפל על הגנת המולדת".

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר