תעלומת הקבר הנעלם: מי שדד את קברו של יצחק פרופטה ז"ל?

בני משפחתו, שעלו לקברו בבית העלמין בחולון, נדהמו לגלות את הקבר חשוף וכי המצבה המכסה אותו נעלמה. חברת קדישא הסירה אחריות

פורסם בתאריך: 20.3.18 09:44

מה הייתם עושים אם בוקר בהיר אחד, הייתם עולים לקברו של בן משפחה יקר לכם ומגלים כי מישהו שדד את הקבר? זה מה שקרה לבני משפחת פרופטה מחולון, שעלו ביום חמישי האחרון לקברו של האב, יצחק פרופטה ז"ל, הקבור בבית העלמין בחולון, ולחרדתם גילו כי המצבה המכסה את הקבר נעלמה במלואה מהמקום.
"בבוקר יום חמישי האחרון הגענו אימי ואני לבית הקברות בחולון", מספרת הבת שלי חוטה, "שם קבור אבי, ולא האמנו למה שראו עינינו – הקבר היה פתוח, מישהו לקח את הקבר של אבא. התחלנו לצרוח אמא ואני, 'איפה אבא? תביאו לי אבא שלי!' כך, במשך שעה, לא הצלחנו להירגע".

חוטה, בת 44, תושבת חולון, נשואה ואם לשתי בנות, איבדה לפני כארבע שנים את אביה. אובדן אביה היקר הותיר בה כאב גדול ועד היום, כך היא מעידה, לא הצליחה להתאושש ולכן מדי חודש היא פוקדת את קבר אביה, מדברת אליו, מניחה פרחים על קברו ומדליקה נרות.
"אמא אספה אותי במכונית ובדרך לבית העלמין קנינו פרחים ונרות. נסענו עד לקבר במכונית וכבר ממרחק הבחנו שמשהו לא תקין. כשהתקרבנו, חשכו עינינו – החלק של העליון של המצבה נשאר ואילו והחלק התחתון, שמתחתיו קבור אבי, לא נמצא. התחלו לצעוק ולבכות ביחד, לא ידענו מה לעשות ומיד הגיעו אלינו אלון הקב"ט של בית העלמין ומיכאל, מנהל בית העלמין, שניסו להרגיע אותנו אך ללא הצלחה. הקב"ט החל לחקור אותנו ולשאול שאלות – יש לכם אויבים? מישהו מחפש אתכם? אולי לא שילמתן לקבלן המצבות? עניתי שזה לא ייתכן כי גיסי שילם הכל. ואכן, גיסי אישר שהמצבה עלתה 8,000 שקל, יש קבלה והכל שולם".

הקבר טרם השוד. 8,000 שקל

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

חוטה מציינת כי המצבה שנעלמה היתה די רגילה, "לא משהו מנקר עיניים או מיוחד, עם מתקן לפרחים ונרות, וזהו". היא מספרת כי "מנהל בית העלמין מטעם חברת קדישא הבטיח לה ולאמה כי הכל יסודר על חשבונם והם ידאגו להציב מצבה חדשה במקום. עוד ציין מנהל בית העלמין כי מעולם לא נתקלו באירוע כזה, לא היה ונדליזם ובוודאי לא עקירת מצבה. ואכן, הניחו על הקבר פלטת עץ, ניקו את השטח ואנחנו היינו רגועות, למרות שכל הזמן חשבתי מי השפל שיעשה כזה דבר. אין לנו אויבים ואנו לא חייבים כלום לאף אחד. למה דווקא בחרו את אבא שלי?".

סוף השבוע חלף עבר ובתחילת השבוע (ראשון) קיבלה חוטה שיחת טלפון ממנהל בית העלמין ולדבריה, נמסר לה כי "על פי הוראה שניתנה על ידי היועץ המשפטי של חברת קדישא, הנהלת בית העלמין חוזרת בה מהסיכומים ומההבטחה לסדר את הקבר ולדאוג למצבה חדשה וזאת מחשש שהם יהיו חשופים לתביעות על נזקים שנגרמו בעבר או ייעשו בעתיד".

אתמול (שני) הגישו בני המשפחה תלונה במשטרה על השחתת מצבה, והעניין עבר לטיפול המשטרה. לסיכום, מבקשת חוטה מהציבור: "אם מישהו ראה את המצבה או את מעשה השוד, או שמע על כך דבר, אנא הודיעו למשטרה – אולי נמצא את השפל שעשה זאת לאבי". גם לחברת קדישא מעבירה חוטה מסר: "אני נורא מאוכזבת מההתנהלות שלהם ומבחינת המשפחה, אנחנו עוד לא גמרנו איתם את החשבון".

שמחה רן, סמנכ"ל חברת קדישא תל אביב-יפו, מסר בתגובה כי "אין אנו אחראים על שלמות המצבות, ואם מישהו שבר או שובר בזדון, אין אנו רואים עצמנו אחראים למעשה זה או אחרים המתרחשים בתוך בית הקברות. שטח בית הקברות חולש על 700 דונם עם 230 אלף מצבות ואינו מרושת במצלמות, למעט בכניסות אליו".

תגיות:

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר