חג הנקיונות גובה מחיר: שתי הרעלות אקונומיקה בחולון

אקונומיקה עלולה לגרום לגירויים בדרכי העיכול ואף לכוויות – כך תעברו את הפסח בשלום

פורסם בתאריך: 21.3.18 13:44

הנקיונות של פסח עלולים להביא לתוצאות הרסניות. כך קרה שתושבת חולון שניקתה במרץ את המטבח לכבוד פסח נזקקה לטיפול רפואי בעקבות הרעלת אקונומיקה וכעת מתעכבים בביתה שאר הנקיונות.

תושבת חולון, בת 59, הגיעה בתחילת השבוע (ראשון) למיון בית החולים וולפסון עם כוויות בדרכי הנשימה כתוצאה משאיפת אקונומיקה. האישה ניקתה את חלק ארון המטבח שנמצא מתחת לכיור, ובעודה שוהה פרק זמן ממושך בקרבת חומר הניקוי, שאפה כמויות גדולות מחומר החיטוי, חשה בסחרחורת ופונתה על ידי בנה הבכור לבית החולים. מתברר כי הכמות המועטת של החמצן באזור הניקיון גרמה לה לשאוף אדים מהחומר הכימיקלי.

במהלך הבדיקות בבית החולים התברר כי האישה ניקתה באקונומיקה כתם של מנקה אסלות שנשפך בארון מתחת לכיור והשילוב של האקונומיקה עם החומר לחיטוי אסלות יצר תערובת רעילה מאוד. האישה לא התייחסה לסימנים המוקדמים והמשיכה בניקיון כאשר היא מתלוננת על צריבה בגרון ועל אדמומיות בעיניים.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

במקרה אחר שדווח ביום שישי האחרון, סטודנטית בת 23 מחולון שתתה נס קפה בכוס שבה נותרו שאריות של חומרי חיטוי לאחר ששותפתה לדירה ניקתה את המטבח. הסטודנטית ראתה את הכוס ליד הכיור, הניחה כי היא שטופה ושמה בתוכה גרגרי נס קפה. כשטעמה את המשקה התלוננה על כך שהחלב חמוץ, אך כאשר שותפתה נכנסה חזרה למטבח והבחינה כי שתתה בכוס עם שאריות חומרי הניקוי, המליצה לה לפנות לקבלת טיפול רפואי.

במד"א נמסר כי "בתקופה שלפני חג הפסח מתמודדים הצוותים הרפואיים עם מקרים רבים של קשיי נשימה לאחר חשיפה לאדים רעילים הנוצרים כתוצאה מערבוב של חומרי ניקוי שונים. לרוב מדובר בערבוב בין אקונומיקה, ספריי לניקוי וחומרים על בסיס אמוניה. אקונומיקה עלולה לגרום לגירויים בדרכי העיכול ובכמות גדולה אף לכוויות. יש להימנע ממגע עם העיניים ועם העור. כמו כן כבר התקבלו לאחרונה פניות בנוגע לילדים ששתו חומרי ניקוי. יש לציין כי במקרים כאלה אין לעודד הקאה או להשקות את הילד שנפגע בחלב, זאת  בניגוד לדעה הרווחת והמוטעית".

במרכז הארצי למידע בהרעלות בקריה הרפואית רמב"ם מבקשים להדגיש: "מומלץ לא להשאיר ילדים ללא השגחה ולהרחיק מהישג היד ומטווח הראייה של הילדים חומרי ניקוי. יש לקרוא היטב את האזהרות והוראות השימוש, לשמור את חומרי הניקוי באריזות בטוחות וקשות–פתיחה ולסגור היטב את מכסה המכל או את הנצרה מיד עם תום השימוש. חשוב להימנע מהעברת החומרים לכלי אוכל ולבקבוקים, לא לערבב חומרים שונים יחד ולא לרסס חומרי הדברה בסמוך למזון וכלי אוכל. במקרה של חשש של שתייה מחומר הניקוי, יש להימנע מניסיון להקיא כיוון שפעולה זו עלולה להחמיר את הנזק. במקרה של שתיית חומר ניקוי רעיל, יש לשתות מעט מים במידה שהאדם בהכרה ואין קשיי נשימה. במקרה של התזת חומר רעיל על העין או על העור, יש לשטוף במים זורמים במשך מספר דקות".

 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר