צפו: הרכב החשמלי הקומפקטי שיחסוך לכם דלק ובעיות חניה

הכירו את הרכב שישנה את האופן שבו התניידתם עד עכשיו בתוך העיר העמוסה והצפופה: "ליצ'י" - רכב חשמלי מעוצב במחיר השקה מיוחד, שחוסך למשתמשים את הוצאות הדלק הכבדות, ולא מעט תסכול ועצבים בחיפוש אחר חניה. ככה זה נראה:

פורסם בתאריך: 21.3.18 16:18

יש בשורה מקומית לבעיות ההתניידות במרחב האורבני הצפוף, נטול החנייה והעמוס ברכבים: רכב חשמלי קומפקטי, שחוסך את ההוצאות הכבדות של דלק וטיפולים ותיקונים במוסך שמגיעות לאלפי שקלים בשנה.

את הרכב המהפכני החלה לייבא לאחרונה חברת U.D.S הוותיקה, הממוקמת באזור התעשייה של חולון, בהנהלתו של דוד שבתאי, מהנדס מכונות. מדובר במכונית חשמלית זעירה – "ליצ'י", המגיעה למהירות מרבית של 55 קמ"ש בתוך העיר, במחיר השקה של 39,800 שקלים בלבד לרכב חשמלי מהניילונים – כשליש ממחיר מכונית סמארט חדשה בעלת מנוע בנזין.

צפו בביצועים של הליצ'י מתוך התוכנית "הכל כלול":

"בעצם הבשורה היא מכונית חשמלית מלאה", מסביר יוני בן שלום מחברת U.D.S, ומוסיף כי גם משרד התחבורה מכיר במגמה ותומך בה. "זה העתיד והוא כבר כאן. בתוך כחמש שנים יסתובבו בארץ מעל 100 אלף מכוניות חשמליות", הוא אומר, "עד היום הכרנו תצורה של מנוע בנזין ומנוע עזר חשמלי (היברידיות), ל'ליצ'י' אין מנוע בעירה פנימית. המנוע החשמלי הוא המנוע היחיד והוא מניע את הרכב, המערכת המכנית של מנוע חשמלי מתקדם וחסכוני מסוג AC המשודך לגיר רציף, מעניק אלפי קילומטרים של נהיגה ללא דאגות".

למעשה, שמונה שעות של טעינה מספיקות ליותר מ-100 ק"מ של נסיעה ב'ליצ'י. המכונית עומדת בתקן הבטיחות האירופאי, ובמדינות אירופה היא נמצאת כבר בשימוש זה זמן. המכונית מעוצבת בקפידה, באורך של  2.25 מטר – כרוחב של מכונית משפחתית דבר שמאפשר להחנות אותה בניצב למדרכה, רוחבה 1.40 מטר בלבד, וגובהה 1.64 מטר, המעניקים מרווח ראש נדיב. למי שמוטרד ממרווח הגחון: 13 סנטימטר מפרידים בין המכונית לכביש. למרות הממדים הזעירים, למרבה ההפתעה התחושה המתקבלת מנהיגה ב"ליצ'" היא של נהיגה ברכב משפחתי .

שני מושבים יש ב"ליצ'י", כאשר במושב ליד הנהג ניתן להציב כיסא לתינוק וכן תא מטען בנפח של 50 ליטר – המאפשר אחסון קניות ונשיאת ציוד בנסיעה.

מלבד החיסכון המשמעותי בדלק ובעצבים ותסכול אחר חיפוש חנייה, נושאת המכונית הזעירה בשורה נוספת: שמירה על הסביבה. "הרכב לא פולט מזהמים. דרגתו בטבלת זיהום מרכב מנועי היא 1, המשמעות: אין זיהום", אומר בן שלום, "לאלה שטענו כי מכוניות חשמליות לא משתמשות אמנם בבנזין אבל מונעות בחשמל המיוצר תוך כדי זיהום – גם זה לא נכון במציאות כיום, משום שהחשמל מיוצר מגז. המנוע החשמלי עושה טוב לסביבה והוא בעצם העתיד. עד היום קיבלנו מכוניות שידעו לעבוד גם על מנוע חשמלי וגם על בנזין, וכשהסוללות נטענות מעבודת מנוע הבנזין. לאחרונה עברו לשילוב בין מנוע בנזין למנוע חשמלי 'פלאגאין'. היום במגמה משתנה ל'טעינה מהקיר'".

ואיך מתדלקים? מטעינים. ממש כמו הטלפון הנייד. בשקע חשמל רגיל – בבית, בחניה, בכל מקום בו יש נקודת חשמל רגילה ביתית של V220. "אנחנו מנסים לקדם עם אזורים שיש בהם חניה או מקומות שאנשים חונים לאורך זמן כמו בתי קפה, קניונים, מסעדות, עסקים – שיתקינו מקום טעינה בעלות שולית. טעינת רכב עולה הרבה פחות מהטיפ שתשאירו במסעדה", מסביר בן שלום. "טעינה מלאה אורכת כ- שמונה שעות, כשאף אחד לא מגיע לסוללה ריקה לחלוטין. עשינו בדיקה של הסתברות, אנשים יסתובבו לפחות עם שליש סוללה מלאה. זמן טעינה מריק למלא לגמרי – 8 שעות, וסוללה מלאה מספיקה לכ-100 ק"מ נסיעה".

הסוף לבעיות החניה. צפו בסרטון:

 

עלות נסיעה של 100 ק"מ עומדת על כ – 3 שקלים בלבד, בהשוואה לעשרות שקלים במכוניות בעלות מנוע בנזין. חיסכון נוסף הוא בעלות אגרת הרישוי השנתית שעומדת על כ- 50 שקל ל'ליצ'י', לעומת אגרת הרישוי  לרכב מנוע בנזין או דיזל  שמגיעה לאלף שקלים לשנה.

איך מטפלים ברכב? מה לגבי מוסך?

"זה רכב שלא דורש מוסך, מי שמטפל בו אלה אנשי שירות מקצועיים בניידות שירות שהחברה מתכוונת לשלוח לאנשים לביתם במידה שנתקלים בבעיה או תקלה. אפשר כבר להתרגל – כמו שלא לוקחים מקרר למוסך אלא טכנאי בא אליך. אנחנו נוהגים אותו דבר – אם יש תקלה שתדרוש להחליף חלק או תיקון, ניתן שירות עד בית הלקוח. גם לאחר הקניה, אנחנו נוביל את הרכב עד לבית הלקוח או הלקוחה, בכל מקום בארץ. יקבלו כמו שמקבלים מתנה".

ואם אי אפשר לעלות איתה על כבישים בינעירוניים, מה היתרון של 'ליצ'י' על פני אופניים חשמליים, או קטנוע?

"אני אומר את זה ככה: אתה לא יכול לנסוע איתה לאילת אבל יכול לנסוע איתה באילת. הרכב נותן גמישות של שימוש יומיומי באזורים מוגדרים. מקובל להניח כי מעל 70 אחוזים מהנהגים בעולם המערבי, נוהגים  על אותו מסלול כל השבוע, ורוב הנסיעות הן בשעות אחר הצהריים או הערב ונעשות ברדיוס של עד 5 ק"מ מהבית. בכלל, זהו רכב אידיאלי לנסיעות בתוך העיר, לצורכי קניות, עבודה, איסוף ילדים או בילויים".

 

"כרוכב אופנוע אני יודע מה זה רכב דו גלגלי", מוסיף בן שלום, "שלא כמו רכב דו גלגלי ה'ליצ'י' מעניק כל מה שיש לרכב  רגיל  לתת: מזגן, מערכת שמע איכותית, חיישני נסיעה לאחור, מצלמת לנסיעה לאחור, חלונות חשמליים ועוד. חוויית הנסיעה היא כמו ברכב לכל דבר. הרי אי אפשר לקחת תינוק על אופנוע ומאוד קשה לערוך קניות עם קטנוע. עם המכונית הזו אפשר. לזה היא מיועדת בדיוק".

לפרטים: חברת יו.די.אס אלקטריק מוטורס בע"מ – 5532*  או 03-5599811.
להדגמה: אולם תצוגה – רחוב האורגים 36 אזור תעשייה חולון.
וגם בפייסבוק: כאן

 

 

 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר