השריפה בחולון: "ניצלנו בנס, הכל נשרף, אין לנו בית"

מתחילת השנה אירעו בחולון 38 שריפות בבנייני מגורים. השריפה האחרונה הותירה בני משפחה אחת חסרי כל

פורסם בתאריך: 26.3.18 15:23

"בכמה דקות הלכה לנו כל הדירה, כל הרכוש נשרף, אין לנו בית, אין לנו בגדים", כך מספרת ימית פשראל, תושבת חולון בת 40, שביתה נשרף כליל בשריפה בסוף השבוע האחרון (חמישי). השריפה אירעה בבניין בן 4 קומות ברחוב המעפילים בחולון בשעות הבוקר. ימית, נשואה ואם לתאומות בנות שש ולחייל בן 18, לא נכחה באותה עת בבית.

בעלה ואב המשפחה, אבי פשראל, שהה עם שתי בנותיו בנות השש בדירה כאשר לפתע נשמע בום גדול. הפיצוץ התרחש בחדר הכביסה שהחל לעלות אש ועשן. האב פינה מיד את בנותיו מהדירה וחזר אליה כדי לנסות לכבות את האש, אך משנוכח שאינו יכול להילחם בה בכוחות עצמו, יצא מהדירה כשהוא סובל מקשיי נשימה ומכוויות בידיו.
מכבי האש הגיעו לדירה לאחר שהשכנים הזעיקו אותם למקום והשתלטו על האש בתוך מספר כמה דקות, אך זה היה מאוחר מדי – הדירה נשרפה כליל. ממכבי האש נמסר כי על פי ההערכות ראשוניות, הגורם השריפה בבית ברחוב המעפילים הוא משחק באש על ידי מישהו מדיירי הבית.

באותה העת שהתה ימית במקום העבודה וקיבלה את הבשורה המרה מהשכנים. משהגיעה לביתה גילתה כי כל הדירה נשרפה וכל רכושם עלה באש. "נותרנו ללא קורת גג וללא רכוש, ללא בגדים לגופנו", מסרה ל"השקמה-חולון", "ערב פסח ואין לנו בית".

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

דירתם ורכושם של בני משפחת פשראל לא היו מבוטחים. הם עברו להתגורר בדירת קרובים בבני ברק, האם נמצאת במצב נפשי קשה, אך היא מתנחמת בכך שלפחות משפחתה בחיים ויצאה ללא פגע – "תודה לאל, אף אחד לא נפגע – ניצלנו בנס", אמרה למקורביה. קרוב משפחה התנדב לשפץ את הדירה והפעילה החברתית דוריס גרומן לקחה על עצמה ביחד עם חברים לנסות לארגן ביגוד ומוצרים לבית עבור המשפחה. הציבור החולוני נרתם למשימה ותרם ככל יכולתו.

38 שריפות בחולון מתחילת השנה

על פי נתוני כיבי אש חולון, בשנת 2017 אירעו בחולון 148 מקרי שריפה בבנייני מגורים. 38 שריפות אירעו בחולון מתחילת שנת 2018. לדברי כיבוי אש חולון, הסיבות השכיחות לפרוץ דליקות בדירות מגורים הן קצרים במכשירי חשמל. הבית המודרני עמוס במכשירי חשמל – מזגנים, מקררים, תנורי בישול, מחשבים ועוד, ופעמים רבו נוצרים קצרים הגורמים להתלקחות. סיבה שכיחה נוספת היא השארת נרות דולקים ללא השגחה ומשחקי ילדים. בבניינים עצמם, לוחות חשמל ישנים ללא תחזוקה וארונות העץ שלהם מלבים את האש. התפשטות הדליקה היא מהירה בגלל חומרי הריהוט הדליקים ומרגע פרוץ הדליקה זמן ההימלטות קצר ועד בלתי אפשרי בתנאים מסוימים.

הפתרון המומלץ הוא גלאי עשן להתרעה בזמן, תחזוקת מערכת חשמל וכן הקפדה על ניתוק מכשירי חשמל מטעינה בזמן שישנים. בכיבוי אש ממליצים בנוסף להחזיק בכל בית מטף אש. בבניינים יש לוודא פתח שחרור עשן בחלקו העליון של חדר המדרגות ולהחליף ארונות חשמל עשויים מעץ בחומר בלתי דליק.

אם חלילה נלכדתם במבנה  בוער, מוסרים בכיבוי אש, הזעק את שירותי הכבאות וההצלה, אל תתמהמהו ואל תיתנו לשריפה להתפשט. אתרו אותה ונסו לכבותה בעודה בראשיתה. מומלץ ללכת הליכה שפופה (העשן עולה למעלה) או לזחול מתחת לשכבת העשן בסמוך לרצפה, ללכת לאורך הקיר ולחפש את היציאה הקרובה. במידה שאין אפשרות לצאת, יש להיכנס לחדר הקרוב ביותר ולסגור את הדלת, להניח סמרטוט רטוב מתחת לדלת,

לפתוח חלון ולהוציא את הראש החוצה כדי לשאוף אוויר נקי. יש להימנע מהתזת מים על מכשירי חשמל. יש לנתק אותם תחילה מהחשמל. אם לא התגברתם על האש ואתם גרים בבית בקומת קרקע, הימלט מיד מהבית. בכיבוי אש מדגישים: אל תתעכבו להציל דברי ערך.

במידה שפרצה דלקה בחדר המדרגות, העשן יגיע לפתח הדירה הרבה לפני האש – לכן, לא לפתוח בשום אופן את הדלת. גשו לדלת, געו בידית, ואם היא חמה, אל תצאו החוצה. מינעו מן האש ומהעשן לפרוץ לדירה: חיסמו את הסדקים במגבת או שמיכה רטובה ובמקרה הצורך כסו את איברי הנשימה במטלית לחה וגשו לחלון הקרוב לשאוף אוויר צח. עשן החודר למקום סגור הינו מסוכן ביותר. בשעת תנועה או מעבר במקום אפוף עשן, התכופפו ואפילו זיחלו על הרצפה למקור אוויר טרי. הגיעו לחלון והזעיקו עזרה, צעקו ונופפו בסדין לבן או צבעוני והמתינו לכוחות הצלה. בשום פנים באופן אסור לרדת בחדר מדרגות אפוף עשן ואסור להשתמש במעלית.

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר