אלי בן שם, יו"ר ארגון יד לבנים. "לגלות רגישות"

יו"ר ארגון יד לבנים למוטי ששון: "העבר את יהונתן גפן למקום אחר"

"לא הגיוני שמי שמגלה הבנה כלפי מחבלים שמתפוצצים באוטובוסים יופיע ביד לבנים", אומרות המשפחות השכולות. העירייה: "אנחנו מאמינים בחופש הביטוי"

פורסם בתאריך: 26.3.18 19:11

עשרות משפחות שכולות פנו אל ראש עיריית חולון בדרישה לבטל את הופעתו של יהונתן גפן בבית יד לבנים בעיר. הופעתו של גפן אמורה להתקיים במסגרת פסטיבל ימי זמר בחולון בשבוע הבא, בחול המועד פסח (4.4).

כפי שפורסם היום לראשונה ב"וואלה!", במכתבם אל ששון קוראים נציגי 80 המשפחות השכולות לראש העיר לבטל את הופעתו של גפן שתמך "במחבלת עהד תמימי שהסיתה לרצח יהודים" ואף הביע "הבנה כלפי מחבלים שמתפוצצים באוטובוסים".

במכתב מציינים נציגי המשפחות השכולות: "לא הגיוני שגפן יקבל במה בבית יד לבנים. בית יד לבנים הוא אתר הנצחה לחללי צה"ל שנפלו בעודם מגנים עלינו. כולנו מממנים את בתי יד לבנים ברחבי הארץ ואיננו מעוניינים לממן מופע לאדם פוגעני זה".

עוד ציינו כי במופע, "יהונתן גפן ידבר על נושאים פוליטיים כפי שהוא בעצמו מצהיר בריש גלי… הבעת תמיכה במחבלים שהורשעו והבעת תמיכה במחבלת עהד תמימי שסטרה והסיתה וקראה לרצח יהודים ולביצוע פיגועי התאבדות באוטובוסים".

בסיכום מכתבם לראש עיריית חולון כותבים נציגי המשפחות השכולות כי חוק הנכבה קובע שאסור לממן מופע או קריאה לפגיעה בביטחון המדינה, או הזדהות עם טרור, "לכן נודה לביטול המופע הפרובוקטיבי ולכל הפחות ביטולו בבית יד לבנים – דבר המהווה אצבע בעין של המשפחות השכולות".

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

בין בני המשפחות השכולות שחתמו על המכתב לביטול מופעו של יהונתן גפן: מרים בן גל, אלמנתו של הרב איתמר בן גל; מיכל סלומון, אלמנתו של אלעד סלומון; ברנדה למקוס, אמא של דליה למקוס; אדוה ביטון, אמה של אדל ביטון; אליעזר רוזנפלד, אביו של מלאכי רוזנפלד; הדס מזרחי, אלמנתו של נצ"מ ברוך מזרחי; יעל שבח, אלמנתו של הרב רזיאל שבח ואחרים. באם עיריית חולון לא תבטל את המופע, מאיימות המשפחות השכולות להפגין מול בית יד לבנים.

יו"ר ארגון יד לבנים: "זוהי פגיעה קשה במשפחות"

אלי בן שם, יו"ר ארגון יד לבנים, פנה אף הוא אל ראש עיריית חולון בבקשה לבטל מופעו של גפן. "לארגון יד לבנים אין עניין להתערב בשיקולי העירייה ולפגוע בחופש הביטוי", ציין בן שם במכתבו. "אולם להזכירך, בית יד לבנים הוא מוסד, בית, שהמשפחות השכולות מרגישות בו כביתן השני, בית בו מונצחים יקירנו, וזוהי פגיעה קשה במשפחות, במיוחד בימים אלה שאנו נמצאים בערבו של חג הפסח ובפתחם של יום השואה ויום הזיכרון, ימים קשים למשפחות וימים שהם זמן אחדות לכולנו, ואל לנו לעורר מחלוקות בימים הכי רגישים בשנה, ימים בהם על כולנו להתייחד עם זכר יקירינו".

יו"ר ארגון יד לבנים מסכם את מכתבו לששון: "אני מצפה ממך ומהיכרותי איתך ואת רגישותך למשפחת השכול, לגלות רגישות כלפי ציבור המשפחות ולהעביר את המופע מיד לבנים למקום אחר".

מעיריית חולון נמסר בתגובה כי "עיריית חולון ותיאטרון חולון משמרים ומקדמים אמנות וזמר עברי. בפסטיבל ימי זמר בחולון יופיעו אמנים בעלי דעות מגוונות וביניהם יהונתן גפן מזה ואריאל זילבר מזה. אנחנו מאמינים בחופש הביטוי כערך מרכזי בחברה דמוקרטית ומתנגדים לחרמות ולסתימת פיות".

שלומי תמם, יו"ר הבית היהודי בחולון, קורא לציבור לבוא להפגין: "כידוע, תיאטרון חולון הוא גם בית יד לבנים – מקום מקודש לחללי צה"ל. לא ייתכן שאדם שמבזה את חיילי צהל יופיע במקום כזה. ניסינו לבטל, אבל בעירייה סירבו לבטל את הבושה. אני קורא ומבקש מכל מי שחיילי צהל חשובים לו להגיע ביום רביעי בשעה 21:30 לתיאטרון חולון ולהפגין, ללא אלימות ובצורה מכובדת, כנגד הבושה שבאה לעיר בחסות העירייה".

תגובת יהונתן גפן תובא לכשתתקבל.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ממש ל במקום! לדעתי אסור להר.ות לו להופיע בכלל במדינת ישראל! מקומו של אחד שכמותו לא בארץ! הוא מרגיש טוב מדי מכיוון שכל הגדולים לא מנידים עפעף מהאמירות המטופשות שלו! בושה!

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חופש ביטוי הוא דבר חשוב אך חשוב יותר לא לפגןע ברגשות הציבור. יש לנוע הגעתו

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר