בר אלפסי ואמו. "עד גיל חמש הוא היה ילד רגיל"

הצעיר האוטיסט מקריית בן גוריון: "אני צריך חברים דחוף"

בר אלפסי, בן 24 מחולון, צמא לחברה ומבקש: "תתנהגו אלי רגיל ותכבדו אותי, אל תלעגו לי"

פורסם בתאריך: 4.4.18 12:38

"אני צריך חברים דחוף ופעילויות אחרי הצהריים, קשה לי עם הלבד הזה, אנשים לועגים לי וחסרי כבוד אלי, אני לא מבקש הרבה, רק שיתייחסו אלי בכבוד", כך מספר בר אלפסי, בן 24 מחולון, אוטיסט בתפקוד גבוה.

בימים אלה של חול המועד פסח שוהה בר בביתו בקריית בן גוריון ללא  מסגרת כיוון שמרכז התעסוקה שבו עובד איננו פועל בפסח. "זה מאוד קשה למצוא כל היום מה לעשות, אני מחפש טיולים ומקומות ללכת אליהם אבל זה לא קל", הוא אומר בעצב.

השבוע (שני, 2 באפריל) חל יום המודעות הבינלאומי לאוטיזםאוטיזם הוא שם כולל לקשת של הפרעות נוירולוגיות-התפתחותיות, המתבטאות בקשיי תפקוד בתקשורת ובאינטראקציות חברתיות, ובדפוסי התנהגות החוזרים על עצמם ופוגמים בתפקוד. ההפרעות הללו יכולות להופיע על הרצף שבין קלות לבין חמורות ביותר. בשנים האחרונות מספר הילדים המאובחנים באוטיזם עולה ומחקרים רבים ניסו להבין את העלייה בשכיחות – האם הגורם הוא סביבתי, גנטי, או ששכיחות המחלה קשורה לשיפור באבחון. נראה שמדובר בשילוב של כל הגורמים הללו.

"עד גיל חמש לא ידענו שבר אוטיסט", מספרת אורנה אמו, "הוא תפקד, הלך בגיל מוקדם, היה ילד שקט, הכל היה נראה תקין, אבל בגיל חמש הגננת בגן אמרה לנו שיש עיקוב שפתי קל ושכדאי לבדוק את זה. פנינו לפסיכולוגית שאבחנה ואמרה לנו שהוא אוטיסט. השמיים באותו יום נפלו עבורי, בר נולד אחרי שתי בנות רגילות ולא ידענו בכלל מה זאת המילה הזו 'אוטיסט', לא היו לנו במשפחה המורחבת אוטיסטים והבנו שזו נכות".

משפחת אלפסי מחבקת את בר מכל כיוון ועוטפת אותו ברגישות רבה. יש לו כרטיס "רב קו "מוטען עם לא מעט כסף בפנים כדי שתמיד יוכל להיות עצמאי ולנסוע ממקום למקום, ובנוסף חימשו אותו בכרטיס אשראי והוריו מעידים עליו בגאווה עד כמה הוא חכם ועצמאי. "אנחנו נותנים לו כל מה שאנחנו יכולים, מסבירים ודואגים לו, אבל אין ביכולתנו לדאוג לו לחברים בשעות אחרי הצהריים. עד גיל 21 היה לו חונך שהיה מגיע הביתה, אבל היום הוא בן 24 ואנחנו לא זכאים יותר לחונך. הקושי העיקרי שלו הוא בסופי שבוע – הוא צמא לחברה, הוא ממש זועק לכך".

בעוד כחודש יתחיל בר לשהות בסופי שבוע ב"בית מיטל" שבראשון לציון, מרכז יום טיפולי סיעודי ונופשון לאנשים עם מוגבלות שכלית בנחלת יהודה. "תקופה ארוכה חיפשנו עבור בר מסגרת ותעסוקה לסופי שבוע", מספרת אמו. "להוסטל הוא לא רוצה ללכת, ניסה פעם ומאוד התגעגע הביתה, אז מצאנו את בית מיטל, שם הוא יהיה על תקן עוזר מדריך בשישי שבת".

לסיום בר מבקש להעביר מסר: "החלום שלי הוא שאנשים יתנהגו אלי כאיש רגיל ויכבדו אותי, שלא ילעגו לי, שתהיה יותר מודעות לאנשים אוטיסטים והלוואי שמישהו במדינה ידאג לנו יותר ויצליח להרים את הכפפה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר