הרופא הודיע: "העובר שלך מת". ב"וולפסון" גילו שהוא חי

ההורים נדהמו: העובר החי של הזוג הצעיר אובחן כמת במרכז בריאות האישה בחולון

פורסם בתאריך: 10.4.18 14:51

אחרי שנשאה את העובר במשך שבעה חודשי הריון, התבשרה א' מחולון אחרי בדיקה קצרה על ידי רופא קופת חולים כללית בחולון, כי העובר שלה מת. בבית החולים וולפסון דווקא מצאו אצלו דופק ומסרו לזוג הצעיר שהכל תקין.

בערב ליל הסדר (30.3), א' (השם המלא שמור במערכת), בת 28, תושבת חולון, הנמצאת בחודש השביעי להריונה הראשון, הרגישה במשך מספר שעות כי אינה חשה את העובר שברחמה. בשעה 10:30 בבוקר נסעה אל מרכז בריאות האישה של קופת חולים כללית ברחוב רפאל איתן בחולון כדי להיבדק.

"מי שמטפל בי שם באופן קבוע הוא מנהל המרפאה שהוא גם רופא בכיר בבית החולים וולפסון. בגלל שהגעתי בערב החג, הוא לא היה שם ומי שקיבל אותי היה הרופא התורן", מספרת א' ומוסיפה: "ניגשתי לשם מפני שחשתי הפחתה בתנועות העובר. באתי למרפאה כדי שיעשו לי בדיקת אולטרסאונד ולבדוק מה קרה.

"הרופא התורן קיבל אותי. סיפרתי לו שאני לא מרגישה את העובר והוא שאל מתי, ועניתי לו שמאתמול. בדרך כלל, הרופא רק נותן הפניה לבדיקה ויש טכנאית שמבצעת אותה, אבל באותו יום היא כנראה לא היתה ולכן הוא ביצע לי את הבדיקה. הוא עשה לי אולטרסאונד במהירות – הבדיקה הזאת אמורה לקחת מספר דקות, והוא כעבור כמה שניות כבר קבע מה יש לי", מספרת א'.

לאחר מספר רגעים אמר הרופא (השם המלא שמור במערכת) לא' כי העובר שבבטנה מת והוציא לה הפניה אל בית החולים וולפסון. "הוא בדק אותי באולטרראסאונד בטני ולפתע הודיע לי: 'אין דופק לעובר'. כששאלתי אותו מה זה אומר, הוא ענה לי: 'העובר מת'. הייתי בהלם ושאלתי אותו, אולי אתה טועה, והוא ענה לי: "הלוואי ואני טועה, מצטער, והוא עוד אמר לי, 'חבל שלא באת אתמול, כי היה עוד אפשר להציל אותו'. הוא פשוט עשה לי ייסורי מצפון", מספרת א' ומוסיפה: "רצתי משם בבכי אל בעלי, הייתי בלחץ ושבורה. נסענו מהר אל בית החולים וולפסון בידיעה שהולכים להוציא ממני עובר מת".

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

 

כשהגיע הזוג הצעיר אל בית החולים וולפסון, ניגש אליהם צוות של שלושה רופאים שביצעו בדיקות נוספות, אלא שאז הם גילו לתדהמתם כי העובר חי. "הרופאים היו בשוק כששמעו שהרופא בקופת החולים קבע שהעובר שלי מת", אומרת א'.

למרות שהאירוע נגמר בטוב, בני הזוג ממש לא רגועים מאז אותו יום. "אשתי בקושי ישנה בלילה", מתאר בעלה של א' ומוסיף: "היא בחרדות, אם יש שעה שהיא לא מרגישה את העובר, היא בלחץ ובטוחה שקרה משהו". א' מוסיפה: "הדרך שבה הוא בישר לי שהעובר מת גרמה לי לתחושות קשות מאוד שאיני יודעת איך אישה אחרת בהריון מתקדם היתה מתמודדת איתן. היה יכול להיגרם נזק לעובר חלילה. זה מאוד מסוכן. זה הריון ראשון, ולכן כל דבר קטן גורם ללחץ גדול".

בני הזוג מספרים כי פנו אל הנהלת קופת חולים הכללית. מנהל  הקופה הגיב בתדהמה למה שסיפרו לו והבטיח לבדוק את המקרה. אולם, הם מציינים כי טרם השיבה להם קופת החולים אילו מסקנות הועלו מבדיקת המקרה והאם נעשו צעדים כלפי התנהלות הרופא.

רופא עם עבר של רשלנות רפואית

מבדיקה שערכנו מתברר כי הרופא שבישר לא' כי עוברה מת היה מעורב בעבר במקרה של רשלנות רפואית ואף ננזף על כך על ידי משרד הבריאות בשנת 1995. אז, עבד כרופא תורן בבית החולים וולפסון. באותו אירוע התקבלה אל המחלקה יולדת שהיתה בסיכון גבוה . בזמן הלידה, בהיותו רופא תורן, עזב את חדר הלידה למנוחה וזאת מבלי להפקיד על היולדת רופא אחר. לאחר 40 דקות מצאה רופאה מתמחה שאין דופק אצל העובר והוא נולד מת. בחקירת האירוע קבע משרד הבריאות כי "היו פגמים חמורים בהתנהלותו המקצועית של הרופא" והוא, כאמור, ננזף על כך.

תגובת קופת חולים כללית: "ראשית, אנו מבקשים להביע את התנצלותנו על עוגמת הנפש שנגרמה לבני הזוג. מיד עם קבלת פנייתם, מנהל מרכז בריאות האישה בדק הנושא עם הרופא המדובר ושוחח עם בני הזוג. הוא הביע צערו על אירוע חריג זה ועדכן אותם ישירות על ממצאי הבדיקה. אנו מאחלים לבני הזוג וליילוד העתיד לבוא בריאות טובה".

 

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בעקרון מרכז לבריאות האישה של הכללית בחולון מצויין. צוןת טוב, רופאים אחיות מזכירות, טופלתי שם לפני 8שנים, הריון לא פשוט והם היו קשובים, איכפתיים. מה שקרה לאותה אישה זה ממש מעצבן(עצוב זה לא כי בסוף העובר חי!)צריך לפטר את הרופא האידיוט הזה

  2. דגנית

    בעקרון מרכז לבריאות האישה של הכללית בחולון מצויין. צוןת טוב, רופאים אחיות מזכירות, טופלתי שם לפני 8שנים, הריון לא פשוט והם היו קשובים, איכפתיים. מה שקרה לאותה אישה זה ממש מעצבן(עצוב זה לא כי בסוף העובר חי!)צריך לפטר את הרופא האידיוט הזה

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר