גינה ציבורית, ארכיון

המריבה על הגינה: הורים וילדים נגד מאמני כושר

למי יש זכות קדימה על מתקני הגינות הציבוריות – להורים ולילדים או למאמני הכושר?

פורסם בתאריך: 17.4.18 10:41

עם בוא הקיץ רבים מתושבי חולון מנצלים את שעות אחר הצהריים לבילוי עם הילדים בגינות הציבוריות ונהנים להשתמש במתקני הגינות הפזורות ברחבי העיר. אולם, לא רק הורים וילדים מגיעים לגינות אלא גם קבוצות של מתאמנים בהובלת מאמני כושר, העושים שימוש במתקני הכושר במקום.

תלונות של הורים לילדים שהגיעו למערכת ה"שקמה-חולון" מתארות מצב שבו מאמני הכושר הפרטיים והקבוצות שמגיעות איתם לגנים הציבוריים משתלטים על הגינות הציבוריות ובעיקר על המתקנים העומדים לרשות הציבור כולו. לדברי ההורים, אלה מרעישים את האזור במוזיקה קצבית מחרישת אוזניים, והילדים וההורים נאלצים לחכות בסבלנות רבה עד שיסיימו את פעילותם ויפנו את המתקנים.

"בשבוע שעבר, בסביבות שש בערב, ירדתי עם ילדיי לגינת אביב בשכונת אגרובנק", מספרת אחת האמהות. "הכל סביבנו היה שליו ונעים, ישבנו השכנות ושוחחונו זו עם זו והילדים שיחקו במתקני הגן, עד שהגיעה למקום מאמנת כושר עם קבוצה של שישה אנשים. הם הפעילו בידורית שהשמיעה מוזיקה בקולי-קולות, וכשביקשנו מהם להנמיך, המאמנת סירבה, על אף שאיימנו עליה שנזמין את הפיקוח העירוני".

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

האם מתארת כי לאחר שהמאמנים סיימו את פעילותם על כר הדשא,

עבו למתקני הגן. "בשלב הזה פנתה מאמנת הכושר לילדים וביקשה מהם לפנות את אזור המתקנים", ציינה האם. "כשראיתי זאת, לא יכולתי לשתוק, וחברותי ואני שאלנו אותתה באיזו זכות היא מגרשת את הילדים

מהגינה ומהמתקנים. ביקשנו ממנה לא להגיע יותר לגינת אביב, אחרת נזמין לה משטרה ונתלונן על הרעש הנורא".

גם בגן הבנים בעיר התופעה מוכרת. אחד האבות מספר: "מדי יום אני חוזר מהעבודה אחרי הצהריים ולוקח את ילדיי לשחק בגינה. זה זמן האיכות שלנו ביחד. לאחרונה מגיעות לגן קבוצות של מתאמנים עם מאמנת כושר, הם משמיעים מוזיקה חזקה, תופסים את המתקנים של הילדים ואפילו מתחו חגורות עליהם.  אני ועוד כמה הורים הסברנו למאמנת שהמקום מיועד לילדים ולא למבוגרים אך היא התעלמה מאיתנו. הגשנו  תלונה לעיריית חולון בעניין אך עד עתה לא קיבלנו תשובה".

מעיריית חולון נמסר בתגובה כי "הגינות הציבוריות שבהן מתחמי הכושר נועדו לשימוש הציבור הרחב. במידה שהמתאמנים שומרים על שלמות המתקנים והמוזיקה עומדת בתקנות הרעש המותרות ומופעלת בשעות המותרות, אין בכך כל עבירה. אם אין כל פגיעה בשלמות המתקנים ו/או במרחב הגינה הציבורית שהם נמצאים בה, הציבור יכול לעשות בהם שימוש על פי הבנתו לטובת פעילות ספורטיבית".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אזרחית

    תגובת העיריה מגוחכת. המאמנים למעשה משתמשים בשטח ציבורי למטרות מסחריות, היות והם גובים תשלום על האימון, מן הסתם. לא יתכן שרגלי הציבור הרחב ידחקו מן הגנים לטובת בריונות שכזו.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר