אריאל הרוש ז"ל
אריאל הרוש ז"ל

בקמפוס קריית שרת מסבירים מדוע נשכח שמו של החלל

לאחר ששמו של אריאל הרוש ז"ל, חלל צה"ל, בוגר בית הספר, הושמט בטקס יום הזיכרון ואף לא הונצח על קיר הנופלים, מנהלת הקמפוס מתנצלת

פורסם בתאריך: 22.4.18 11:18

יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, שהתקיים בשבוע שעבר (רביעי), צוין במוסדות החינוך בחולון בטקסים לזכר הנופלים. בכל בתי ספר קיימו טקסים נפרדים לזכר הבוגרים שנפלו במלחמות ישראל, כמו גם בקמפוס קריית שרת, אך שם השמיטו את שמו של אחד הנופלים בוגר בית הספר וגרמו לעוגמת נפש למשפחתו ולמקורביו.

סמל ראשון אריאל הרוש ז"ל, בוגר קמפוס קריית שרת, אחד מבתי הספר הגדולים בחולון, נהרג בנובמבר 2017 בהתנגשות חזיתית בין טנדר צבאי למשאית בכביש 889 שבגליל העליון. אולם, שמו של הרוש ז"ל כלל לא הוזכר בהקראת שמות הנופלים בטקס שנערך ביום הזיכרון בקמפוס קריית שרת וכן שמו ותמונתו לא הונצחו על קיר הנופלים בית הספר.

בתגובה לכך, יצא אביו של הרוש ז"ל בזעם מהטקס וציין: "הבן שלי לא הוזכר ביום הזיכרון שלכם למרות שהזמנתם אותי ואת משפחתי לטקס. אתם צריכים להתבייש". גם שחר, חברו הטוב ביותר של אריאל, הביע מורת רוח ועלבון: "אני כועס ופגוע מהיחס של הנהלת בית הספר. שכחו את אריאל הרוש ז"ל, הוא לא הופיע בתמונות בכניסה, לא הופיע בקיר הנצחה ולא הקריאו את שמו בהקראת שמות הנופלים". עוד ציין שחר כי "מנהלת בית הספר לא טרחה להסביר לאביו של אריאל כיצד קרה המחדל הזה ונהגה כלפיו באדישות, כאשר סגנית המנהלת מצידה מיהרה להגיע אלינו ולהשתיק את הנושא".

ליאת סיני סידס, בוגרת קמפוס קריית שרת ואם לבוגר המוסד, מציינת: "סמל ראשון אריאל הרוש נהרג רק בשנה שעברה וסיים את לימודיו בשנת 2014 בקמפוס, אבל התיכון שכח להוסיף את שמו לקיר הנופלים, שכחו להזכיר את שמו בטקס כאשר הוריו וחבריו בקהל. פשוט שכחו. ביזיון ממש. מי שכואבים הם גם בני המחזור שלו, חלקם עדיין משרתים בצבא. הוא אחרון ההרוגים, אז איך אפשר לשכוח? בהנהלת בית הספר יכלו להתנצל מיידית ולתקן טעותם אבל בחרו שלא".

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

מינהל החינוך: "מדובר באירוע מצער מאוד"

אריאלה קידר, ראש מינהל החינוך בעיריית חולון, מסרה בתגובה: "המקרה הינו מצער מאוד והטעות שנעשתה הינה קשה מאוד. מיד כששמעתי על כך יצרתי קשר עם האב דני והבעתי בפניו את צערי על החוויה הקשה שנגרמה להם והצעתי כי ניפגש ונקיים שיחה. שוחחתי עם מנהלת בית הספר שלקחה אחריות מלאה על האירוע וכואבת אותו מאוד. צוות בית הספר יפיק לקחים וימצא דרך להיפגש עם המשפחה, להתנצל ולחשוב עימם במשותף על אופן ההנצחה. גם אני, כראש מנהל החינוך בעיר, כואבת מאד את כאב המשפחה ואת ההתרחשות של אירוע מיותר זה".

קידר מציינת עוד כי "מנהלת בית הספר ניסתה ליצור קשר טלפוני עם ההורים אך ללא הצלחה. משלא נענתה, שלחה הודעה כתובה".

הנהגת ההורים: "הונח זר על קברו"

רועי דביר, יו"ר הנהגת ההורים העירונית, ביקש לציין כי "מי שנכח בטקס, הבחין כי אריאל הרוש הי״ד, בוגר בית הספר שנפל, לא הוזכר במהלך הקראת שמות הנופלים מקרב בוגרי בית הספר ורק בהמשך הטקס, לאחר הבנת הטעות שבהשמטת שמו, הזכירו את שמו ופירטו אודותיו. פניתי בנושא לטלי דרור, מנהלת בית הספר, על מנת לשמוע מה קרה. מנהלת הקמפוס סיפרה כי כמו בכל שנה, בית הספר הזמין את משפחות הנופלים. היא אישית היתה בקשר עם האמא ולבקשת האם, המתינה לתשובתה בכל הקשור לעניין ההנצחה, בכלל זה הצגת תמונתו של אריאל ז"ל בבית הספר. יומיים לפני הטקס האבא אמר שייתכן ויגיע לטקס. הסבירו לו כי הקיר כבר מוכן והם לא יוכלו להיערך עם התמונה והכיתוב, אך יפקדו את הקבר ויציינו את שמו".

עוד ציין דביר כי "בערב יום הזיכרון נסעו חברי מועצת התלמידים לבית העלמין והניחו זר בקברו כפי שעשו עם שאר הגיבורים שנפלו. משיחה איתה, ניתן להבין כי מנהלת הקמפוס לוקחת אחריות מלאה ומצרה מאוד על הטעות הקשה, מבינה לכאב המשפחה ותעשה הכל כדי להנציח את אריאל בהתאם לבחירת המשפחה".

עוד באותו עניין: 

יום הזיכרון: חולון מתייחדת עם 766 הנופלים בני העיר

.

 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר