סכסוך שכנים. אילוסטרציה

השכן שלא ישן: עשר שנות סכסוך שכנים ו-220 אלף שקל פיצוי

סיפור על שכן מטריד במיוחד, שלא בחל בדבר כדי לנקום בשכניו שלטענתו פלשו לחלקו האחורי של הבניין בחולון

פורסם בתאריך: 23.4.18 16:51

כבר למעלה מעשר שנים שסכסוך שכנים מחולון מתיש את בתי המשפט בישראל. כך קרה שמאבק על חצר אחורית הפך ל"סיפור שאינו נגמר", אפילו שהדיירים המעורבים בעניין כבר מזמן לא מתגוררים בבית.

שנת 2001. בני הזוג ש' (השם המלא שמור במערכת) רכשו את חלקו האחורי של בניין צמוד קרקע ברחוב שקט בחולון. דייריהם של החלק הקדמי של הבניין – משפחת ר' (השם המלא שמו במערכת) העדיפו לשמור את החלק האחורי של הבניין לעצמם ועל כן החליטו לתבוע את הזוג ש' על "פלישה", לדבריהם, למגרש שהיה שייך להם. 17 שנים עברו והסאגה נראית רחוקה מקו הסיום.

בעשר השנים האחרונות מנסה השכן ר' בכל דרך "לנקום" בבני הזוג שרכשו את החלק האחורי של הבניין שבו הוא מתגורר. בשנת 2008 שלח ר' מכתב לנשיא בית משפט השלום בראשון לציון שבו הוא העיד כי שכניו ביצעו חדירה למחשבי בית המשפט. לדבריו "שכניו חשודים בגניבת כספים, זיוף, חדירה למחשבים נוספים, לרבות למחשבי משטרת ישראל ועיריית חולון". מאוחר יותר באותה השנה נסע ר' לקריית גת, שם גרה משפחתו של שכנו ש'. ר' התחזה והציג עצמו כחבר של בני הזוג ש', ובהזדמנות זו תחקר אותם, חיטט בתיבת הדואר של קרובי המשפחה ולקח ממנה מסמכים הנוגעים לתיקי הוצל"פ הקשורים למשפחה. ר' לא נח. בשנת 2009 הוא שלח מכתב לעיריית חולון שבו הכריז כי הזוג ש' ביצע חריגות בנייה בשטח הבית וכי השניים זייפו מפות כדי לקבל את היתר הבנייה. בעקבות ההאשמות של ר', המשטרה חקרה את בני הזוג ש' בחשד להאזנות סתר, אשר טענו להגנתם כי מדובר בטענה שקרית של שכנם ר' שמטרתה להכפיש את שמם.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

בשנת 2010, בזמן שבני הזוג ש' שהו בעבודה, הציב שכנם ר' בטונדות  ושקי חול ענקיים במעבר לביתם. השכן ר' שבר קיר חיצוני בביתם כדי להציג מצג שווא לפיו הם אכן "משפצים". לאחר אותו המקרה, הורחק ר' מביתו למשך 21 יום. כאשר חזר, קשר פח אשפה בכניסה לבית בני הזוג ש', אליו השליכו פסולת שהעלתה צחנה והצמידו בשלשלאות לפתח ביתם.

יש לציין כי כבר בשנת 2008 ביקשו בני הזוג ש' למכור את ביתם. לטענתם, על מנת לפגוע בהם, תלה על קיר ביתם שכנם ר', שאותו תבעו בסופו של דבר, שלט גדול שעליו נכתב: "כאן ייפתח בית כנסת".

בני הזוג ש' עזבו, בסופו של דבר, את הבית, אך איומים ותביעות שונות המשיכו להטריד אותם. בשנת 2017 היה נדמה כי התביעה הגיעה לסיומה. בני הזוג דרשו פיצויים משכנם ר' אשר לא הכחיש כי הטריד את בני הזוג באופן מכוון בעקבות ה"פלישה לביתו".

בפסק הדין באותו העניין כתבה השופטת: "ידו בכל ויד כל בו. ר' אינו בוחל מניצול מתוחכם ומניפולטיבי של ההליך המשפטי ומגיש עשרות בקשות באופן שהדעת אינה סובלת. בדרך הוא גם פוגע במשפחתו שלו, הנושאת בעלויות ההליכים ובסכומים שהוא מחויב לשלם. זהו ניסיון להציק ולפגוע, בתדירות תכופה, ללא גבולות, בכל דרך ולפני כל גורם… אין דין ואין דיין, ובחסות אמונתו בצדקתו, אין הוא שם כל גדרות ומחסומים למעשיו".

בית המשפט חייב את ר', תושב חולון, לשלם סך של 220,000 שקל לבני הזוג השכן. משפט שעליו ערער, ובמהלך השנה האחרונה ניסה לגייס כל אמצעי כדי לבטל את הדין. עם זאת, בשבוע שעבר ערעורו נדחה על ידי בית המשפט.

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר