המרכז בג'סי כהן, נכון להיום. מרצפות שבורות והזנחה מכל עבר

הזנחה במרכז המסחרי בג'סי כהן: "אנחנו לא תושבים סוג ג". צפו:

קשישה שמעדה השבוע על מרצפת שבורה במרכז המסחרי בשכונה שברה את רגלה - מי אחראי על מצבו המוזנח של המרכז המסחרי בג'סי כהן ומה מתכוונת העירייה לעשות בנדון?

פורסם בתאריך: 25.4.18 09:40

תושבת חולון בת 75, שיצאה ביום העצמאות לקניות במרכז המסחרי בשכונת ג'סי כהן, מעדה בגלל מרצפת שבורה ושברה את רגלה. בעקבות המקרה, נשמעו תלונות רבות בקרב תושבי השכונה וסוחרים במקום על הזנחה מתמשכת של המרכז המסחרי ברחוב התנאים בשכונה.
"אנו לא מבקשים מהעירייה שתבנה כאן פארקים וגנים אלא רק שתסדר ריצוף במרכז, שיהיה אפשר ללכת עליו בלי לשבור את הרגליים", אומרת אחת תושבת ג'סי כהן. "אני פונה לעיריית חולון, בבקשה טפלו בבעיית הריצוף. אני יודעת שיש סטיגמה על ג'סי כהן והרבה לא אוהבים אותנו, אבל גם כאן אנשים משלמים מסים, אנחנו לא תושבים סוג ג' ומגיעה גם לנו איכות חיים".

צפו כיצד נראה המרכז המסחרי בג'סי כהן, חולון 2018:

 

סוחרים במרכז המסחרי בשכונה שניסו לשפר את המצב, נתקלו לדבריהם בקשיים שהערימה העירייה: "אחד מבעלי החנויות לקח יוזמה ועשה ריצוף על חשבונו ריצוף מושקע ויפה, ואז באו אליו מהעירייה עם דרישות שונות ומשונות. אם עיריית חולון טוענת שהיא לא אחרית על המרכז, למה היא באה ונותנת קנסות לבעלי החנויות. אם העירייה אחראית, אז שתשפץ, אם לא – שלא ישלחו לפה פקחים". סוחר אחר מתלונן: "מילא המרצפות שבורות, העירייה גם לא מנקה כאן. יש פה לכלוך וכל אחד כאן אדון לעצמו ומנקה את השטח שלו. אין מדיניות ברורה".

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

 

תושבת השכונה מבקשת גם להסב את תשומת הלב לגינה שמעבר לגדר: "הכל מוזנח פה, גם הגינה שהיא באחריות העירייה מוזנחת. אין גינון ואין הדברה. יש פה עכברים ומזיקים ונאלצנו לעשות הדברה על חשבוננו".

אחד התושבים מוסיף: "במרכז המסחרי של ג'סי כהן יש הזנחה גדולה. בעירייה יודעים תמיד לבוא לפני בחירות ואחר כך שוכחים אותנו. מבטיחים לנו שיפוץ ושישפרו את מצב השכונה וכלום לא נעשה. בשכונה יש אוכלוסיה קשת יום שלא יודעת לצעוק. למה בח-300 בנו מרכז יפה ונקי ופה עושים ועדות היגוי וכנס תושבים ודבר לא קורה. כולם מיואשים פה, כל יום כמעט מישהו אחר נופל פה בגלל המרצפות האלו ולאיש לא אכפת".

עיריית חולון: המרכז המסחרי ישופץ ראשון

"לאחרונה נערך מפגש תושבים במרכז הקהילתי לזרוס בג'סי כהן", מסרו בעיריית חולון, "שעסק בנושא התחדשות המרחב הציבורי בשכונה. השתתפו בו מנכ"ל העירייה, אדריכל העיר, גורמי המקצוע וכן עשרות תושבי השכונה שביקשו להיות שותפים במחשבה על עתיד שכונתם. במפגש הוצג פרויקט ההתחדשות בשכונה וניתנו תשובות לשאלות התושבים. בין היתר, עדכן מנכ"ל העירייה כי אחד הנושאים הראשונים שיטופלו יהיה שיפוץ התשתיות במרכז המסחרי ברחוב התנאים".
יש לציין מסרו בעירייה ,"כי בתכנית המתאר העירונית סומנו שתי שכונות כשכונות להתחדשות עירונית – תל גיבורים וג'סי כהן. במסגרת זו ובמסגרת "פורום ג'סי כהן", שמוביל מנכ"ל העירייה מזה כשנה, הוחלט כי העירייה תרכז מאמציה קודם כל בטיפוח המרחב הציבורי עוד לפני ההתחדשות העירונית של המגורים. החשיבה היא כי פיתוח המרחב הציבורי תחילה יעלה את ערכי הקרקע ויקל על התחדשות עירונית בשלבים מאוחרים יותר".

עוד מסרו בעירייה כי פורום ג'סי ותכנית "מוטב יחדיו" פועלים בשכונה כבר למעלה משנה ובתקופה זו נעשו הרבה שיפורים בשכונה, כגון: במפרים ברחוב ארבע ארצות; הוספת נדנדות בגן עין יהב; הוספת 25 ספסלים ברחובות; הקמת גינה קהילתית במרכז לזרוס; שיפוץ חצרות גני הילדים ארז והרדוף; שיפוץ בי"ס יחד; שיפוץ ואבזור מרכזי ילדים – תנועות נוער ונחשונים; הקמת שלוחה קהילתית בבי"ס יחד; הרחבת תחום מניעה – מדריכי נוער; שיפוץ שירותי מרכז הספורט; הקמת חדר מוזיקה; הקמת שני מועדוני ילדים; הקמת ילדוג'ס לגיל הרך; הקמת צהרון בלב השכונה – גן ארז; פתיחת מעבדת מקס; הוספת תאורה וניקיון במתחם ויצמן; שיפוץ חיצוני והנגשת המרכז לאמנות דיגיטלית; שיפוץ מגרש הספורט והוספת תאורה; שדרוג הכניסה של המרכז הקהילתי עם התושבים וכן בניית תכנית ענפה ומגוונת לפעילויות קהילתיות בשכונה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר