החיפושים אחרי הקלטות בחירייה

משפחה מחולון: "עיזרו לנו למצוא את האוצר המשפחתי האבוד"

"אף פעם לא ראינו את אבא בוכה ככה", מספרת הבת ומתארת כיצד אבדו זכרונותיה של המשפחה כשנזרקו בשוגג לפח ואיך הגיעו החיפושים עד אתר הפסולת חירייה

פורסם בתאריך: 28.4.18 17:23

שקית ובה 18 קלטות משפחתיות נזרקה בטעות לרחוב. לאחר מספר שעות מורטות עצבים, איתרו בני המשפחה באתר הפסולת חירייה ארבע מתוך 18 הקלטות. כעת פונים בני המשפחה בבקשה לעזרת הציבור באיתור שאר הקלטות

את בוקרו של יום שישי האחרון יהיה למשפחת אמיר מחולון קשה לשכוח. מה שהתחיל כיום שגרתי של פינוי רהיטים ישנים הסתיים בביקור לא מתוכנן באתר הפסולת חירייה. הסיפור מתחיל ב-18 קלטות ישנות שעל גביהן היו מוקלטים סרטים של המשפחה, חלקם מלפני עשרות שנים טרם עלייתו לארץ של רמי אמיר, אב המשפחה. "אבא רצה להמיר את הקלטות לדיסקים ופשוט שם אותן בשקית ורודה רב פעמית של רשת רמי לוי והוריד אותה למקלט", מספרת בתו קורל. כך, במשך תקופה אוכסנו הקלטות הישנות בתוך השקית הוורודה במקלט הבניין, עד לשבוע שעבר.

"המנקה של הבניין הגיע לסדר את המקלט, אבא שלי הוא גם איש ועד הבית והוא נתן למנקה הוראה לפנות את כל הדברים והרהיטים הישנים שנאספו במקלט לרחוב. רק כמה שעות אחרי שהמשאית של העירייה פינתה את כל הדברים מהרחוב, הוא נזכר שהקלטות היו מאוחסנות יחד איתם".

באותו הרגע הבינו בני המשפחה כי הקלטות עושות את דרכן אל חירייה. "אבא התקשר למוקד של חירייה ושם נאמר לו שהפסולת שלנו ככל הנראה נמצאת בין משאיות האחרונות שנכנסו אל אזור הגזם של חירייה", מספרת קורל. "הוא נסע לחירייה באמוק וכשהגענו לשם מישהו פתח לנו את השער ומיד זיהינו את הדברים שהיו במקלט. התחלנו לחפש בין כל ערימת הרהיטים הישנים את הקלטות שלנו".

לאחר מספר דקות של חיפושים מתוחים נגלתה לעיניהם של קורל ורמי אמיר השקית הוורודה שבה שמו את הקלטות המשפחתיות. הם חשבו שמצאו את האוצר המשפחתי האבוד, אולם כשפתחו את השקית גילו כי רק ארבע קלטות נמצאות בתוכה. למרות זאת הם לא איבדו את תקוותם והמשיכו בחיפושים, אליהם נרתמו גם עובדי האתר עצמו. "העובדים התחילו לעזור לנו והביאו דחפור כדי לפנות את ערימות הפסולת שהיו שם. חיפשנו וחיפשנו עד שכבר התחיל להחשיך ואז כבר חזרנו הביתה. בשבת בבוקר חזרנו לשם בכוחות מתוגברים ולצערי לא הצלחנו למצוא עוד קלטות", אומרת קורל בעצב.

היא מספרת כי בקלטות שאבדו שמורים סרטים משפחתיים שאביה צילם מהימים שהיתה קטנה ועוד הרבה לפני כן, כמו כן גם סרט החתונה של הוריה. לצד כל אלה שמורים בחלק מן הקלטות סרטים נדירים המתעדים את ילדותו של אביה טרם עלייתו לארץ. "יש שם סרטים שאבא שלי צילם, וגם סרטים מהילדות שלו בפרס. רואים אותו עולה לכיתה א' ועוד מזכרות משפחתיות נדירות. הוא לקח את זה די קשה שהן אבדו. אמא שלי אמרה שאף פעם לא ראתה את אבא בוכה ככה".

כמוצא אחרון החליטה קורל אמיר לנסות את מזלה ברשת החברתית ופנתה אל הציבור הרחב בבקשה לעזרה בפוסט שפרסמה בדף הפייסבוק שלה: "אתמול (שישי, 20.04), משאית זבל פינתה אשפה מרחוב אילת 33-35. בין החפצים שנאספו נזרקו בטעות אוסף של 18 קלטות וידיאו מלאות בסרטים של המשפחה עוד מלפני העלייה לארץ ועד היום. מדובר בזכרונות ילדות שערכם שווה עבורנו הרבה יותר מכל דבר, תכשיט או סכום כסף, כי אותם לצערנו הרב אי אפשר לשחזר". היא חותמת את הפוסט בפנייה לציבור: "עכשיו אנחנו צריכים את עזרתכם. אם אפילו במקרה ראיתם מתחת לביתכם או ברחוב אפילו קלטת אחת, בבקשה צרו איתנו קשר".

"אני מקווה שנמצא את הקלטות, אבל כבר אמרתי לאבא שזה לא נורא והסיפורים תמיד יישארו בזיכרון", אומרת קורל ומספרת כי אמה מצאה כמה גיבויים לחלק מהחומרים שהוקלטו על אותן קלטות. "יש קלטות גיבוי לחומרים מהתקופה שהיינו קטנות. לסרט החתונה של ההורים שלי מצאנו עותק אצל סבתא, אבל לצערי לכל החומרים של אבא מהילדות בפרס לא היה גיבוי".

לכל מי שנתקל בקלטות שעונות על התיאור המופיע בכתבה מוזמן ליצור קשר עם משפחת אמיר: רמי – 0526661461, קורל – 0545783083.

 

 

 

תגובות

תגובה אחת
  1. אבישי

    סיפור מרגש .
    אני מקווה שימצאו את האוצר המשפחתי האבוד.
    שאפו ענק לכתבה

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר