סיירי המדורות יפעלו בחולון: "נוודא שאף חתול לא מושלך לאש"

מובילת סיירת המדורות בל"ג בעומר: "כשהילדים אוספים קרשים למדורה, הם גם תופסים בעלי חיים ומתכוננים בהתרגשות לקראת האירוע"

פורסם בתאריך: 30.4.18 10:34

ל"ג בעומר, חג המדורות, איבד כבר לפני שנים את הנופך הטקסי והיהודי העוסק במרד בר כוכבא. במקרים רבים מדובר בקומזיץ המוני שמעורר כותרות על מבלים וחוגגים, לרוב בני נוער, שנפגעו מהמדורות. אולם, בשנים האחרונות עולה מדי חג נושא ההתעללות בבעלי החיים: ילדים ובני נוער משליכים בעלי חיים למדורות כדי לצפות כיצד הם נשרפים בעודם חיים.

קבוצות רבות של סיירים ומתנדבים נאספות מדי שנה כדי לפקח על מדורות ברחבי הארץ ולוודא כי אף בעל חיים לא עומד לקפח את חייו כדי לשעשע חבורת ילדים. בחולון פועלת קבוצה כזו בהנהגת שירי קלו בלקין.

"בכל שנה אני מגייסת מתנדבים", אומרת קלו בלקין. "יש סיירים וותיקים שכבר שנים יוצאים איתי לשטח במסירות של ממש, ויש חדשים וגם תחלופה טבעית. הסיורים הם רגליים אל תוך הלילה ועד השעות הקטנות של הלילה, בתנאי שטח לא פשוטים בכלל (תנאי ראות קשים, חום, דיונות). בכל שנה אני מעבירה תדריך מקיף לגבי מה אנחנו מחפשים, מה צריך להדליק נורה אדומה, איך להתמודד עם סיטואציות שונות, איך ניגשים לאנשים ואיך מצילים ומחלצים את בעלי החיים הלכה למעשה".

קלו בלקין סבורה כי המניע להתעללות זו בבעלי חיים הוא בעיקר לחץ חברתי. "יש מקרים שבהם נער אחד בעייתי גורר אחריו למעשה חבורה של נערים. יש מקרים שבהם מדובר בילד דומיננטי שמנהיג את השאר. במקרים רבים הילדים אוספים קרשים למדורה מראש וגם תופסים את בעלי החיים זמן מה לפני כן, שומרים עליהם במחסן ומתכוננים בהתרגשות לקראת האירוע".

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

קלו בלקין מציינת כי בסיירת להצלת החיות נוקטים בגישה מנומסת אך אסרטיבית: "אנחנו נמצאים בשטח מספיק זמן כדי להבין שכל סיטואציה הכי פשוטה בל"ג בעומר יכולה להתלקח מהר מאוד לכדי משהו מאוד לא נחמד. חלק מהתדריך מתמקד בגישה מנומסת ואסרטיבית כשמשהו מחשיד, ומעל לכל, איפוק מירבי ולא משנה מה רואים. לא להתגרות, לא להגיע לוויכוח בכלל ולהימנע ממגע פיזי.  יש מקרים שבהם מדובר בילדים בני תשע או עשר ומקרים שבהם מדובר בילדים בני 14. רוב הסיירים בערבי ל"ג בעומר הן סיירות, בנות. אנחנו זקוקות לגברים נוספים ולמתנדבים נוספים בכלל".

מי יכול להתנדב? כל אחד ואחת מגיל 18 ומעלה יכול/ה להצטרף ולהתנדב ואפילו רצוי לחוות באופן אישי את הסיורים בל"ג בעומר. "זו זווית אחרת לחלוטין על החג הזה שהפך לחג של ונדליזם, זיהום ושליחות רסן לעתים. בחולון לשמחתי, מעולם לא קמנו יום למחרת לידיעה שנמצאו קורבנות – זה החשש הכי גדול שלי. אבל כן קרו מקרים: בשנה שעברה למשל הצלנו חתול בן חצי שנה שילדים הכניסו לתוך ציפית של כרית וסגרו עליו את הרוכסן. מיותר לציין כי מדובר בחתול ידידותי שיאפשר לילדים להתקרב אליו".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר