הרכב השרוף

חד הורית מחולון: "זה היום השחור ביותר בחיי"

"איך אסביר לילדה שלי למה לקחו את המיטה שלה מהבית?" שואלת הצעירה מחולון בסופו של יום שחור שהתחיל בהודעת עיקול על רכושה והמשיך בפיצוץ ברחוב סוקולוב

פורסם בתאריך: 2.5.18 10:46

חולונית בת 29, אם חד הורית לילדה בת שש, מנסה לשרוד. במלחמת ההישרדות שלה עברה כמה שיאים של ייאוש, אבל תמיד נעמדה על הרגליים. עד אתמול בבוקר (שלישי), "היום השחור ביותר בחיי", כך היא מתארת את הרגע שבו כחצי שעה אחרי שקיבלה הודעת עיקול על רכושה, נשרף רכבה כליל ועלה באש ברחוב סוקולוב בחולון.

היא גרה בדירה שכורה, מתקשה לעמוד בהוצאות ונקלעה בשנה האחרונה לקשיים שהתנקזו כולם ליום שחור אחד. היא גדלה בחולון, למדה בתיכון בקציר, שירתה בצבא, נסעה לטיול כמו כולם לאח השירות ומיד אחר כך עבדה וניהלה משרד גדול בחולון. "גם הרווחתי טוב, אז יכולתי להרשות לעצמי לשכור דירה. הכרתי בחור שממנו נולדה לי ילדה קטנה וחמודה. בן זוגי עזב אותי לאחר הלידה".

האשה הצליחה לדאוג לעצמה ולילדתה, עד לפני כשנה, אז החלו בעיות בריאות – שפעת שהסתבכה לדלקת ריאות קשה שבגללה נאלצה להפסיק לעבוד במשך חצי שנה. "לא היתה לי הכנסה, לא הייתי זכאית לדמי אבטלה או לאבטחת הכנסה משום שניצלתי זאת בעבר וסיוע בשכר דירה הופסק כי לא היה לי תלושי שכר. הכל הלך לשכירות, לא שילמתי חלק מהחשבונות ונכנסתי לפיגור גם בנושא הארנונה שאותה לא שילמתי שנה שלמה. לא קיבלתי התרעות וידעתי שתהיה בעיה, אך קיוויתי כשתגיע עבודה, אשלם הכל".

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

 

אבל היא לא הצליחה למצוא עבודה לפרנסתה ויצאה לעבוד במשק בית. זה לא עזר, היא לא הצליחה להדביק את קצב החובות – "יש צהרון של הילדה וחשמל ואוכל, אני לא יכולה להסתייע במשפחתי כיוון שגם להם אין. אני חייבת להסתדר בכוחות עצמי", היא אומרת.

אתמול בבוקר קמה לעוד יום עבודה. קצת לפני שיצאה מביתה, קיבלה שיחת טלפון ממשרד עורכי דין שבה נאמר לה כי אם לא תשלם את חובות הארנונה עוד היום, יעקלו את רכושה – "את המיטה של הילדה, המחשב, הספה בסלון. איך אסביר הערב לילדה שלי למה לקחו לה את המיטה?", היא שואלת בסערת רגשות. "ביקשתי ארכה להחזר החובות ויצאתי לדרכי ברכב שלי שאינו מבטוח ומשמש אותי רק להגיע לעבודה. בדרך, ליד כיכר סטרומה, הרחתי ריח שרוף. חברתי שישבה לצידי לא הריחה דבר, אך כעבור דקה, שמענו בום ועשן יצא מהמנוע. יצאנו מהאוטו במהירות, כל האוטו נשרף והכל נשאר בפנים, הארנק עם הכסף, כרטיסי אשראי, תעודת זהות, הכל. גם האוטו שעמד ליד ניזוק. ישבתי על המדרכה ואמרתי לעצמי: זה היום השחור ביותר בחיים שלך, אפילו טלפון לא היה לי – הוא נשרף. חברתי פרסמה פוסט בפייסבוק אם מישהו מוכן לגרור את האוטו מכיוון שלא היה לי כסף. בסוף באו וגררו אותו ואני לא יודעת איך אשלם לגורר ואיך בכלל ייגמר היום הזה".

היא מסיימת: "אני זקוקה לעזרה ובעיקר לעבודה מכובדת. אני לא מסכנה ואל תרחמו עלי. אני רוצה להתפרנס בכבוד ומאוד מקווה שלא יעקלו לי את הבית".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "מדובר בתושבת שהפסיקה לשלם את מסי הארנונה הקבועים בחוק מזה למעלה משנה (מחודש מרץ 2017). יצוין כי כמשפחה חד הורית היא זכאית ומקבלת הנחה כדין. נשלחו אליה מספר התראות, לרבות התראה ממשרד עו"ד, אשר זכו בהתעלמות מוחלטת מצידה של התושבת. אי לכך, בוצעו הליכי הוצאה לפועל כנגדה וזאת למטרת גביית החוב".

תגובות

תגובה אחת
  1. אילנה

    החוק חזק על חלשים.
    אפשר לחשוב מה היא מקבלת עבור הילדה מביטוח לאומי- פרוטות. בושה לממשלה שקו העוני עולה מדי שנה.
    מאחלת לבחורה לצאת מזה בהקדם ובינתיים, מחוסר ברירה לחיות עם ההורים עד שתצא מכל החובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר