אביגדור קהלני ברוטרי חולון: הנשק הסודי של צה"ל

תא"ל (מיל') אביגדור קהלני הגיע לרוטרי חולון סיפר על חייו" מילדותו ועד שירותו הצבאי

פורסם בתאריך: 3.5.18 12:55

מועדון רוטרי חולון ערך השבוע ערב אשכולי רב-משתתפים, במסגרתו נערכה הרצאה לתא"ל (מיל') אביגדור קהלני, בעל עיטורי הגבורה והמופת וכן עיטור נשיא המדינה. הוא פתח את הרצאתו בציטוט של טשרניחובסקי: "האדם – תבנית נוף מולדתו" וסיפר על ילדותו בשכונת כרם התימנים בתל אביב, כבן בכור למשפחה שעלתה מתימן, עם קשיים כלכליים ובטחוניים, עוד לפני קום המדינה. בתקופת לימודיו, במיוחד התיכוניים, הוא סייע בכלכלת המשפחה.

לאחר מכן סיפר קהלני על שירותו הצבאי, שנמשך 27 שנים. הוא סיפר שתחילה שאף לקורס טיס או לצנחנים אבל נפסל מסיבה רפואית, ובקורס קצינים בסיסי הוא לא שרד מסיבה של "חוסר מנהיגות ותושייה". החייל קהלני סירב להשלים עם המצב, חתר והצליח לעבור קורס קציני שריון. שם טיפס מהר בסולם התפקידים והדרגות. במלחמה הראשונה שבה לחם, מלחמת ששת הימים, נפצע קהלני קשה, בדרגה של 60% כוויות, בזמן שהתפוצץ הטנק שלו. הוא טופל ושוקם במשך כשנה וכשיצא מבית החולים חזר לשרת בשריון.

 

 

בהמשך הרצאתו סיפר קהלני על שירותו הצבאי מלחמת יום הכיפורים, במהלכה לחם ברמת הגולן. כמפקד גדוד הוא לחם בגבורה בעמק הבכא, ויחד עם הלוחמים הדפו את הסורים, שאיימו לשעוט מהגולן. רק בתום הקרבות המרים התבשר קהלני על כך שאחיו וגיסו נהרגו במלחמה. "צה"ל ינצח תמיד, וזאת לא בזכות כלי המלחמה המתוחכמים שלו אלא בזכות 'הנשק הסודי' שלנו – האדם וערכיו", אמר קהלני וסיפר כי גם אחרי שחרורו מצה"ל הוא פועל רבות למען החברה הישראלית וביחוד למען חינוך הדור הצעיר לערכי הציונות.

בסיום ההרצאה המרתקת הודה לקהלני שאול הרשטט ויחד עם הנשיא משה הורן והמזכיר משה יצחקי – העניקו לו תעודת הוקרה.

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר