צילום: shutterstock

ידע זה כוח: מה אתם יודעים על ניהול העסק שלכם?

המציאות העסקית לא מפסיקה להשתנות וכדי לעמוד בשינויים ולהמשיך לשרוד הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה מפעיל באמצעות מעוף שורה של קורסים והדרכות במחירים נמוכים באופן משמעותי מאלו שמוצעים בשוק הפרטי. איך זה עובד? כל הפרטים

פורסם בתאריך: 8.5.18 15:23

 

כדי לשרוד לאורך זמן עסקים קטנים צריכים להסתגל לסביבה המשתנה ולדעת לחדש בתחומים שונים: לעתים במוצרים ושירותים, לעתים בארגון, בשיטות עבודה או במודלים עסקיים. לשם כך, עסקים לרוב נזקקים לידע ולייעוץ והדרכה אודות תחומי הניהול. לכן, הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה מפעילה את סניפי המעוף ברחבי הארץ במטרה להנגיש את הידע הנדרש, מתוך הבנה שקשה לעסקים להיות מעורבים ברכישת ידע, שלעתים קרובות הם אפילו אינם יודעים על קיומו.

מהמחקרים עולה כי היעדר הידע והמומחיות הוא אחד החסמים המרכזיים שאותרו עבור עסקים קטנים ובינוניים כסיבות לסגירה או אי הצלחה של עסק. כדי להתמודד עם כשל מרכזי זה, אחד מכלי הסיוע המשמעותיים של הסוכנות הינו מערך נרחב ומקיף של הדרכות וקורסים מקצועיים לעסקים במגוון תחומי ניהול עסקי. באמצעות סניפי המעוף מתקיימים קורסים וסדנאות המותאמים ספציפית לעסקים קטנים ובינוניים וליזמים בנושאים שונים, בהם הקמת עסק וניהולו, שיווק ומכירות, שיווק מקוון, סחר אלקטרוני, ניהול פיננסי ועוד.

 

מתחילת פעילות מערך המעוף ברחבי הארץ, נפתחו מאות סדנאות הדרכה וקורסים בנושאים שונים בהם השתתפו עשרות אלפי יזמים ובעלי עסקים. ההדרכות מועברות על ידי מרצים מהשוק הפרטי שנבחרו בקפידה ומוינו לפי קריטריונים הכוללים התמקצעות בעולם התיאורטי וניסיון מעשי בשטח. עלות הקורסים מאוד נמוכה ביחס לשוק הפרטי, על מנת שלא תהווה חסם עבור העסקים. כך, למשל, שעת הדרכה אקדמית עולה 20 שקלים (כולל מע"מ) ועלות מרבית הקורסים נעה בין 400-800 שקלים. מדובר בסכומים נמוכים משמעותית לעומת השוק הפרטי שמציע קורסים דומים באלפי שקלים. באמצעות הנגשת הקורסים ופריסת סניפי המעוף ברחבי הארץ והסניף המקומי בחולון, נשבר החסם לנגישות למידע.

כמו כן, הסוכנות והמעוף מודדים בכל סיום קורס את רמת שביעות הרצון של המשתתפים על מנת לשפר ולהשתפר. משובים אלו שיקפו שביעות רצון גבוה מאוד של המשתתפים לאורך כל פעילות המעוף.

רן קויתי. צילום: ישראל סאן

רן קויתי, מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה: "הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים פועלת בכל רחבי הארץ באמצעות מעוף וזאת על מנת להעניק את הכלים הבסיסיים ביותר לבעלי העסקים ולהבטיח את הצלחתם. סוגיית המימון הינה קריטית עבור מרבית העסקים ועל כן הקמנו את הקרנות במימון המדינה שבתוך פחות משנה גייסו כבר קרוב למיליארד שקלים לצורך מתן אשראי לעסקים אלה. הקרנות מראות תוצאות ושביעות רצון גבוהה מבעלי העסקים הקטנים והבינוניים ואנו שמחים לתת את הפתרון כדי לעודד עוד ועוד הקמת עסקים עצמאיים במדינת ישראל".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר