הדירה השרופה בג'סי כהן
הדירה השרופה בג'סי כהן

זוג הפנסיונרים מחולון שדירתם נשרפה: "אין לנו לאן לחזור". צפו:

השריפה כילתה כליל את הדירה ובעליה, קשישים נכים מג'סי כהן, מבקשים: "אנו מחפשים בעלי מקצוע שיסכימו לשפץ את הבית בהתנדבות"

פורסם בתאריך: 13.5.18 12:03

מתחילת השנה נשרפו בחולון ארבע דירות. בסוף השבוע האחרון (חמישי) שוב נשרפה כליל דירה בעיר, הפעם בשכונת ג'סי כהן.

השריפה שכילתה כליל את הדירה הותירה את בעליה, זוג פנסיונרים מחולון, בחשש גדול. אין בידיהם היכולת לשלם עבור שיפוצה והחזרתה למצב ראוי למגורים, והם עלולים למצוא את עצמם ללא קורת גג בשל השריפה. משירותי הכבאות נמסר שהנושא בחקירה ועדיין לא ברורות נסיבות האירוע.

צפו בנזקי השריפה בג'סי כהן:

יוסף ושמחה חכים, בעלי הדירה, הם פנסיונרים שהתגוררו בדירה ברחוב מסילת העולים בשכונת ג'סי כהן במשך 40 שנה. יוסף בן ה-79 ושמחה בת ה-72 גידלו בדירת עמידר בבניין ישן ללא מעלית את ילדיהם. בשל בעיות רפואיות וקושי לטפס במדרגות לקומה גבוהה בבניין, החליטו לאחרונה בני הזוג להשכיר את הדירה ולשכור להם דירה עם מעלית. "את הדירה השכרנו למשפחה מחבר העמים", מספרת אילנית, בתם של בני הזוג חכים. "אולם, מאז השריפה נותק הקשר עם הדיירים ואיננו יודעים מה איתם. אנחנו אובדי עצות. אנו מחפשים בעלי מקצוע שיסכימו לשפץ את הבית בהתנדבות כיוון שהמצב הכלכלי שלנו לא מאפשר זאת".

על השריפה שכילה את הדירה נודע לאילנית בשיחת טלפון: "זה היה סיוט. התקשרו בשלוש בצהריים מתחנת דלק סמוכה לחבר של בתי שעובד במקום, ואמרו לו שרואים עשן שחור עולה מהבניין ומהדירה של הורי. מיד התקשרתי לאחותי ורצנו אל הדירה. מסביב היו הרבה כוחות כיבוי ומשטרה, מיד עלינו לדירה ומה שנגלה לעינינו היה שחור משחור: הכל היה שחור, הקירות, התקרה – כל הדירה שרופה ונגרם נזק רב".

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

אילנית הבת מציינת: "להורי לא יהיה איפה לגור ואיך לשלם שכר דירה בדירה ששכרו אם לא נשפץ מהר את הדירה שנשרפה ושכר הדירה שלה מימן את השכירות בדירה עם המעלית. בלית ברירה, אנו פונים לעזרה לשיפוץ הדירה בהתנדבות – להוריי ולנו אין כסף לשיפוצים".

מלכה אחותה אומרת: "כואב לי מאוד. הבית שבו אני ואחיי גדלנו, בית שתמיד היתה בו שמחה וצחוק, איננו. הוריי אנשים מבוגרים מאוד, מוכרים בביטוח לאומי כבעלי 100 אחוזי נכות ללא יכולת לעלות במדרגות ללא מעלית, אין באפשרותם הכלכלית לשפץ את הבית ולהחזיר אותו  לקדמותו. כיוון שהבית נשרף, לא רק שלהוריי אין את הסכום לשלם על השכירות אלא שאין להם לאן לחזור במידה שיפנו אותם מדירתם. כשאני רואה את הדמעות בעיניהם של הוריי המבוגרים, שכל זכרונות הבית נשרפו למולם, אני מבקשת מתושב חולון: עיזרו להוריי, אין להם לאן ללכת. לא הייתי מעלה בדעתי לבקש עזרה בפומבי, אבל באמת שהמצב גרוע. בבקשה עיזרו לנו על מנת שהוריי יחיו בכבוד, עזרו לנו להשאיר טעם מתוק בשנותיהם האחרונות".

תרומות יתקבלו בהעברה בנקאית לחשבון 387825, בנק הפועלים, סניף 638 – יוסף ושמחה חכים או באפליקציית ביט לטלפון: 0522430264.

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר