ג'ל לכביסה. הרחיקו מילדים
ג'ל לכביסה. הרחיקו מילדים

אם התינוקת שבלעה ג'ל כביסה: "הזדעזעתי, היא לא הפסיקה להקיא"

אמא לחמישה ילדים מחולון: "בשעה שקילחתי את אחד הילדים, התינוקת שלי כבר הספיקה לבלוע את ג'ל הכביסה"

פורסם בתאריך: 16.5.18 10:07

בשבוע שעבר אושפזו בבית החולים וולפסון בחולון שתי תינוקות עם כוויות בדרכי הנשימה העליונות, זאת לאחר שבלעו טבליות ג'ל ניקוי. החומר הצבעוני והזוהר שבטבליות ככל הנראה מושך את תשומת לב הילדים הקטנים ונראה להם כממתק למאכל. אמן של אחת התינוקות שנפגעו משחזרת את רגעי האימה.

אצל הרבה אנשים בחיי היום יום עוברת המחשבה "לי זה לא יקרה". כך היה גם אצל ר', אם לחמישה ילדים, שבשבוע שעבר בתה בת 11 חודשים בלעה ללא ידיעתה ג'ל כביסה בזמן שקילחה את בנה באחד הערבים בשבוע שעבר. "הבית בשיפוצים ולא סגרנו את הארונות", מספרת האם. "יש לי תאומים, אחד קילחתי והשנייה בינתיים הספיקה לנגוס בקפסולת כביסה. מיד באותו הרגע עשיתי לה שטיפה שהצילה את חייה".

גם לאחר השטיפה המשיכה התינוקת לסבול מהפגיעה שגרם ג'ל הניקוי. "הבאתי לה דייסה וחלב, כל דבר שנתתי לה היא הקיאה, הייתי מזועזעת", נזכרת ר' ומוסיפה: "בדרך כלל אנשים שזה קורה להם רצים ישר אל בית החולים, אני ברוך השם טיפלתי בזה מהר".

בסופו של דבר, לאחר ששכנה של ר' נוכח לדעת שהטיפולים שהיא נותנת לבתה התינוקת בבית אינם מועילים, הוא הבהיל אמבולנס לביתה. הפרמדיקים שהגיעו למקום החלו לבצע בדיקות ולתת טיפול לתינוקת. "בעלה של שכנה שלי מתנדב באיחוד הצלה וקרא לפרמדיקים אנשי איחוד הצלה שיבדקו אותה. אחרי שהם בדקו אותה, אמרו לנו שנראה שהכל בסדר ואין מה לדאוג, אבל אני דאגתי ודרשתי להגיע אל בית החולים. האמבולנס של טיפול נמרץ הגיע רק בסביבות השעה 20:00 בגלל הפקקים, בינתיים האנשים של איחוד הצלה טיפלו בה וגם אמרו שהמצב יחסית בסדר אבל מצב היה מאוד מלחיץ כי היא לא הפסיקה להקיא".

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

כשהגיעו אל בית החולים, עברה התינוקת בדיקות במחלקת ילדים ונמצא כי היא סובלת מכוויות בדרגה 2 בגרונה. "כעת היא בטיפול ומקבלת תרופות ובעוד חודש נעשה צילום. הרופא אמר שהמצב שלה יותר טוב לעומת זה של התינוקת שהגיעה למחלקה כמה ימים קודם לאחר שבלעה קפסולה של מדיח כלים", מספרת ר' ומוסיפה כי שלומה של בתה כעת טוב הודות לטיפול שקיבלה.

תאונות של ילדים קטנים ותינוקות בתוך הבית אינן דבר חדש, אולם נראה כי הקפסולות להדחת כלים וכביסה מהוות איום רציני על שלום הילדים הקטנים מפאת הנגישות הפשוטה אליהן וכמו כן הקלות שבה יכול החומר הרעיל להיכנס אל תוך גרונם של התינוקות. בשנת 2012 החל שיווקן של קפסולות ג'ל לכביסה ומאז הפצתן התקבלו ברחבי העולם דיווחים רבים על הרעלות ילדים שבלעו את הקפסולות הללו. דרכי ההרעלה היו לרוב בבליעת הנוזל שבקפסולה או במגע שלו עם העור או העיניים. נוזל הכביסה הוא חומר בסיסי מרוכז והתוצאות הן לרוב קשות: כיבים חמורים במערכת העיכול והנשימה, פגיעה ברירית העין, דלקות לחמית העין וכוויות בעור.

"יש בעיה בקפסולה הזאת שהיא שמנה וענקית בצד אחד ומפוצצת בחומר. איך שאתה נוגע בזה, זה נמס – קל וחומר אצל תינוקות", אומרת ר'. ואכן, הקרום שעוטף את ג'ל הכביסה הוא מסיס במים, כך שבמקרה שהילד נושך את הקפסולה, הנוזל הרעיל מחליק ישירות לגרונו

"אני לא יודעת עד עכשיו איך היא בכלל הגיעה לקפסולות שהיו במקום גבוה", מסכמת ר'. "אני אמא לחמישה ילדים וזה אף פעם לא קרה לי. אנחנו צריכים להיות זהירים מאוד ולשים לב לדברים".

קיראו עוד באותו עניין:

בני נוער מחולון התערבו על כסף ואכלו טבליות כביסה

 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר