הפגנות על הגדר הדרומית. לעצור את הרג המפגינים
הפגנות על הגדר הדרומית. לעצור את הרג המפגינים

תושבים מחולון יוצאים במחאה נגד הירי במפגינים בעזה

כמה צעירים מחולון הודיעו כי החליטו להחתים תושבים על עצומה הקוראת לצה"ל להפסיק את הירי על הגדר הדרומית

פורסם בתאריך: 16.5.18 17:46

המתיחות הבטחונית בצפון ובדרום הארץ גברה בשבוע האחרון לנוכח הפגנות הפלשתינאים בגדר הגבול הדרומי. עשרות אלפים הגיעו אל הגדר בניסיון לפרוץ אותה ולחדור לשטחי ישראל. בעימותים בין צה"ל למפגינים נהרגו יותר מ-55 ויותר מ-1,300 נפצעו. אירועים אלה עוררו סערה בקרב הציבור הישראלי שהשמיע את דעותיו בעד ונגד הירי אל מול מפגינים, ביניהם שני תושבי חולון, הקוראים לאזרחי ישראל להצטרף לעצומה הקוראת לצה"ל לא לירות במפגינים שאינם מהווים סכנה מיידית.

השניים הם אלי ואביתר, תושבי חולון בני 25, שהשתחררו לא מזמן מצה"ל ובעברם שעות שטח רבות בשטחים והתחככות עם האוכלוסיה הפלשתינאית. השניים מוחים על מדיניות הממשלה שלדבריהם מדכאת את העם הפלשתינאי וביום שישי הקרוב הם עומדים להציב דוכן בסמוך לקניון חולון ויקראו לאנשים להצטרף לתנועת המחאה העממית שהם וחבריהם יזמו ולחתום על עצומה הקוראת לאלוף פיקוד דרום להורות לחייליו להפסיק לירות כלפי המפגינים.

"התלבטנו רבות אם לחשוף את עצמנו", פותח אלי, "אנו לא אנשי שמאל אלא אנשי מרכז ששירתו בשטחים וראו את הסבל שהאוכלוסיה הפלשתינאית עוברת, ולכן החלטנו לעשות מעשה". אביתר מוסיף: "יש ביניהם מרצחים עם דם על הידיים אך רובם הם אנשים טובים שהייאוש גבר עליהם והם מחוסר ברירה יוצאים להפגין על הגדרות כדי לשפר את התנאים שלהם. רובנו יושבים מול הטלוויזיה וצופים בהפגנות אך לא מבינים מה באמת עובר עליהם. לחיות בלי חשמל ומים וללא עבודה, זה מתסכל. נורא קל לקום ולהגיד, שיתקוממו נגד החמאס אבל אנשים פה לא מבינים שהחמאס הוא ארגון פשיעה לכל דבר, והאוכלוסיה בשטחים פוחדת ממנו".

בעצומה שיפיצו בשם תנועת המחאה העממית, הם פונים לאלוף פיקוד דרום, אייל זמיר: "עצור את ההרג: חיי המפגינים בגבול עזה נמצאים בידיך – הנחה את המפקדים והחיילים בשטח לא לירות אש חיה במפגינים שאינם מהווים סכנה מיידית".

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

עוד נכתב בעצומה: "המצב בעזה מידרדר מיום ליום – מתקני טיהור השפכים קרסו, אספקת החשמל ירדה לשעות ספורות ביום, הסגר מתהדק, ואין שום תקווה באופק. עשרות אלפי תושבים יצאו בחודש וחצי האחרונים להפגין ולמחות על המצב הנואש ושבוע אחר שבוע, צלפים ישראלים, שמקבלים הוראות ברורות מלמעלה ורוח גבית מקיצונים ומפוליטיקאים מסיתים, פותחים באש מול מפגינים לא חמושים".

אלי ואביתר מציינים: "ברור לנו שהרבה אנשים יתקפו אותנו בגלל המחאה הזאת, יקראו לנו עוכרי ישראל ושמאלנים מסריחים, וזאת הסיבה שאנחנו לא נחשפים. במדינה שלנו נוצר מצב אבסורדי שכל מי שהוא לא ימני נחשב לבוגד ומצב זה צריך להיפסק. החלטנו לא לשתוק יותר".

השניים טוענים כי הם כבר משלמים את מחיר המחאה – רבים מחבריהם וכמה מבני משפחותיהם ניתקו עימם קשר בשל דעותיהם והם מעידים כי גם חברים נוספים לתנועה חווים נידוי דומה. חשוב להם לציין שהם לא מחפשים פרובוקציות וכי במידה שייתקלו בתגובות קשות שעלולות לגרור אלימות, הם יקפלו את דוכן המחאה בכניסה לקניון חולון ויעזבו את המקום.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר