קייטנות

מחאת הורים סוערת בחולון על שינוי בתכנית הקייטנות לקיץ הקרוב

ההורים מתלוננים על מועדי המחזורים ושעות הפעילות בקייטנות. ברשת קהילה ופנאי אומרים: "אנחנו פועלים על פי החוק החדש"

פורסם בתאריך: 17.5.18 10:22

רשת קהילה ופנאי בחולון פרסמה השבוע את תכנית הקייטנות לגני הילדים בחופשת הקיץ הקרובה. עם פרסום התכנית, עלו טענות רבות בקרב ההורים על השינויים בתכנית בהשוואה לשנים קודמות, שלדבריהם פוגעים ואינם מתחשבים בהם ובילדיהם.

עיקר טענותיהם של ההורים נוגע למועדי המחזורים ולשעות הפעילות בקייטנות. על פי הפרסומים, קייטנות הקיץ השנה יפעלו בשני מחזורים: המחזור הראשון יתקיים בין התאריכים 19-1 ביולי ויכלול 15 ימי קייטנה, ללא ימי שישי. המחזור השני יתקיים בין התאריכים 22.7 – 9.8 ויכלול אף הוא 15 ימי קייטנה, ללא ימי שישי.

כלומר, מחזורי הקייטנות מתוכננים כך שאם ההורים ירצו לרשום את ילדיהם לקייטנה לכל חודש יולי, הם ייאלצו להירשם לשני המחזורים ובעקבות כך לשלם פעמיים. עד היום פוצלו המחזורים לפי חודשים מלאים, כל יולי וכל אוגוסט. התכנית לפיכך יוצרת בעיה קשה להורים.

בנוסף, גם שעות הפעילות התקצרו. שעת תחילת הפעילות בקייטנות אוחרה לשעה שמונה בבוקר (במקום 7:30 בעבר), מה שיגרום ללחץ מיותר להורים עובדים. שעת סיום הפעילות לעומת זאת, הוקדמה לשעה 16:00. כלומר זמני הפעילות התקצרו בשעה מדי יום.

עצומה ההורים: "בעיר הילדים לא מתחשבים בהורים"

עם פרסום התכנית, החלה בין ההורים יוזמה להחתמת עצומה הקוראת לרשת קהילה ופנאי לשנות את התכנית על פי המועדים וזמני הפעילות בשנים קודמות. נכון לעכשיו, נאספו כבר כ-1,000 חתימות.

בין השאר נכתב בעצומה: "בעיר הילדים הגיע הזמן שיתחשבו גם בהורים. הורים יקרים, השנה תשלמו יותר על הקייטנות בגנים ותקבלו פחות (פחות ימים ופיצול בתאריכים שמאלץ את כל ההורים להשתתף בשני המחזורים וסיום בשעה 16:00 במקום 16:30)".

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

קטי, תושבת חולון ואם לשני ילדים: "לא הורידו מחירים, הורידו את מספר הימים – 15 בכל חודש במקום חודש יולי מלא. חייבו את ההורים להירשם לשני המחזורים כי חצו את החודשים לחצי וקיצצו שעות. בשנה שעברה המחזור היה מ-1 ביולי עד 28 ביולי בעלות של 1,500 שקל ובאוגוסט 700 שקל. מה נעשה עכשיו? חצו את החודשים וייקרו את הקיטנות בדרכי רמאות".

מאיה חברתה מציינת: "המתווה של השר בנט אמנם פיצל את מחזורי הקייטנות אך רחוק היה מלאפשר לגבות סכומים כאלה מההורים. בבתי ספר לקיץ ובגני הילדים ברשויות אחרות העלות היא 300 שקל לשלושה שבועות עד לשעה 13:00 ו-600 שקל עד השעה 16:00. כנראה שעיריית חולון לא הצליחה לשכנע גננות לעבוד בקיץ ולכן הרשת חוגגת על חשבון הכיס שלנו".

שי קינן, חבר מועצת עיריית חולון, אמר כי הרישום לקייטנות עורר שוב אותן בעיות ישנות. לדבריו, "עיריית חולון מזלזלת בסייעות ומעסיקה אותן דרך חברות בת ולא מתחשבת בהורים העובדים כששעות הפעילות הן 8:00-16:00. אני קורא לראש העירייה להרחיב את שעות פעילות הקייטנה כך שתתחיל ב-7:30 ותסתיים ב-16:30, ליישם את מסקנות דו״ח הצהרונים שאותו הגשתי למועצה ולהחזיר את הסייעות לעבודת העירייה".

ליאורה פור, יו"ר המשמר החברתי בחולון, הוסיפה: "אכן הורידו את המחיר אבל השעות כל כך לא נוחות וגורמות להורים נזק כספי של בייביסיטר או איחור לעבודה. מקווה שרשת קהילה ופנאי ימצאו דרך יצירתית לעזור להורים".

יו"ר ועד ההורים העירוני: "הודעה ללא כל התראה"

אילן רובינוב, יו"ר ועד ההורים העירוני של גני הילדים, פנה בעקבות זאת במכתב אל מנכ"ל העירייה יוסי סילמן ואל ורדה לוי, מנכ"לית רשת קהילה ופנאי: "בפגישה שהתקיימה (רביעי, 9.5.18) בין נציגות רשת קהילה ופנאי לבין נציגות ההורים ביחס לתמורות שיחולו במתכונת הקייטנות החל מחודש יולי הקרוב, הלינו נציגי ההורים על קיצור מניין הימים וכן קיצור שעות הפעילות של הקייטנה, ועל אף ההזדהות ותחושת הביטחון שניתנה לנו על ידי נציגות הרשת, החליטה הרשת, באופן חד צדדי ובצעד מצער, לפרסם אותה מתכונת שהוצגה בפגישה ואשר נציגי ההורים הביעו תרעומת עליה, כל זאת בחסות 'צו הפיקוח', שבמהותו נועד להגן על ציבור ההורים ולפקח על העלויות הגבוהות והבלתי מוצדקות שנגבו לאורך כל השנים".

רובינוב מציין כי "נציגות ההורים, שבאופן עכבי נוקטת בגישת ההידברות ושיתוף הפעולה המלא, החליטה, בצעד חריג, לפנות לקבלת חוות דעת משפטית נגדית לפרשנות הצו, וזו אף הועברה לגורמים הרלוונטיים באמצעות יו"ר ועד ההורים העירוני. למצער, הגורמים הרלוונטיים שללו על הסף את חוות הדעת, מבלי לקיים דיון, מבלי לבדוק את הדברים ובניגוד לפרשנות שניתנה לצו על ידי ערים אחרות".

עוד כותב רובינוב כי "ללא כל התראה מוקדמת כי ייתכנו שינויים במתכונת הקייטנות השנה, הצלחתם להתסיס עיר שלמה – עמודים בפייסבוק, עצומות, קריסת קבוצות וואטסאפ, כעס רב וחשש אמיתי מפני חופשת הקיץ הקרבה ובאה, בצל נטל פרנסת המשפחה.

"אנו פונים אליכם, כמנהיגי רשויות העיר, אנא כבדו את צו הפיקוח, הגשימו את מטרת המחוקק ותאפשרו לנו, הורי ילדי חולון, לצאת לפרנס את משפחותינו בכבוד. אנא קבלו את ילדינו בשעה 07:40 ועד השעה 16:30 כפי שהיה כל השנים, וגם החזירו את הימים שהשמטתם מחודש אוגוסט. זה בידיים שלכם! אל תיתנו לכך שבסוף החופשה הזו, אפילו משפחה אחת תמצא את עצמה מחוץ למעגל העבודה".

מוועד ההורים העירוני נמסר כי "נושא הקייטנות יטופל בימים הקרובים, מיד לאחר חג שבועות, באופן ישיר מול הנהלת העיר. טרם הפגישה נלמד על הנעשה בערים אחרות ונגיע מוכנים. נזמן נציגות מהגנים ויחד נדון בנושא על מנת למצוא את הפתרון הטוב ביותר".

רשת קהילה ופנאי: הפעילות על פי החוק החדש ובתיאום עם ועד ההורים

מרשת קהילה ופנאי נמסר בתגובה: "הרשת מפעילה את קייטנות גני הילדים על פי החוק החדש לפיקוח על קייטנות ציבוריות ובהתאם להנחיות המחייבות שקבע שר הפנים. ההנחיות כוללות, בין השאר, מספר ימי קייטנה, שעות פעילות ומחיר. מאחר שהחוק החדש אינו מכסה את עלויות הקייטנה הנדרשות, משתתפות עיריית חולון ורשת קהילה ופנאי בעלויות הפעלתן".

עוד ציינו ברשת כי קייטנות הקיץ השנה יפעלו, כאמור, בשני מחזורים "הכוללים תכנית פדגוגית שבה תכנים שהותאמו לגילי הילדים בשילוב יצירה, סיפור, משחק ופעילות חווייתית וזאת לצד חוגים והעשרה חיצונית. שעות הפעילות הן: 08:00 – 13:00 או עד 16:00 (בתשלום נוסף), כולל ארוחת צהריים חמה וארוחת מנחה".

עוד הדגישו כי "כל הפרטים להפעלת הקייטנות נעשו בתיאום מלא ובשיתוף עם ועד ההורים העירוני. הרישום לקייטנה אינו מבטיח שיבוץ במסגרת צהרון האם וכי לאחר 11.6.18 הרישום יהיה על בסיס מקום פנוי בלבד במרכזים הקהילתיים. מחירי הקייטנות נקבעו בהתאם להנחיית משרד הפנים למחירי קייטנות ציבורית (במידה שהחוק ישונה, לרבות במחירי הקייטנות, הרשת תפעל בהתאם):

תאריכיםמחיר עד 13:00מחיר עד 16:00
מחזור א'-טיול בעולם המקצועות1-19/7/18754 ₪1,133 ש"ח
מחזור ב- סובב עולם22/7-9/8754 ₪1,133 ש"ח

 

 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר