דירה שכורה. הרס וזוהמה

הדירה השכורה שהפכה לפח אשפה – צפו:

זוג מחולון השכיר את דירתו לסטודנטים, שלא שילמו את שכר הדירה, לא רצו להתפנות ולבסוף הותירו אחריהם הרס וזוהמה. צפו

פורסם בתאריך: 22.5.18 10:01

"מסרתי בית שהיה בית מרקחת וקיבלתי בית שהוא פח זבל אחד גדול". כך מספרת רחל, תושבת חולון לשעבר שהשכירה את דירתה בחולון לזוג סטודנטים ונחלה מפח נפש גדול כאשר ביקשה מזוג השוכרים לפנות את דירתה.

לפני כשנה השכירו בני הזוג רחל ומשה מחולון את דירתם לזוג סטודנטים. השניים נראו נורמטיביים ועשו רושם טוב על רחל ובעלה. גם המתווך המליץ עליהם בחום רב ואף אחד מהם לא צפה את הסיוט שבפתח.

צפו כיצד השאירו השוכרים את הדירה:

"יש לנו חמישה ילדים", מספרת רחל, "והדירה כבר נהייתה צפופה עברנו. פה, בחולון, לא יכולנו לקנות שום בית במחיר שפוי, לכן קנינו בשומרון וילה מרווחת עם גינה וחדרים לילדים עם איכות חיים שלא היינו מוצאים במקום אחר. את הדירה בחולון השארנו מתוך מחשבה שיישאר לנו נכס לעתיד ובכספי השכירות נשתמש לכיסוי המשכנתא.

כצעד ראשון הלכו רחל ומשה למתווך שיחפש עבורם שוכרים לדירה. "יום אחד התקשר המתווך ובישר לנו ששני סטודנטים רוצים לשכור את הדירה", מספרת רחל. "נפגשנו לשיחת היכרות, הם נראו די נחמדים וסגרנו חוזה לשנה וזאת לאחר שהשאירו לנו צ'ק ביטחון".

שלושת חודשי השכירות הראשונים עברו בשלום, הצ'קים היו תקינים ושולמו בזמן והכל היה כשורה. אולם, בתום שלושת החודשים הללו, הפסיקו השוכרים לשלם את שכר הדירה, כך במשך כחצי שנה.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

"הם לא שילמו ונכנסנו לחובות כי בנינו על הכספים האלה", מציינת רחל, "ואז, לאחר כחודשיים, הגענו לבקר בדירה ואז חשכו עיניי. הדירה שהיתה יפה ומסודרת כמו בבית מרקחת נהפכה לפח אשפה. הכל היה מלוכלך ומטונף מסביב. שאלתי אותם, איך אתם חיים ככה והם בבוז גירשו אותי מהדירה. הבנו שאין ברירה, כסף לעורך דין לא היה לנו, אז תבענו אותם עצמאית ובמקביל תבענו אותם בהוצאה לפועל".

ההליך הזה לא היה קל או פשוט. לאחר שהשופט קרא את כתב התביעה של רחל ובעלה, המשכירים, הוא דרש לראות כתב הגנה מצד השוכרים, וכיוון שהם לא ענו לצווי בית המשפט, נאלצו רחל ובעלה לשכור שירות פרטי המתמחה במסירת צווים באופן אישי כדי שתינתן הוכחה בבית המשפט שהצווים אכן נמסו לידי הנתבעים. לאחר דיון נוסף קבע השופט שעל השוכרים לפנות את הדירה, "וכך הגענו ליום המיוחל", אומרת רחל. "הגענו עם שוטר ונענינו לבקשתם לעוד יומיים כדי שיהיה להם זמן להתארגן.

"גם לאחר יומיים הם עדיין לא פינו את הדירה, שוב הגענו עם שוטר והם לא היו בבית. פרצנו את הדירה והחלפנו מנעולים, ומאז שבועיים אנו עסוקים בנקיון הדירה והחזרת המצב לקדמותו. אני את הלקח שלי למדתי ואני מקווה שזה ילמד גם אחרים".

מומחית הנדל"ן גלי שמיר מ"רימקס אווניו חולון-בת ים", אומרת שיש כמה דברים שחשוב לדעת לפני שמשכירים דירה על מנת לצמצם טעויות וסיכונים בבחירת המשכיר:

"הגדירו לעצמכם עוד לפני פרסום הנכס מיהו קהל היעד האידיאלי שלכם, מהם הקווים האדומים מבחינתכם שלא תתפשרו עליהם וכך תבנו את הפרופיל האידיאלי מבחינתכם של השוכרים. לאחר פרסום המודעה וסינון ראשוני, חשוב שתראיינו מספר שוכרים פוטנציאליים על מנת שתוכלו להתרשם מהם פנים מול פנים.

"שאלו שאלות רלוונטיות שיכולות לחסוך מכם עוגמת נפש בעתיד: ותק בעבודה, המלצות ממשכירי עבר, למי הדירה מיועדת, לכמה נפשות, האם יש חיות מחמד, מהי מטרת השכירות (מגורים/עסק). בידקו בפייסבוק מיהו האדם העומד מולכם ומעוניין בהשכרת הדירה. בידקו בגוגל האם האדם מעורב בתביעות ואם יש נגדו פסקי דין".

לגבי בטחונות, אומת שמיר, המומלצים הם ערבות בנקאית, או צ'ק בנקאי או שטר חוב חתום על ידי שני ערבים טובים – עובדים עם יציבות בעבודה.

חשוב, אומרת שמיר לקבוע בחוזה מנגנון של ביקור בדירה אחת לרבעון (בתיאום עם השוכר) ולהכניס סעיף בחוזה שמאפשר לכם למכור את הדירה במהלך תקופת השכירות.

כמו כן, הקפידו לעשות העברה של חוזי הגז, מים, חשמל וארנונה על שם השוכר, ובטחו ביטוח מבנה וצד ג' – מומלץ ביותר על מנת לבטח את עצמכם מפני רשלנות של שוכרים בדירה.

וטיפ אחרון: מומלץ לצלם בווידיאו את הדירה בנוכחות השוכר, כך שהסרטון יתעד את מצב הדירה ואת מצבם של המתקנים והמכשירים הקבועים ו/או מטלטלין שנשארים בדירה.

"לסיכום", אומרת שמיר, "לא כל אחד מתאים לשכור את הנכס שלך ולכן יש לעשות עבודה מקיפה לפני שמשכירים את הבית למישהו".

 

תגובות

2 תגובות
  1. מירט

    כמו שיש שוכרים גרועים יש המון המון משכירים גרועים.
    המשכירים בכלל יצאו משליטה, לפני כמה זמן נתקלתי בדירה שהמשכיר דרש מהשוכר לרכוש ממנו ריהוט בשווי 25 אלף שקל והדירה הייתה מוזנחת ברמה של קיא.

    אז תעשו טובה.

  2. פרל דוד

    יש מקום לפרסם את פסה"ד ואת שמות השוכרים למען יראו ויראו…כי סביר להניח שאחרים יסבלו מנחת זרועם.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר