כיכר ויצמן. של מי החומה?
כיכר ויצמן. של מי החומה?

תושבי אזור כיכר ויצמן זועמים: נדרשו לשלם על תיקון חומה רעועה

העירייה דורשת מדיירי הבניינים ומבעלי העסקים בכיכר ויצמן לתקן מיידית ועל חשבונם חומה מסוכנת לציבור. התושבים: "אם יש בעיה בטיחותית, שהעירייה תטפל בה"

פורסם בתאריך: 31.5.18 09:31

תושבים המתגוררים באזור כיכר ויצמן גילו לאחרונה מודעות מטעם העירייה המחייבות אותם לתקן מיידית ומכספם הפרטי חומת בטון שמקיפה את בנייני הסביבה.

תושבי האזור גילו את המודעות תלויות על בניינים וגדרות בסביבת מגוריהם, ולא קיבלו אותן אישית לבתיהם. יצוין, כי כיכר ויצמן היא מתחם שמשלב מגורים ועסקים, ומלבד דירות רבות בבנייני מגורים שמקיפים את הכיכר מכל עבר, יש במקום עסקים רבים, בעיקר חנויות.

בהודעה מטעם העירייה נאמר לדיירי כל האזור, 12 בנייני מגורים בסך הכל, כי מצב החומה (קיר תמך) המקיפה את הבניינים מסוכן, ועליהם החובה לתקן אותה מיידית. לדיירים ניתנו 60 יום לתקן את הדרוש תיקון ותאריך יעד: עד 27.7.2018. בהודעה נכתב כי היא מיועדת לבעלי הנכסים אמנם, אבל מי שגרים במקום בשכירות צריכים להודיע מיידית על חובת התיקון לבעלי הבתים והנכסים.

תחת הכותרת "חוות דעת מהנדס מבנים מסוכנים והכרזה על מסוכנות", נמסר לתושבים כי "בכל הבניינים ולכל אורך הקירוי שמעל קומת המרתף והמסחר, ככל הנראה בעקבות בעיות רטיבות, נוצרו גושי בטון וחלקי טיח רופפים המסכנים את העוברים ושבים באזור המסחר. יש לבצע בכל קירוי הבטון שמעל כל החנויות שיקום בטונים וברזלים מקומי".

"אנחנו בהלם", אומרים דיירי הסביבה, "אם יש בעיה בטיחותית, אז שהעירייה תטפל בה. מדובר בהרבה מאוד בניינים והרבה מאוד משפחות. לא גרים כאן עשירים ואנחנו לא יכולים להוציא עכשיו עשרות אלפי שקלים על תיקונים שאנחנו בכלל לא יודעים מה הם ועל מה מדובר".

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

לטענת דיירי הסביבה, הניסוח של הודעת העירייה מאיים עד מפחיד: "בסעיף 7 של ההודעה מפורטים העונשים שיוטלו עלינו אם לא נפעל במהירות".

תגובת העירייה: "בבדיקת מחלקת הפיקוח על הבנייה באמצעות מהנדס מבנים מסוכנים, נמצא כי לכל היקף הבניינים הפרטיים בכיכר ויצמן קיימת מרקיזת בטון במצב רעוע עד מסוכן. אי לכך, כל המרקיזה הוכרזה כמבנה מסוכן באופן מיידי על ידי מהנדס מבנים מסוכנים, ועל הדיירים לטפל בה ללא דיחוי. לכן, נתלו דרישות לטיפול ולתיקון הליקויים לאלתר לכלל בעלי הנכסים, כולל בעלי העסקים במתחם. בנוסף, נמצא כי במספר בניינים קיימת בנייה מסוכנת בכניסה למבנים, בתקרת קומת הקרקע. לסוג זה של מבנה מסוכן הונחו לבצע טיפול ותיקון רק בעלי הנכסים באותם בניינים, כולל בעלי העסקים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר