תיאטרון חולון.
תיאטרון חולון.

לקראת מסיבות הסיום: נחשף מחיר השכרת אולמות עירוניים בחולון

לאחר שנשמעו טענות על מחירי השכרה גבוהים של האולמות העירוניים לאירועים ולמסיבות בתי הספר בעיר, חושפת עיריית חולון את התעריפים המיוחדים

פורסם בתאריך: 10.6.18 09:24

מסיבות וטקסי הסיום של בוגרי י"ב כבר מזמן אינם מתקיימים בשטחי בתי הספר. אפילו חלוקת תעודות המסורתית מקבלת נופך יוקרתי כשאת האירוע מציינים באולם מופעים או אודיטוריום, ומשם ממשיכים לנשף נוצץ עם קוד לבוש יוקרתי למשתתפים והלאה ל"אפטר פארטיס" עם גימיקים ואטרקציות לשמיניסטים החוגגים סיומן של 12 שנות לימוד.

אחת ההוצאות הגבוהות שעליה נאלצים לשלם הורים לתלמידי י"ב במסגרת האירועים הללו היא השכרת האולם. היום, כאמור, כבר לא מסתפקים באולם בית הספר ומחפשים אולם מופעים יוקרתי. בחולון יש שניים עיקריים כאלה – תיאטרון חולון ומתנ"ס שטיינברג.

בית שטיינברג. מחיר דומה להפקה פרטית

בית שטיינברג. מחיר דומה להפקה פרטית

סוגיית השכרת האולמות עלתה בתחילת השבוע (ראשון), בישיבת מועצת העיר האחרונה, על ידי חברת המועצה נועה צפלינסקי. צפלינסקי ציינה בישיבה כי ההוצאות על מסיבות הסיום הן גבוהות בלאו הכי ומהוות עול כלכלי על ההורים ולכן תהתה מדוע מחירי השכרת האולמות בעיר לצורך מסיבות וטקסי הסיום הם כה גבוהים. צפלינסקי טענה כי כיוון שמדובר ברכוש העירייה יש לדרוש מחיר סמלי עבור השכרת האולמות ובכך להקל על ההורים.

בתגובה לדבריה השיב ראש העיר מוטי ששון כי הוא הנחה את האולמות העירוניים כי במקרים אלה יש לתת 50% הנחה מהמחיר הנדרש מאירוע פרטי או הפקה פרטית. כלומר, ההורים מחולון ישלמו רק מחצית הסכום ה"רגיל" של שכירת האולמות.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

אולם מבדיקה של "השקמה-חולון" עולה כי נמצא כי המחיר הרגיל להשכרת אולם, הכולל גם הגברה ותאורה, נאמד ב-10,000 שקל. כשפנו מספר ועדי הורים להצעת מחיר מול שני האולמות, המחירים שנדרשו לשלם נעו בין 10,000 שקל ל-22,000 שקל. עוד ציינו ההורים כי נאמר להם ש"אין אפשרות להתמקח. זה המחיר הסופי".

יו"ר ועד ההורים באחד מבתי הספר התיכונים בעיר ביקשה לומר:"המחירים שדרשו מאיתנו הם מוגשמים. יש לנו כל כך הרבה הוצאות וכעת עלות השכרת האולם, שהיינו בטוחים שתהיה סמלית, מגיעה לאלפי שקלים". בעניין זה הוסיפה גם חברת המועצה צפלינסקי: "בערים סמוכות לנו, המחיר הנדרש מההורים לשכירת אולם עירוני הוא סמלי המחירים נעים בין 1,000 שקל ל-2,500 שקל, בשונה מאוד מהמחירים היקרים שדורשים בחולון".

עיריית חולון חושפת את המחירים

"כפי שנאמר בישיבת המועצה", מציינים בעיריית חולון, "תיאטרון חולון גובה מבתי הספר מחצית מהסכום שהוא גובה מגורמים פרטיים בעבור השימוש באולם הגדול על פי הפירוט הבא:

תעריף ליום שלם לבתי ספר: 9,000 שקל. תעריף ליום שלם ללקוח מסחרי (חברות): 18,000 שקל; תעריף ליום שלם למפיקים ולאמרגנים: 12,000 שקל".

בעיריית חולון ציינו כי לרוב, לקוחות פרטיים צריכים שימוש באולם רק לחצי יום ולכן לא משלמים תעריף מלא.

על פי העירייה, "במרכז שטיינברג נגבה מבתי הספר המחיר שנקבע לאירועים עירוניים – 3,460 שקל לחצי יום. מחיר זה הוא זול בכ-30% מהמחיר שנגבה מגורמים פרטיים ומאמרגנים. במידה שמדובר ביום שלם, יש תוספת של 1,000 שקל, כאשר לגורמים פרטיים התוספת היא בין 50% ל-100% מהמחיר, תלוי באירוע".

עוד ביקשו למסור בעירייה כי "התשלום עבור השימוש של בתי הספר מגלם בתוכו עלויות של כח אדם (תפעול ואחזקה, ניקיון, אבטחה וסדרנות), הוצאות חשמל + מים, עלויות שנתיות ושוטפות של אחזקת המערכות ובלאי מתקנים וציוד.

"יודגש, כי ההוצאות הנגרמות לתיאטרון חולון ולמרכז שטיינברג בגין שימוש בתי ספר גבוהות באופן מהותי יותר מאלה הנגרמות על ידי גורמים פרטיים שכן השימוש הוא ליום שלם – ההקמות הטכניות מתחילות לפנות בוקר, לאורך כל היום מתקיימות חזרות והכנות, והפירוק לאחר האירוע נמשך עמוק אל תוך הלילה. זאת, בניגוד לאירוע של מפיק למשל, הכרוך בשעתיים עד שלוש שעות הכנה על הבמה ועוד כשעתיים פירוק לאחר תום האירוע. בנוסף, מאות תלמידים שוהים במבנה לרגל חזרות והכנות, צוות אחזקה מוגבר פועל וצוות הניקיון מוכפל ואף למעלה מזה לניקיון האולם, חדרי ההלבשה, שירותים והמבואות".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר