תהילים וממתקים

מי מציע לילדים בחולון ממתקים תמורת קריאת תהילים?

"השקמה-חולון" יצא לבדוק מי עומד מאחורי המודעות שנתלו ברחבי השכונה הקוראות לילדות לבוא לקרוא תהילים ומציינות: "חברה מביאה חברה, באים ומקבלים ממתקים"

פורסם בתאריך: 12.6.18 11:53

מודעות שנתלו לאחרונה ברחבי שכונת קריית בן גוריון בחולון קוראות לילדות לבוא וללמוד תהילים בבית הכנסת, אלא שבתמורה ללימודי הקודש מציעות המודעות – ממתקים.

לנוכח פרסום המודעות הללו קמה סערה בשכונה – האם גורמים מיסיונרים עומדים מאחורי הניסיון לפתות ילדות ונערות בממתקים על מנת להחזיר אותן בתשובה?

מתברר כי מאחורי המודעות עומדת יוזמה פרטית. מערכת השקמה איתרה את האישה העומדת מאחורי היוזמה וכך היא אומרת: "שמי טליה ואכן הדבקתי את המודעות בשכונה. אני מחפשת בנות שיודעות לקרוא יפה. אנו קוראים תהילים בבית הכנסת, קוראים יחד עם ניגון וכן, ההפתעה היא חלוקת ממתקים לבנות שיבואו לקרוא תהילים".

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

האישה החרדית מארגנת קבוצות של בנות בבית כנסת מאיר עיניים במשעול הפז 17. "בית כנסת הוא ספרדי ואנו מתפללות בימי שבת. הפעילות מיועדת רק לבנות והלימודים מתקיימים החל משעה 12:00 בשבתות", אומרת טליה.

ליוזמה, כאמור, קמו מתנגדים ולצידם תומכים. א', תושבת השכונה, מצדדת ביוזמה ואומרת: "מה מפריע לכם? דבר ידוע שמעודדים ילדים להגיע ככה לבית כנסת. למה כשזה בבית ספר או בגן זה לגיטימי. מן הסתם הפעילות מיועדת לילדות ממשפחות מסורתיות שפוקדות את בית כנסת. אם לא מתאים לכם, אל תשלחו את הילדים שלכם". שכנתה מוסיפה: "עושים את זה בהרבה בתי כנסת בימי שבת ובסיום מחלקים סוכריות לילדים. לא הבנתי איפה הבעיה – מי שתרצה תלך. הדבר הראשון שעם ישראל בודק זה אם יש אוכל וכך מפתים גם אנשים מבוגרים בכל מיני השקות של חנויות. אז אולי נרגיע את האווירה – קצת תהילים לא הרגו אף אחד".

מצד המתנגדים אומר י', תושב קריית בן גוריון: "אופי השכונה הוא חילוני ואין שום כוונה להפוך אותה לשכונה דתית. אני לא אשלח את ילדותיי לשם, לא בגלל שאני מתנגד לדת אלא בגלל שזה נעשה בצורה עקומה, שבה מפתים ילדים לבוא באמצעות ממתקים". מצטרפת לדעתו כ', שאומרת: "למה צריכים לפעול בשיטות של ימי הביניים – פיתו אנשים כדי שימירו את דתם. אם מישהו מעוניין לאסוף סביבו ילדים שילמדו תורה, שיפנה לקהל שלו ולא אלינו. עד היום חיינו בשלום עם החרדים והדתיים בשכונה וכך אני מקווה שימשיך, אבל אם אראה מגמת התחרדות וכפייה דתית, אני אעזוב ואלך אגור במקום אחר. בחרתי לגור בשכונה חילונית ולא בבני ברק".

 

תגובות

4 תגובות
  1. ארז

    לכל הבורים ועמי הארצות שאינם יודעים מימינם ומשמאלם מיסיונריות זה מושג נוצרי על הנצרות בשביל נוצרים וביהדות קוראים לזה קירוב רחוקים או במקרה שלכם תינוקות שנשבו "חחח מיסיונרים אלק"

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מתי תפסיקו להתעסק בשטויות?!
    קצת תהילים באמת לא הרגו אף אחד וזה ממש לא הדתה
    מי שרוצה בא ומי שלא תודה רבה!

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר