מונה חשמל

חולת סרטן מחולון שגילתה חוב ענק לחברת חשמל: "התמוטטתי"

כאילו לא די בקשיים היומיומיים שאיתם נאלצת להתמודד אם חד הורית חולת סרטן מחולון, הגיע חשבון החשמל המטורף והביא אותה לשבר גדול

פורסם בתאריך: 13.6.18 12:30

תושבת חולון, בת 53, אם חד הורית, לא התכוננה לחשבון החשמל המנופח שהגיעה אל תיבת הדואר שלה: 14 אלף שקל. "כשפתחתי את המעטפה והסכום נגלה לעיני, פשוט התמוטטתי ונפלתי על הרצפה", היא מספרת.

כאילו לא די בקשיים היומיומיים שאיתם היא נאלצת להתמודד בהיותה חולה במחלת סרטן הדם המקננת בגופה, גידול שתי בנות בגפה (24, 14), אחת מהן סובלת מבעיות נפשיות, הגיע חשבון החשמל המטורף והביא את ורד, זה שמה, לנקודת משבר גדולה.

"כל חיי חייתי בשכירות ואני אזרח שומר חוק. אני מתקיימת מקיצבת נכות, בת אחת שלי סובלת מהפרעות נפשיות ואני עצמי חולה בסרטן הדם וחולת אסטמה. יש לי את כל הציוד הרפואי בבית כיוון שאם קורה משהו, אין זמן להגיע לבית החולים. כל חיי שילמתי הכל כחוק וחשבונות החשמל שקיבלתי לא עברו את 800 שקל לחודש", היא מספרת.

כיצד, אם כן, טיפס סכום חשבון החשמל לגבהים כאלה? "יום אחד מישהו שהזדהה כעובד חברת החשמל התקשר אלי וביקש ממני לקרוא את המונה, לצלם אותו ולשלוח אליו בווטסאפ. ביקשתי מבעל הדירה לקרוא אותו, התקשרתי ומסרתי את תוצאות הקריאה, ולאחר כמה ימים קיבלתי את החשבון הבלתי ייאמן בסכום של 14 אלף שקל".

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

בחברת החשמל הסבירו כי "במקום בוצעו הערכות צריכה ולא קריאה ממשית של המונה מחודש ספטמבר 2016  ועד 11 במאי 2018 – מועד שבו נקרא מונה החשמל על ידי עובד החברה. לפיכך, הוגש ללקוחה חשבון מתוקן בסך 14,281.57 שקל על הצריכה המאומתת לתקופה זו (26.9.16 ועד 11.5.18). כלומר, החשבון שקיבלה מכיל הפרשי צריכת חשמל עבור תשעה חשבונות שהוגשו בהערכה".

לשאלה, מדוע לא טרחה חברת החשמל לקרוא את המונה לאורך כל התקופה ולמעשה צברה ללקוחה חוב, ענו בחברת החשמל כי "היות והמונה פנימי ונמצא בבית הלקוחה".

ורד מספרת כיצד חשכו עיניה ובמשך יומיים לא תפקדה ומיררה בבכי. "לא הבנתי מה רוצה ממני חברת החשמל, תמיד שילמתי בזמן, אף פעם לא גררתי תשלומים ולא היו לי חובות. אני לא יודעת איך אשלם סכום כזה, אני מתקיימת מקיצבת נכות והכסף הולך לשכירות ולתשלומים בסיסיים. אם לא הייתי מקבלת תרומות ועזרה מאנשים טובים, כמו לבנת שלום, אני לא יודעת איך הייתי שורדת".

מאז, היא חוששת להשתמש בחשמל. "אני מעדיפה למות מאשר להיות חייבת. אני מעדיפה לא לאכול ולא להיות חייבת.  לפני שש שנים חליתי בסרטן והחיים נהיו קשים. הסרטן אכל לי את חוליות הגב, נכנסתי לניתוח ויצאתי סיעודית. גם בביטוח לאומי מקשים עלי במתן הנחות אבל אני מסתדרת בת אחת שלי נמצאת בבית עם בעיות נפשיות והשנייה, הרווחה הוציאה לפנימיה. אני מחוברת למכשירים, אני לא מבקשת נדבות, רק שבחברת החשמל יבינו את מצבי. ניתוק מחשמל מבחינתי זה ניתוק ממכשירים שבזכותם אני נושמת. אני מפחדת למות".

לאחר פנייה של "השקמה חולון" אל חברת החשמל, הודיעו כי "במקרה זה, על מנת להקל על הלקוחה, יהיה ניתן לפרוס את החשבון לתשעה תשלומים".

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר