נחש צפע. הנחש הארסי ביותר הנפוץ ביותר באזורנו
נחש צפע. הנחש הארסי ביותר הנפוץ ביותר באזורנו

נלחמים בנחשים של חולון: כמה נתפסים וכמה מהם ארסיים?

גם בשל תנופת הבנייה בחולון מופיעים בחודשי הקיץ יותר נחשים, חלקם ארסיים. מה לעשות כשפוגשים נחש ולאן נעלם הנחש השחור מחנות הירקות ברחוב אילת?

פורסם בתאריך: 19.6.18 12:25

מדי חודש נלכדים בחולון כעשרה נחשים בממוצע. רוב הנחשים נתפסים באזורי הבנייה בעיר, כמו ח-501 ובאזור התעשיה, אך גם בשכונות קריית בן גוריון באזור מקווה ישראל ובקריית שרת, בחצות בתים, בחורשות ובגנים. כך על פי נתונים של חברת טבע הדברות, שזכתה לפני כשנה במכרז העירוני ללכידת נחשים ברחבי העיר חולון.

החברה מספקת שירותי לכידה 24 שעות בשטח שיפוטה הציבורי והפרטי של העיר חולון ללא עלות. החודשים שבהם נוטים יותר להיראות נחשים ומהווים סיכון לבני אדם הם מחודש מאי ולתוך חודשי הקיץ, אז מתחילים הנחשים להתעורר משנת החורף שלהם ועיקר פעילותם מתחילה ברדת החשיכה. רוב הנחשים שנתפסים בחולון, נתפסים מחוץ למבנים ולבתים אך לאחרונה היה מקרה של נחש שנתפס בתוך מפעל באזור התעשיה ומקרה אחר של נחש שחור שהסתתר בין ארגזי הירקות בחנות ירקות ברחוב אילת חולון, שלאחר נסיונות מרובים לאתרו, הוא ברח ונעלם. הנחשים הנפוצים בעיר הם צפע, זעמן זייתני, זעמן שחור וצפע ארץ ישראלי.

צפו בלכידת נחש בחורשת היובל בחולון: 

מנהל "טבע הדברות", מוני נהוראי, מסביר כי בישראל 41 מיני נחשים, תשעה מהם ארסיים. "הנחש הארסי ביותר הנפוץ ביותר באזורנו הוא הצפע המצוי, בעל הראש המשולש וצורת מעוינים בצבע חום בהיר על גבו".

כיצד אפשר למנוע בסביבת מגורים הופעה של נחשים?  

"הנחש ניזון ממכרסמים, עכברים, חולדות, ולכן עדיף לשמור על אזורים נקיים ממכרסמים על ידי טיפול מנע. בחצרות הבתים, יש לנכש עשבים וקוצים ולהרים בזהירות גרוטאות ופסולת המהוויים מקומות מסתור לנחשים".

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

מה צריך לעשות כשרואים נחש?

"יש לתת לנחש למצוא לעצמו דרך מילוט. אין לנסות לתפוס אותו או לגעת. אסור להרוג אותו – זו עבירה פלילית יש להיות איתו בקשר עין, לעקוב לאן הוא זוחל כדי שאחר כך יהיה אפשר לאת את מקום המסתור שלו, להזהיר את האנשים מסביב לא להתקרב ולחייג ל106 כדי להזעיק לוכד".

מה עושים אם בכל זאת נחש הכיש?

"יש לפנות מיד את הנפגע למוקד החירום הרפואי. עד הפינוי, יש להשכיב ולהרגיע את הנפגע ולקבע את האזור שהוכש כדי שהארס לא יתפשט. בשום פנים ואופן, אין לחתוך את המקום או למצוץ את הדם במקום ההכשה ואין לבצע חסימת עורקים או לשים קרח על מקום ההכשה".

נהוראי מבקש להדגיש: "רק גורם מקצועי מיומן לטפל בלכידת נחש. אל תנסו להיות גיבורים. התקשרו 106 ואנחנו נגיע למקום האירוע כדי ללכוד את הנחש".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר