ילדה עצובה
צילום אילוסטרציה. שאטרסטוק

עשרה ילדים נותרו ללא אמא: מי יעזור ליתומים מחולון?

"עשר נפשות בדירה קטנה, הילדות הקטנות ממררות בבכי על מות אמן, המשכורת של האב נמוכה ואינה מספיקה, וכל עזרה תתקבל בברכה", מבקש קרוב משפחה

פורסם בתאריך: 19.6.18 18:12

עשרה יתומים מחולון זקוקים לעזרת הציבור. אמם של הילדים, בת 48, נפטרה השבוע בגיל 48 ממחלה קשה וקרובי המשפחה, שלא ידעו על הקשיים הכלכליים בבית, נדהמו לגלות עד כמה מצבם של הילדים קשה. "המנוחה תמיד עזרה לכולם ולא ביקשה עזרה מאיש. אם היינו יודעים שזה מצבם, היינו מנסים לעזור מזמן", אומר קרוב משפחה.

לפני כחצי שנה אובחנה אם המשפחה כמי שסובלת מדלקת פרקים קשה. על אף הטיפול הרפואי שקיבלה, מצבה הידרדר במהירות עד שכמעט לא יכלה לזוז והשבוע, כאמור, הלכה לעולמה והשאירה אחריה בעל ועשרה ילדים – שישה בנים וארבע בנות.

"הבנים לומדים בישיבות ואילו הבנות, ילדות קטנות, ממררות בבכי כל היום", מספר מקורב למשפחה, "רק בת אחת נשואה והיא מתגוררת עם משפחתה בדירה – עשר נפשות חיות בדירה בת שלושה חדרים – תתארו לעצמכם".

אב המשפחה עובד לפרנסתו כשליח בסופרמרקט. טרם מחלתה עבדה המנוחה כסייעת בגן ילדים. המשכורות הדלות כלכלו בדוחק את המשפחה מרובת הילדים והמצב הכלכלי הוא קשה מנשוא. עד כמה קשים החיים בבית אפשר להבין מבקשתה האחרונה של המנוחה. "היא ביקשה להחזיר 40 מנות אוכל שהיתה חייבת לגן של בתה. היא אמרה, אני לא רוצה להגיע לשמיים בידיעה שאני חייבת למישהו", מספר המקורב.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

בנה של המנוחה ספד לה השבוע וסיפר עד כמה צדיקה היתה אמו, כיצד הושיטה עזרה לאחים בזמן שהיא בעצמה נאבקה בניסיון לשרוד את הקשיים. "היו שואלים אותה איך בחום הזה את הולכת עם כיסויי ראש, היתה עונה, מגינים עלי מלמעלה. היא החזירה רבים בתשובה ועזרה להם", אומר קרוב המשפחה. "בכלל, המשפחה נקלעה לחובות הרבה בגלל שהם עזרו לכל כך הרבה אנשים, אף פעם לא רצו לעצמם אלא רק לתת תמיד. גם כשהאם חלתה המשיכה לדאוג לבני משפחתה הרחבה".

כשנפטרה, הרבנים לחצו שתיקבר בקבר רגיל ולא בקומות. המשפחה גייסה כסף מתורמים והיא נקברה בבית העלמין ירקון. "בשארית כספם קברו אותה וכעת אנו מבקשים מהציבור החולוני שיתגייס למען המשפחה בשבעה ולאחריה", אומר המקורב. "הילדים היתומים נותרו ללא אמא, המשכורת של האב נמוכה ואינה מספיקה, וכל עזרה תתקבל בברכה. מי שיש לו אפשרות להגיע ולנחם בבית האבלים ולעזור בכיבוד קל או להציע כל עזרה, מכסף ועד ביגוד ומזון לילדים, יבורך".

כתובת המשפחה: ההסתדרות 199 חולון, תרומות יתקבלו בברכה בטל': 052-7830176.

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר