יפית בנין ומישל. "מחכה לשנת הלימודים"
יפית בנין ומישל. "מחכה לשנת הלימודים"

חולת הסרטן בת 14 מחולון: "לחצתי על הגוש בגב וקיוויתי שייעלם"

מישל ניאזוב מחולון, ילדה חכמה ומלאת שמחת חיים, מספרת בגילוי לב על ההתמודדות עם מחלת הסרטן ועל ההפתעה שחיממה את ליבה

פורסם בתאריך: 25.6.18 12:25

מישל ניאזוב היא ילדה בת 14 המתגוררת עם משפחתה בחולון. עד לפני שנתיים ניהלה חיים רגילים אך על מה שעבר עליה מאז, היא אומרת, "אני לא מאחלת לאף אחד". בשיחה עם "השקמה-חולון" היא מתארת בכנות מרגשת כיצד גילו בגופה סרטן וכיצד היא מתמודדת עם המחלה מאז.

המשאלה של מישל התגשמה. צפו: 

מישל, אחות אמצעית לשתי אחיות (27 ו-5), בת לאם בעלת מכון קוסמטיקה בחולון ולאב שעובד ברשת מזן גדולה, מספרת: "תמיד אהבתי ספורט והייתי מתעמלת המון, גם אתלטיקה קלה, ריצה גם כדורסל. באופן טבעי נרשמתי למגמת הספורט בתיכון ק"ש, אך החיים צופנים בחובם הפתעות, לטובה ולרעה, ובדיוק שהכל הלך חלק לפי המסלול המתוכנן שלי בחיים, התחלתי לסבול מכאבי גב לעתים קרובות. כשהייתי יושבת, מיד הייתי קמה כי כאב לי הישבן. לא ייחסתי לזאת חשיבות. החברים והמשפחה אמרו, זה גיל ההתבגרות, זה בטח בגלל אימוני הספורט ובאמת המשכתי בחיי השגרה".

הכאבים נמשכו ומישל התעלמה, "עד שיום אחד נכנסתי למקלחת והרגשתי גוש בשר בגב. נורא נבהלתי ומהלחץ ניסיתי ללחוץ אותו חזרה אל הגוף בתקווה שייעלם. כך היה במשך מספר ימים אך זה לא עבר ולא נעלם. פחדתי לספר למישהו והמשכתי בחיי השגרה".



עם זאת, שבוע לאחר הופעת הגוש בגבה, החריפו הכאבים בגב. "הלכתי עם הורי לרופא, הוא רשם לי אנטיביוטיקה ובאמת זה עזר. הכאבים פחתו ואני שמחתי אך מה שהדאיג אותי שהגוש נשאר וקיוויתי שהוא ייעלם עם הזמן. לאחר כחודש התחילה לי תופעה מוזרה: לאחר שאכלתי ביס או שניים מהארוחה הרגשתי הרגשת שובע ורציתי להקיא כל הזמן. סיפרתי על זה להורי, רק שהפעם פוניתי לבית החולים, שם שהיתי כשבועיים, במהלכם עשו לי בדיקות מקיפות ושם גילו את הסרטן".

בשלב זה העבירו את מישל למחלקה האונקולוגית. "לא הבנתי מה המחלקה הזו, רק ראיתי ילדים בלי שיער וכתובות על המיטה 'אני אנצח את הסרטן'. נורא פחדתי ולא הבנתי מה קורה ואז התיישבו הורי עם הרופאה ובישרו לי יש לך סרטן מסוג רבדומיוסרקומה, שהוא נפוץ בעיקר אצל העוסקים בספורט. לא הבנתי על מה הם מדברים אך השהות במחלקה עם הזמן גרמה לי להבין לאן אני הולכת", היא מספרת בכנות נוגעת ללב.

"התרופות והטיפולים הכימותרפיים היו מאוד קשים, סבלתי מחולשה ומהקאות, השיער החל לנשור עד שיום אחד קיבלתי אומץ ואמרתי לאבא שלי, 'אבא, די! אני לא רוצה להתחבא. אני רוצה לגלח את הראש, בוא נעשה קרחת', וכך עשיתי". לדבריה, רוב החברים הקרובים נשארו לצידה ותמכו בה אבל היו גם כאלה שהתרחקו. "החברים הטובים שידעו על המחלה לא הופתעו מהצעד הזה, אך לרחוקים יותר, חברים מהכיתה ומהספורט, שהסברתי להם על המחלה, לא כולם נשארו חברים שלי. רוב האנשים לא יודעים להתנהג במצבים כאלה ואני מבינה אותם".

את הלימודים השלימה מישל במחלקה בבית החולים ולאחר כחצי שנה של טיפולים, נודע למשפחה על טיפול מציל חיים יקר בארצות הברית, שעלותו 250 אלף דולר. "המשפחה וחברים עזרו להשיג את הכסף", מספרת מישל, "ושם עברתי את הטיפול הייחודי שהשמיד את הגידול הסרטני. מאז, כבר כמה חודשים אני במעקב וטיפולים מונעים שגם הם מאוד קשים. אני מרגישה חלשה אך בהרבה יותר טוב מבעבר. אני כבר מחכה לתחילת שנת הלימודים הבאה להתחיל אותה עם כל הילדים בתקווה שכל הסימנים המעודדים שהתקבלו בבדיקות, שאין גרורות והגידול נעלם, יישארו כך".

במהלך הטיפול במחלקה האונקולוגית הכירה מישל את יפית בנין מעמותת חן לחיים, שלדבריה היא "בחורה מדהימה, אני קוראת לה מגשימת החלומות שלי. לא היה דבר שרציתי והיא לא נתנה, אם זה במובן החומרי ואם זה במובן הנפשי בשיחות ועידוד בלתי פוסק. לפני כמה ימים הטלפון הנייד שלי שבק חיים וביקשתי מיפית אם היא מוצאת טלפון, אני אשמח לקבל, ואכן היא השיגה לי טלפון. אני מודה ליפית ולעמותה שמלווים אותי".

בנין עצמה מבקשת לומר: "אני רק ממלאה את הבקשות באהבה וללא תנאי ואני מתמלאת אושר כשהחולים והמחלימים שמחים. בשבוע שעבר שימחנו את מישל בטלפון חדש והיא קרנה מאושר. אני רוצה לשמח כמה שיותר אנשים, לכן אני קוראת לכולם להגיע לערב הגשמת חלומות שיתקיים בסוף החודש (30.6, אולמי המוזיאון חולון, 21:30) למען חולי הסרטן. התרומה שלכם בקניית כרטיס תעזור לחולים. כל האמנים (מושיק עפיה, רון שובל, אלי לוזון, דורון מירן, אושר כהן ואחרים) וכל האנשים (מורן אייזנשטיין, נבחרת ישראל בכדורגל, רוית ירקוני, רוית אסף ועוד) בערב הזה מופיעים בהתנדבות, אז אנא, כדי לשמח עוד ילדים כמו מישל אנו זקוקים לכם – תגיעו, קנו כרטיס ותזכו לשמח עוד ילדים".

הזמנת כרטיסים, יפית בנין. טל': 052-3627777.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר