זהירות ילדים בדרך

קיץ מסוכן: יותר ילדים מעורבים בתאונות דרכים בחולון

חולון בעשיריה הפותחת במספר הילדים הנפגעים בתאונות דרכים בחודשי הקיץ. הנה כל הנתונים המצערים

פורסם בתאריך: 1.7.18 11:52

לרגל החופש הגדול, בעמותת אור ירוק ניתחו את שיעור הילדים, בגילאי 14-0, הנפגעים בתאונות דרכים בערים ביחס לאלף ילדים בכל עיר.

על פי ניתוח של עמותת אור ירוק לנתוני הלמ"ס, בכל קיץ בממוצע (יוני-אוגוסט) נפגעים כ-1,600 ילדים ובני נוער בתאונות דרכים כאשר חודש אוגוסט הוא החודש האדום והמסוכן ביותר עבור – 571 ילדים ובני נוער נפגעים בממוצע.

מן הניתוח המבוסס על נתוני הלמ"ס עולה כי חולון נמצאת במקום גבוה יחסית בשיעור תאונות הדרכים בחופש הגדול בהן נפגעים ילדים ותופסת את המקום השביעי בארץ מבין 33 ערים שנבדקו.

על פי הנתונים, 73 ילדים נפגעו בחולון במהלך חודשי החופש הגדול (יוני-אוגוסט) בחמש השנים האחרונות (2017-2013) – ממוצע של כ-15 ילדים בכל חופש גדול.

בחודשי החופש הגדול הקודם (יוני–אוגוסט 2017) נפגעו בחולון עשרה ילדים בתאונות דרכים, ילד אחד מהם נפצע באורח קשה.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "החופש הגדול הוא תקופה שבה מספר הילדים הנפגעים בתאונות דרכים הוא הרב ביותר בשנה מאחר והילדים לא נמצאים במסגרת שתגונן עליהם ומבלים שעות רבות מחוץ לבית, בחלק מהמקרים ללא השגחת מבוגר, ולכן הסיכון שלהם להיות מעורבים בתאונת דרכים הולך וגובר.



"כדי שכל הילדים יעברו את החופשה בשלום, במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים לרתום את הרשויות המקומיות להתקנת פסי האטה שירסנו את מהירות נסיעת כלי הרכב, במקומות שבהם יש ריכוז גבוה של ילדים כמו פארקים וגנים ציבוריים. במקביל, חייבים להגביר את ההסברה בקרב הנהגים לסכנות שהכביש מציב  בפניהם בעיקר בתקופת החופש, תקופה המרובה בנסיעות משפחתיות, בעייפות ובכבישים אדומים".

הניתוח של עמותת אור ירוק כלל 33 ערים בהן מעל 50 אלף תושבים בתקופת חודשי הקיץ והחופש הגדול – יוני, יולי ואוגוסט. נתוני הבדיקה מתייחסים לילדים בגילאי 14-0 ובהשוואה לכל אלף ילדים בכל ישוב ועיר. הבדיקה נערכה על פי ממוצע של חמש שנים (2013-2017) וכללה את נתוני ההיפגעות הילדים, בחודשים יולי ואוגוסט באופן כללי, בממוצע בכל חודש וביחס למספר הילדים בכל עיר.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "כדי שכל הילדים יגיעו בשלום לתחילת שנת הלימודים במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים לרתום את הרשויות המקומיות להתקנת פסי האטה שירסנו את מהירות נסיעת כלי הרכב במקומות שבהם יש ריכוז גבוה של ילדים כמו פארקים וגנים ציבוריים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר