סערה במועצה. זבל שאינו מפונה ופחים בני 20 שנה
סערה במועצה. זבל שאינו מפונה ופחים בני 20 שנה

ישיבת מועצה סוערת על רקע שירותי התברואה בחולון. צפו

הרוחות בישיבה סערו סביב נושא הפחים בעיר. מה הציע סגן ראש העיר רועי כהן ומדוע התפרץ הפעיל החברתי מייקל בוזגלו?

פורסם בתאריך: 2.7.18 11:23

רגע לפני פגרת הקיץ, ישיבת מועצת עיריית חולון אמש (ראשון) תיזכר כאחת הסוערות של השנה האחרונה. הישיבה עסקה במחסור בסניפי דואר בעיר, במספרן המועט של הרכבות החולפות בתחנות חולון, נושא הקרינה בבתי הספר בעיר, הצבת מצלמות במוסדות הגיל הרך ועוד. אולם, מה שעורר את הסערה הגדולה ביותר היה נושא התברואה והגדלת מספר מכולות  ופחי האשפה בעיר.

במהלך הישיבה התפרץ מייקל בוזגלו, פעיל חברתי מחלון ובתוך כך הודיע כי יתמודד בבחירות הבאות לראשות עיריית חולון.

צפו בהתפרצות של הפעיל החברתי מייקל בוזגלו:

למרות ההפגנות והסערה הגדולה שהתעוררה בעקבות התבטאויותיו של סגן ראש עיריית חולון יואל ישורון נגד הקהילה הלהט"בית, לא הועלתה כל הצעה לסדר שקראה להדיח אותו, מה שעורר פליאה בקרב חברי מועצה.

סניפי הדואר, קווי הרכבת והקרינה הסלולרית

חבר המועצה מורן ישראל העלה כמה הצעות לסדר. הראשונה נגעה לסגירת סניפי הדואר בעיר, ביניהם בשכונות ג'סי כהן ותל גיבורים. ישראל תהה כיצד העירייה נותנת את ידה לסגירת סניפי הדואר בעיר ובתגובה ענה לו מוטי ששון ראש העיר כי נושא סניפי הדואר אינו תלוי בעירייה ואין לעירייה יכולת להשפיע על כך. עם זאת, ציין ששון, הוא נפגש עם הגורמים האחראיים כדי לקדם את הנושא.

תשובה ברוח דומה ניתנה לסוגיית צמצום קווי הרכבת העוברים בחולון. לדברי ישראל, עיריית חולון לא עושה די כדי לשנות את ההחלטה של משד התחבורה לצמצום קווי הרכבת, מה שפוגע באלפי תושבים בעיר. ששון השיב שמשרד התחבורה מפעיל שיקול דעת עצמאי ואין לרשויות המקומיות מעורבות בהחלטות. לדבריו, פנה למשרד התחבורה בנושא ויחד עם ראש עיריית בת ים, יוסי בכר, הוא פועל להגברת הקווים וכי החל מספטמבר תופעל בתחנות חולון נסיעה מהירה אחת ביום לכל כיוון במקום שלוש.

עוד נושא שהעלה חבר המועצה ישראל עסק בקרינה מאנטנות סלולריות במוסדות החינוך בעיר, בדגש על אורט חולון ומדיניות העירייה בטיפול בבעיה. ששון השיב כי בשנת 2016 נבחנו רמות הקרינה המדוברות וכי התקבל אישור מהמשרד להגנת הסביבה על כך. יחד עם זאת, בוצעה גם לאחרונה בדיקה יזומה לאור פניית ההורים ותוצאותיה של הבדיקה העלו כי רמות הקרינה תקינות, למעט שלוש נקודות שמומלץ לטפל בהן. לאור זאת, העירייה ממתינה להמלצות הטיפול מיועץ הקרינה.

הצבת מצלמות במוסדות החינוך לגיל הרך

חברת המועצה נועה צפלינסקי העלתה לסדר היום את נושא התקנת המצלמות במסגרות הגיל הרך בעיר ודרשה שחולון תצטרף למהלך שאליו הצטרפו רשויות אחרות. אתמול (ראשון) אושרה בוועדת השרים לענייני חקיקה הצעת החוק להצבת מצלמות במעונות היום ובפעוטונים. לפי הסיכום בוועדה, ההצעה תעלה בקריאה טרומית כבר ביום רביעי הקרוב, ולאחר מכן הנוסח ישונה כך שהחוק לא יהיה מחייב ומי שיבחר להציב מצלמות יתוגמל.



בנושא זה אמר ששון כי רשת קהילה ופנאי בחולון מפעילה מסגרות לילדים מגיל ארבעה חודשים ועד גיל כניסה לגן עירייה. בחולון פועלות 12 מסגרות אשר נותנות שירות ל-570 ילדים ובשנת הפעילות תשע"ט ייפתחו כיתות נוספות ויש צפי ל-650 ילדים. גנים אלה מפוקחים על ידי אנשי מקצוע, מדריכה פדגוגית ומנחה מחוזית. בנוסף, ציין ששון, כי מעונות נעמ"ת וויצ"ו מצויים בפיקוח של משרדי הממשלה, וברגע שתתקבל הצעת החוק להצבת המצלמות בגנים, עיריית חולון תפעל לפיה.

תוספת תקציב לקבלן האשפה והחלפת פחים תקולים

הסערה במועצת העיר החלה כאשר ראש העיר העלה הצעה לסדר, לפיה הוא מבקש להרחיב את המכרז לקבלן האשפה. ששון הסביר כי כמויות האשפה בעיר לא הוערכו נכון, במכרז צוין שהקבלן יחויב לפנות 1,300 טון אשפה בממוצע בחודש, אך היתה זו הערכה כללית ובלתי מחייבת לחודש ממוצע. כיוון שלקבלן האשפה הוספו 3,000 פחים לפינוי וכמות האשפה גדלה לפיכך, העירייה מבקשת לאשר להגדיל ב-50% את כמות האשפה הנאספת על ידי הקבלן. ההצעה אושרה.

מיד בתום דבריו של ששון הופנו טענות רבות כלפי אבי מור, מנהל מחלקת התברואה בעיר, ביניהן של סגן ראש העיר רועי כהן, שסיפר בנימה אישית כי אמו שביקשה להחליף את הפח הסדוק בבניין שבו היא מתגוררת בחולון, נאלצה לעבור מסכת ייסורים מול מחלקת התברואה עד שבקשתה מולאה. "מצב הפחים הוא בעיה קשה הקיימת לצערי בחולון. נתקלתי בזה באופן אישי, במקרה שבו הוגשה תלונה למוקד על דרישה להחלפת פחים סדוקים והתשובה שהתקבלה מהמוקד היתה שהפחים תקינים ואין צורך בהחלפתם. הדבר עורר בי תמיהה גדולה לאור המצב בפועל – ראיתי במו עיניי שזה פח תקול".

כהן המשיך ואמר: "רציתי לדעת מיהו הגורם האמון לבדוק את מצב הפחים ולאשר את החלפתם ולהפתעתי, תשובתו של מנהל אגף התברואה בעירייה היתה שאין תב״ר להחלפת הפחים בעיר, הם בני 20 שנה ויתרה מכך, הוא מפנה אותי לראש העיר שיכין, לדבריו, חמישה מיליון שקל על מנת לטפל בזה. עוד טען בפני מנהל אגף התברואה, שלפי החוק הפח הוא של התושב ולמעשה גלגל את הבעיה על התושבים. הודעתי לו שאעלה זאת לדיון במועצה וזה לא יעבור לסדר יום. לא ייתכן שניתן יד להתנערות של העירייה מחובותיה לתושב שמשלם ממיטב כספו ארנונה לעירייה והוא יסבול מפח תקול עד שתתקבל החלטה להחליף את כל הפחים בעיר".

את דבריו סיכם כהן: "אני שמח שלאור דבריי, ראש העיר הבהיר בצורה חד משמעית שהאחריות על החלפת הפחים היא של העירייה ולא של התושב ואין כלל שיקול כספי. פח תקול צריך להחליף והתושב לא צריך להמתין לתב״ר או לאישור תקציב. אני מקווה שלאור ההתנהלות שחשפתי, החל ממחר בבוקר יתחילו במדיניות שכל פח תקול יוחלף לאלתר וללא דיחוי. צריך לחדד שלתושב המשלם ארנונה יש זכות לקבל שירות ולעירייה יש חובה לעשות כן ולא להשאיר את התושב חסר אונים וללא מענה הולם".

מנהל מחלקת התברואה בעיר אבי מור טען בתגובה לדברים כי יש שיפור בשירות והיום, בתוך עשר דקות הפח מפונה ומוחזר למקומו.

הפעיל החברתי בוזגלו: "ארוץ לראשות העירייה"

בשלב זה התפרץ הפעיל החברתי מייקל בוזגלו וטען שהעירייה מנותקת מהמציאות והפחים לא מפונים. הוא קרא למור לבוא איתו לשטח ולראות במו עיניו את המצב. בוזגלו ביקש לציין כי "במשך שנים אני יושב בישיבות מועצה ומעולם לא פתחתי את הפה חרף המון ליקויים על מנת לכבד את המעמד. נציגי העירייה מנותקים מהמציאות, הם לא חיים את השטח ולכן לא רואים ויודעים מה קורה בעיר שלנו חולון. לו היו יוצאים לשטח היו רואים שפחי אשפה נמצאים כל הלילה ברחובות ולא נאספים בכלל".

בתוך כך אמר בוזגלו: "אני עבדכם הנאמן מיקאל מרדכי בוזגלו, בן דניאל ושרלי, שייבדלו לחיים ארוכים, אכריז על מועמדותי לראש עיריית חולון כבר ביום חמישי הקרוב". בוזגלו התעמת עם ראש העיר ששון ואף הודיע כי "גרמת לי לעשות הכל כדי להחליף את כלל השלטון שלך".

לבסוף, לאחר דין ודברים, הישיבה חזרה למי מנוחות ואושרו בה מינויו של אלי ארז לחבר איגוד ערים דן לתברואה ומינוי עמית חן לדירקטור נציג העירייה בתאגיד מי שיקמה. כמו כן אושרו תוספות תקציב עבור חלוקת שמיכות לעמותות רווחה בחולון, הצטיידות שיטור עירוני, אישור תב"רים (תפקיד בלתי רגיל) כמו שיפוץ השירותים במחלקת הרווחה של עיריית חולון בבנייני הביטוח הלאומי בסך 400 אלף שקל. בסוף הישיבה אושרה גם חופשת יולי-אוגוסט לעובדי העירייה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. שאל

    החצר האחורית של חולון – שכונת תל גבורים וג'סי כהן, בושה וחרפה!!!
    איסוף אשפה מזעזע, פחי אשפה שבורים, אין סניפי דואר, אין כספומט אחד לרפואה.
    עיריית חולון טובה רק לאוכלוסיות מבוססות ואנו נבוא עימך חשבון בקלפי.

  2. מנחם וילנאי

    לא הבנתי, הגיע איזה איש לישיבת מועצה, הפר את החוק באופן בוטה, סולק כפי שהחוק מתחייב מישיבת המועצה ואז נותנים לזה יד ומפרסמים עבירה על החוק בתקשורת? הכי הזוי שהאיש הזה חושב שהוא מתאים לנהל עיר?
    נראה שהפחים הוציאו אותו לכדי דיבור אלים, מה יקרה אם יצטרך להתמודד עם פרויקטים מורכבים? האם יהרוג מישהו?

    מטריד מאוד מאוד

  3. שי ועקנין

    איזה דרמה קווין האיש המוזר הזה. מי הוא? מאיפה בא? ועוד רוצה להיות ראש עיר???? הבדיחה של הבחירות האלה .

  4. קרית שמונה 4

    אצלנו בבניין, למרות שהודענו בכתב, במוקד ודאר אלקטרוני, אין למעלה מחודשיים פח למחזור! )הכתום )

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר