בני נוער צורכים אלכוהול
צילום אילוסטרציה

אלכוהול, עשן ורעש: היכן תמצאו הקיץ את בני הנוער של חולון?

היכן מבלים בני הנוער בחולון, מה הם עושים בזמנם הפנוי ואיפה השכנים לא יצליחו להירדם בקיץ הקרוב? צפו:

פורסם בתאריך: 4.7.18 14:43

חודשי הקיץ הארוכים מהווים מדי שנה תקופה עם פוטנציאל פורענות בקרב בני הנוער, המוצאים את עצמם חסרי מעש בתקופת החופש הגדול ולא פעם, השיעמום גורם להם למעשים קיצוניים ולעתים פליליים. השבוע יצאנו לבדוק לאן מועדות פניהם של בני הנוער בחולון, איפה השכנים סובלים מהרעש, איך נראה השבוע הראשון של החופשה הגדולה וכיצד הם מנצלים את הזמן הפנוי? חזרנו עם תמונה לא כל כך מחמיאה – בני הנוער בחולון מעדיפים להעביר את הזמן בפארקים, לעשן נרגילות ולשתות אלכוהול מאשר ללכת לפעולה בתנועות הנוער. ויש גם תובנה ברורה: הורים, תשגיחו על הילדים.

פארק פרס – קריוקי בפול ווליום, אלכוהול ונרגילות

הנקודה הראשונה שהגענו אליה היא פארק פרס, המרכז מדי ערב בשטחו לא מעט בני נוער תושבי חולון. השעה 22:00. במקום קבוצות של נערים ונערות. בפינה אחת מנפנפים מעל המנגל, בסמוך יושבים הנערים ומעשנים נרגילות. גם הרבה אלכוהול, בעיקר וודקה, זורם בשטח, הם שוים, מעשנים ותכף יפעילו מערכת קריוקי עם רמקולים רבי עוצמה ויחרישו את כל האזור.

רובם בני 18, זה עתה סיימו את פרק לימודי התיכון והדבר המשמעותי הבא שיעשו יהיה להתגייס לצה"ל. הרעש העולה ממערכת הסאונד האימתנית הוא בכלל לא שאלה –  מבחינתם, זה בסדר להפריע מדי פעם ולהעיר את כל השכונה, והאלכוהול? "זה לא שאנחנו מתמסטלים", מסבירה אח הבנות, "אנחנו שותים ומעשנים בשביל הכיף, זה עושה לנו טוב". שכן מאחד הבניינים הסמוכים מגיע אליהם ומבקש שינמיכו את המוזיקה. הוא לא נענה ומאיים להזמין משטרה. כשהאיומים לא פועלים הוא מתקפל וחוזר כלעומת שבא לביתו.

בין מעשני הנרגילות ויונקי האלכוהול, יש גם קטינים בני 15 ומטה. ההורים יודעים שאתם מעשנים ושותים? "זה עושה כיף", הם עונים, "למי זה אכפת?". נער אחד מנסה בכל זאת להסביר: "עכשיו חופש, כל הבילויים הם עסק יקר, אספנו כסף קנינו אלכוהול וסיגריות. למי זה מפריע? אנו לא מתפרעים, יושבים פה בסבבה. זה שהם קטינים, זה שטויות – כל בני הנוער שותים ומעשנים. פה אף אחד לא רואה, אבל במועדונים ופאבים זה די נפוץ".

קבוצת נערים ונערות אחרת היושבים במרחק ארגנה פיקניק קטן, מוזיקת הרקע בווליום סביר. הם לובשים את מדי הצופים, חבר'ה מהתנועה. אין נרגילות, אין אלכוהול, אבל הם מתוודים: "זה ערב גיבוש לצוות שלנו, משהו קטן ואינטימי. לא נשקר, גם אצלנו יש חברה ששותים ומעשנים, אך לא בסגנון שאתה רואה כאן. הנוער של תנועות הנוער הוא נוער איכותי, הוא לא מתאים לכל אחד, דרושה משמעת והקרבה ולא כל אחד מתאים לזה. פעילויות לקיץ לא חסר לנו. יש מחנה קיץ ופעולות וזה מעביר את הזמן בכיף. המסר שלנו לנוער המשועמם ולכל אלה שטוענים שאין מה לעשות בחולון, בואו תצטרפו אלינו – לא ישעמם לכם על בטוח".

לה פארק, האופציה הקרובה לבילויים – במרחק כמה מאות מטרים, ב"לה פארק", יושבים בני הנוער בבתי הקפה במקום. אחת הבנות אומרת: "חולון לא משופעת באזורי בילוי, הבילוי בלה פארק נחשב לאופציה יחסית זולה ושפויה. יושבים בערב עם החברים שעתיים-שלוש והולכים הביתה.

סוקולוב, הסודוך והברזלים – חצות הלילה. עשרות בני נוער מתגודדים באזור סוקולוב יושבים על גדרות הביטחון וסביב שולחנות ה"סודוך", אוכלים ושותים. "לנו כסף למוניות מחוץ לעיר, אז אנחנו באים כל החבר'ה לכאן, יושבים, אוכלים – לא צריך יותר מזה. הסודוך הוא אופציה זולה ואנחנו נוהגים להתאסף כאן".



הפילבוקס, תל גיבורים – חבורות חבורות הם יושבים על הספסלים, גם פה מעשנים ושותים, משפילים מבט, אולי חוששים שנזהה אותם. נער אחד אוזר אומץ ואומר: "מה אתה, שטינקר של המשטרה?!". בהמשך הוא מתרכך ואומר: "צלם חופשי, שיראו את בני הנוער שאין להם מה לעשות בתל גיבורים. הכל קורה בלה פארק ובמרכז, אז איך נגיע לשם? כאן, בפילבוקס, באים בני נוער משועממים ומהשיעמום מנסים נרגילה או סיגריה. חבל שלא מארגנים לנו פעילויות כמו בלה פארק, קצת להכניס חיים לפילבוקס. משעמם לנו בשכונה אז מהשיעמום עושים שטויות.

הגינות העירוניות אביב באגרובנק, התומר ברסקו וגן סיפור במוטה גור – השעה 01:00. בכל הגינות יושבים בני נוער שמעבירים את הזמן בצריכת אלכוהול, הרבה עשן סיגריות כשברקע נשמעות קללות וצעקות רמות.

בסיום הסיור הלילי עולה נקודה למחשבה: האם התמונה המצערת הזאת משקפת את פני החברה כולה, האם היא "פני הנוער בחולון"? בחולון יש גם נוער שעסוק בהתנדבות, בעזרה לזולת, בפעילויות חברתיות ובהדרכה בתנועות הנוער, אבל מספרם אולי לא עומד בקנה מידה אחת עם הנערים והנערות שפגשנו בתחנות העיר, שאולי לא התפרעו הלילה אבל הפריעו למנוחת השכנים והזרימו כמויות של אלכוהול ועשן כזה ואחר לגופם הצעיר.

 

 

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר