ססמוגרף לרעידת אדמה
ססמוגרף לרעידת אדמה

הרשימה השחורה: בתי הספר בחולון שיקרסו בעת רעידת אדמה

דו"ח משרד החינוך מגלה אילו בתי ספר בחולון נמצאים בסיכון לקריסה בעת רעידת אדמה. הפרטים המלאים וחששות ההורים

פורסם בתאריך: 10.7.18 18:55

אחרי 12 רעידות אדמה בשבוע האחרון בישראל, בעיקר בגליל התחתון ובאזור הכנרת, נערכים במקומות רבים ברחבי הארץ לרעידת האדמה הבאה שעלולה להביא עימה אסון.

לפני כשלוש שנים גובשה במשרד החינוך רשימת בתי ספר שנמצאים בדרגת מסוכנות כזו או אחרת במקרה של רעידת אדמה. הכוונה היא לבתי ספר בישראל שהוגדרו בסכנת קריסה בתרחיש של רעידות אדמה. אולם, על אף "הרשימה השחורה" שהוכנה כאמור כבר לפני שלוש שנים, רק חלק מבתי הספר הללו שופצו או נמצאים בתהליכי חיזוק ומיגון שונים "בעדיפות גבוהה", לפי הגדרות משרד החינוך. בכל מקרה ברור כי עדיין נשקפת סכנה שמבני בתי הספר האלה לא יעמדו ברעש אדמה.

ברשימת בתי ספר הארצית שנחשפה על ידי כתבת חברת החדשות, נמצאים בדרגת מסוכנות באירוע רעידת אדמה נמצאים גם 29 בתי ספר בחולון: 

א.ד גורדון
אורט מיטרני
ביאליק
בן צבי
המגינים
הערבה
התבור
ויצמן
ישעיהו
ניב
ישורון
כצנלסון
מקיף אורט למדע וטכנולוגיה
מקיף שש שנתי הרצוג
מקיף שש שנתי קוגל
הס
נאות שושנים
עוז
יבנה
אילון
עלומים
עמל
הרצפלד
דינור
רביבים
שז"ר
שנקר
שער האריות
תיכון טכנולוגי נעמ"ת



המצב מעורר דאגה רבה בקרב הורים בחולון. אם לשני בנים, הלומדים באחד מבתי הספר הללו, אומרת: "אני לא אשלח את ילדיי ללא אישור שבית הספר מוכן וממוגן נגד רעידות אדמה. ממש לא נורמלי המצב הזה. אתה שולח ילד למקום שאמור להיות הכי בטוח, אבל בפועל, הוא לא כזה". תמי, אם אחרת, מדגישה: "מזל שעכשיו אנו מצויים בחופש הגדול. אולי יוכלו לתקן את הליקויים עד פתיחת שנת הלימודים". יצוין כי הורים נוספים שעימם שוחחנו נשמעו מודאגים ומוטרדים נוכח העובדה שבית הספר שבו לומדים ילדיהם אינו ממוגן מרעידות אדמה ואינו בטוח לתלמידים.

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "משרד החינוך היה זה שקבע כי חולון אינה ממוקמת באזור סיכון לרעידת אדמה ולכן ביטל את כל התקציבים לטובת עבודות החיזוק של מוסדות החינוך בעיר, כולל גם את התקציב שכבר אושר על ידו לחיזוק תיכון ק"ש".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר