מ"סעידה בפארק" לניו יורק: המרוץ לחיים של הלוחם החולה

הוא עשה עלייה, התנדב לצנחנים ועכשיו חבריו של מנחם גורדון נרתמים בכל הכוח ובאהבה גדולה כדי להציל אותו

פורסם בתאריך: 15.7.18 13:06

מנחם גורדון, בן 23, הגיע לארץ בשנת 2013, התאהב במקום והחליט שזה יהיה הבית שלו. הוא עזב את ההורים ואת אחיותיו הקטנות בביתו בניו יורק ארה״ב, עשה עלייה והתגייס לחטיבת הצנחנים לגדוד 890. במהלך שירותו כחייל בודד הוא התמודד עם קשיי הסתגלות לצבא, למד מה זה להיות ישראלי, הכיר חברים לכל החיים – "צוות מנדל", ספג ציונות ואהבת המולדת ואלה תרמו לרצון העז להקים פה את משפחתו.

בחודש אוקטובר האחרון השתחרר גורדון מהצבא, פגש את רוחמה והשניים התארסו. הם החלו לחלום יחד על חתונה, על בית וילדים וברגע אחד השתנה מסלול חייהם – בליטות שהופיעו בצווארו התבררו כגידולים סרטניים וכסרטן נדיר בחזה. כרגע גורדון נמצא באמצע הסבב השלישי של טיפולי הכימותרפיה, טיפולים המקדימים את הניתוחים שהוא עתיד לעבור. הטיפולים הללו עולים כסף, הרבה כסף – 200,000 שקל זה הסכום שיכול להציל את החיים שלו. מה זה אומר להציל את החיים שלו? גורדון יטוס לניו יורק כדי לקבל את הטיפול לסוג הסרטן הנדיר שיש לו.

צפו בסרטון שבו גורדון מספר על מחלתו:

הטיפולים בארה"ב הם לא עסק זול, אין ביטוחים ועד כה הוציאה המשפחה כ-30,000 דולר. המצב הכלכלי בבית לא טוב בלשון המעטה. אביו של גורדון חולה ונכה שנים ארוכות, הוא אינו עובד ואמו, המפרנסת היחידה, עובדת כגננת. אחיותיו מטפלות באב כל יום ומחזיקות את הבית באופן שוטף. את הבית, אגב, הם עומדים לאבד בשל חובות.

בנסיון לעזור לגורדון, החליטו חבריו מגדוד הצנחנים לעשות מעשה. "החלטנו לעשות הכל כדי להציל את חייו. מנחם תרם למדינה ועכשיו תורנו להחזיר לו על כך", סיפר אחד הלוחמים ששירת איתו. "הוא נלחם ימים ולילות כדי לשמור עלינו, עכשיו תורנו לעזור לו. אנחנו אוהבים אותו והוא כמו משפחה עבורנו. אנחנו ניתן לו את הכוח והיכולת להתגבר על המחלה ולהחלים". הם החלו לאסוף תרומות ולמטרה נרתמו לוחמים וקצינים בעבר ובהווה, בהם המ"פ והמג"ד, חיילים מגדודים ומיחידות אחרות וגם אזרחים.



כששמע על ההירתמות של חבריו, גורדון התרגש עד דמעות וכתב להם: "כבר כמה פעמים שאני מנסה לכתוב משהו, להגיד לכם כמה אני מעריך אתכם, ופשוט אין לי מילים. עוד חשבתי שאין לי משפחה בארץ. אני שמח שיש לי אתכם, אין עליכם. אני באמת לא מצליח להסביר את ההערכה וההרגשות שלי. אתם המשפחה והחברים הכי טובים שיכולתי לבקש".

אחד הלוחמים, כתב לו בתשובה: "אוהבים אותך, אח שלי, תהיה חזק. מלך מנחם, יהיה בסדר. נעבור את זה ביחד ונחגוג כולנו בחתונה שלך. אוהבים אותך".

חבריו הלוחמים עומדים בקשר יומיומי עם גורדון ואמו ועוקבים אחרי מצבו הרפואי. בינתיים הם ארגנו "ריצה למטרה" ומזמינים את תושבי חולון לבוא לרוץ איתם בפארק פרס, לשתות בירה קרה ולקחת חלק בערב מרגש שכל הכנסותיו ייתרמו לטיפול במחלת הסרטן של חברם. כל זה יקרה ביום חמישי הקרוב (19.7, 18:15). המרוץ, בן חמישה קילומטרים, ייצא בשעה 19:00 מרחבת "הסעידה" בפארק פרס בחולון ובסיומו תתקיים הופעה והצגת מסר מצולם ממנחם גורדון.

לתרומות, ליחצו כאן

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר