משאיות ברחוב הרב יצחק ניסים
משאיות ברחוב הרב יצחק ניסים

שכונת מגורים ביום, חניון למשאיות בלילה

על אף החוק האוסר על חניית רכבים כבדים בשכונות מגורים, סובלים תושבים באזורים רבים בחולון, ובעיקר בקריית מיכה, מהתופעה המטרידה

פורסם בתאריך: 16.7.18 13:32

למרות שחוק העזר העירוני אוסר על כלי רכב כבדים לחנות בשעות הלילה באזורי מגורים, בלא מעט מקומות בחולון איש אינו אוכף את החוק והמשאיות חונות באין מפריע בתוך שכונות מגורים. הנפגעת העיקרית בנושא זה היא קריית מיכה.

בכניסה לכל רחוב בשכונת  מגורים בעיר מוצב תמרור האוסר על חניה ומתחתיו שלט בצבע צהוב עם הנוסח הבא: "לכלי רכב כבד שמשקלו הכולל מעל 4 טון בין 19:00 בערב ל-06:00 בבוקר". תקנה זו קיימת כיום בכל רשות מקומית והיא נועדה לשמור על איכות החיים בשכונות המגורים. למשאיות וכלי רכב כבדים מותר לחנות באזורי התעשיה המרוחקים משכונות המגורים, אך לא פעם מנסים נהגי המשאיות למצוא פתרונות לחניה קרובה לבית, דבר שפוגע בתושבי השכונות.

משאיות ברחוב אילונה פוהר

קריית מיכה. רעשים איומים בבוקר

בשכונות רבות בחולון מתקיימות חניות מאולתרות של כלי רכב כבדים בשעות הלילה. בדרך כלל החניה מתבצעת במגרשים פתוחים שנהפכים לחניוני לילה לא רשמיים בתחום האפור של החוק. למשל, בכניסה לרחוב פנחס לבון מוצבים תמרורים האוסרים על חניה של כלי רכב כבדים שמשקלם הכולל מעל 4 טון, אולם במרחק של כמה צעדים מן התמרור הפך מגרש ריק לחניון מאולתר המשמש בית חם לכלי רכב כבדים שחנייתם נאסרה באותו הרחוב. מצב דומה מתקיים גם בשכונות מפדה, הבלוקונים ובקריית בן גוריון. באזורים אחרים מתבצעת החניה באין מפריע גם בלב הרחובות.

משאיות בפנחס לבון

משאיות בפנחס לבון



קריית מיכה: חניון למשאיות

שכונת קריית מיכה ממוקמת בקצה הדרום מערבי של חולון ומתגוררים בה כמה מאות תושבים. בינה לבין שכונת ג'סי כהן, הממוקמת ממערב לה, חוצץ כביש איילון. מאז שנת 2000 מנותקת השכונה בפועל משאר חלקי העיר, דבר שהעלה לאורך השנים טענות רבות מצד התושבים, בעיקר על יחס מפלה מצידה של העירייה במתן שירותים ובאכיפת חוקי העזר העירוניים. קריית מיכה הפכה למעשה לחצר האחורית של העיר ובשנים האחרונות דבר זה בא לידי ביטוי גם בכמות המשאיות שחונות בתוך שכונת המגורים.

מדי ערב מגיעות אל קצה רחוב חכמי ישראל (לשעבר התנאים) שבשכונה, בזו אחרי זו, משאיות מסחריות לחניית לילה. כאשר הן יוצאות משם בשעות הבוקר המוקדמות, מתעוררים השכנים לקולות המנועים והצופרים של המשאיות שעושות את דרכן לעוד יום עבודה.

החניה מתבצעת ברובה על פני שטח פתוח הנמצא בקצה רחוב חכמי ישראל, במרחק קצר מבנייני המגורים, שהפך לחניון לילה מאולתר עבורן. בנוסף מתבצעת חניה גם בקצה הרחוב עצמו בצמוד לגשר התנאים.

"תבואו לפה בערב ותראו עשרות משאיות. זה מפריע וזה מפגע", אומר בזעם תושב השכונה ומוסיף: "התלוננו על זה ואחד השכנים שמתנדב במשטרה ניסה לטפל בבעיה והתייאש מהר מאוד. יש פה 70 משאיות מעל 4 טון ואף אחד לא מנסה לטפל בזה".

מספר המשאיות החונות בקריית מיכה מדי לילה הוא רב ומגיע לעשרות. בסופי שבוע עולה מספר המשאיות החונות, כפי שמציין תושב השכונה: "בסופי שבוע זה מגיע להרבה יותר. יש מגרשים מיוחדים שעולים כסף שמותר לחנות בהם, אבל רוצים לחסוך וחונים פה. תראה מה שהולך פה בשבת, אתה לא תוכל ללכת".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה אישרה לפני מספר שנים איסור חניה לרכב שמשקלו הכולל הינו מעל 10 טון בכל רחובות העיר וזאת למען שמירת איכות החיים של התושבים. בכל הכניסות לעיר חולון הוצבו תמרורים המבהירים את הנושא וכלי הרכב האלה יכולים לחנות באזור התעשייה. יצוין, בהקשר זה, כי איסור חניה לכלי רכב מעל 4 טון נבדק עפ"י צורך ברחובות השונים וכך גם אישור התמרורים בנושא. בכל רחובות העיר מבוצעת אכיפה על ידי הפיקוח העירוני כנגד משאיות מעל 10 טון, החונות בניגוד לחוק. הפיקוח העירוני אינו אוכף בשטח פרטי (כמו בקריית מיכה) למרות שכמעט ואין מקומות חניה בשטחים פרטים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    זו אוזלת יד של המשטרה .
    המשאיות האלה יוצאות לדרך בשעה מוקדמת מאוד לפנות בוקר וזה מפריע מאוד לתושבים שגם ככה סובלים מרעש המטוסים שעוברים מעל (במיוחד בקרית שרת שגם שם יש מגרש כזה ) .

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כתבה מצוינת המעלה בעיה אמיתית לסדר היום. ברכות לכתב האמיץ והמוכשר אורן שטרנברג על הדיווח. תוכל לעדכן אותנו מי בעל השטח הפרטי בקרית מיכה שבו חונות המשאיות? האם הוא מקבל תמורה על חניית המשאיות בשטחו? והאם הוא או בעלי חברות המשאיות תורמים למישהו מהמועמדים בבחירות הקרובות לעיריית חולון?

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר