מפת קווי התחבורה העתידיים
מפת קווי התחבורה העתידיים

לא רק רכבת קלה, גם המטרו יגיע לחולון

בשנת 2026 מתוכננים לעבור בחולון שניים משלושת קווי המטרו העתידיים שייסללו על מסילות תת קרקעיות. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 17.7.18 10:20

שר התחבורה ישראל כץ הודיע בשבוע שעבר כי משרדו יעביר לחברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) יותר מחצי מיליארד שקל לצורך תכנון וקידום של שלושה קווי מטרו החדשים שמתוכננים במקביל לרשת קווי הרכבת הקלה.

רשת קווי המטרו העתידית כוללת מסילות תת-קרקעיות באורך של 130 ק"מ וכ-100 תחנות רכבת, האמורות לקלוט מיליון וחצי נוסעים ביום ו-450 מיליון נוסעים בשנה. תוואי הרכבת יעבור בין 22 רשויות מקומיות במרכז הארץ. תדירות הרכבות תעמוד על 4-3 דקות.

בחולון יעברו שניים מתוך שלושת הקווים. על פי התכנית, קו המטרו הראשון, שיהיה באורך של כ-73 ק"מ, ינוע בציר צפון-דרום וישרת את רעננה, הרצליה,רמת השרון, כפר סבא, הוד השרון, תל אביב, בת ים, חולון, ראשון לציון, נס ציונה, רחובות, באר יעקב, רמלה ולוד, וכן אזורי פיתוח עתידיים, בהם תע"ש, השרון, צומת גלילות, חולון וצריפין.

קו המטרו השני שיעבור בחולון  יהיה באורך של 32 ק"מ, קו חצי-טבעתי שיחבר בין כל הקווים. הקו ישרת את בת ים, חולון, אזור, אור יהודה, גבעת שמואל, פתח תקוה, תל אביב, רמת השרון והרצליה, וכן אזורי פיתוח עתידיים, בהם גליל ים ומערב רמת השרון, תל השומר ואור יהודה.

מפת קווי התחבורה העתידיים

מפת קווי התחבורה העתידיים

סך כל העלות הראשונית של קווי המטרו מוערכת ב-150-100 מיליארד שקל, אך בניגוד לרכבת הקלה, אין אישור תקציבי להקמת המטרו ומדובר בתכנון עתידי בלבד. אם יתוקצב הפרויקט, מעריכים כי העבודות על שלושת הקווים יתחילו ב-2022, והם עשויים להתחיל לפעול לכל המוקדם ב-2026.



בתוך כך בימים האחרונים פורסם המכרז להקמת הקו הירוק והסגול של הרכבת הקלה בגוש דן. הירוק יחבר בין ראשון לציון וחולון להרצליה דרך תל אביב, והסגול בין בקעת אונו לתל אביב. עלות ההקמה של שני הקווים נאמדת ב-30 מיליארד שקל.

השר כץ ציין כי המכרזים לתכנון הסטטוטורי ולקידום שלושת קווי המטרו יתפרסמו בימים הקרובים על ידי משרד התחבורה באמצעות חברת נת"ע, שהשלימה את בדיקת ההיתכנות ואת התכנון הראשוני של רשת קווי המטרו. לדברי השר, קווי המטרו מהווים השלמה לרשת עילית של קווי הרכבת הקלה, המוקמת כיום, וייתנו מענה גם לטבעת החיצונית של מטרופולין תל אביב.

"אחרי 100 שנים של חזון ו-60 שנה של הבטחות שלא מומשו, אנו מוציאים לדרך שני מגה-פרויקטים שישנו מן היסוד את המציאות התחבורתית במטרופולין תל אביב. המציאות שתהיה כאן ובגוש דן כולו בעוד שנים ספורות תהיה ותיראה אחרת, ותשתווה למקובל במדינות המתקדמות באירופה", אמר השר כץ.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. מרים ש.

    מה בענין תחבורה ציבורית לקופת חולים הכללית רחוב נעמי שמר. אני מתגוררת במרכז העיר ליד ככר ויצמן שנקר ועלי להגיע לקופת חולים רק במונית. או להגיע לקוגל לחכות לקו 71 .התושבים בחולון התבגרו ומקום כמו מרפאה מאד חיוני להגיע ללא מאמץ.אני מאד מבקשת לבדוק את הנושא כי הרבה אנשים בוגרים בלב ברירה נעזרים במוניות זו הוצאה שלא מתאפשר לכולם.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר