פליקס מירן ז"ל. מוות טרגי
פליקס מירן ז"ל. מוות טרגי

משפחת העובד שנהרג בדחסן האשפה: "האחראים ישלמו"

"מדובר במוות מיותר, כשנקום מהשבעה נדאג שכל מי שאחראי על המחדל הזה ישלם", אומרים אחיו של פליקס מירן ז"ל שנהרג בתאונת עבודה בתחנת המעבר לפסולת בחולון

פורסם בתאריך: 18.7.18 11:47

"פליקס שלנו הלך סתם. אם היו מקפידים על נהלי הבטיחות פליקס עוד היה בחיים", אומרים בני משפחתו של פליקס מירן ז"ל, שנהרג בתאונת עבודה בשבוע שעבר בתחנת המעבר העירונית לקליטת פסולת בחולון.

בבית קטן בשיכון ותיקים ישבו השבוע בני משפחת מירן שבעה על אחיהם פליקס, בן 52 במותו. "ביום שישי האחרון", מספרים האחים עצמון, נורי וגילי וסימה האחות, "קיבלנו את הבשורה שפליקס מצא את מותו בתוך דחסן אשפה. היינו בהלם. בדיוק שפליקס הצליח להסתדר בחיים ולראשונה החזיק מעמד זה חמישה חודשים בעבודה קבועה, הוא נהרג".

כפי שדווח ב"השקמה-חולון", ביום שישי האחרון, בשעה 08:25 התקבלה במוקד 100 של משטרת ישראל הודעה על עובד שנפל לדחסן אשפה במפעל ברחוב המרכבה בעיר. מדובר בתחנת המעבר העירונית לקליטת פסולת בחולון, שם ממוינת פסולת ואשפה למיחזור ולאתרי הטמנה. מותו נקבע על ידי גורמי רפואה ומשם החלה חקירה לבדיקת האירוע הטראגי.

לאחים של פליקס יש תשובה אחת בעניין: "אלמלא היו מקפידים על נהלי הבטיחות בתחנת המעבר בחולון, פליקס היה היום בינינו".

הם מתארים אדם מלא חוש הומור שכל דבר אצלו היה מתובל בבדיחות ובצחוק, אבל לפליקס לא היו חיים קלים ואיכשהו הוא לא מצא את עצמו. הוא התחתן בגיל צעיר וזמן קצר מכן התגרש. מנישואיו אלה נולד לו בן שמעולם לא הכיר. "מיד לאחר שסיים את שירותו הצבאי, פגש פליקס בחורה שהיתה האהבה הראשונה שלו. הוא התחתן מיד, האהבה פרחה, נולד בנו היחידי אך כמו שהגיעה מהר כך גם דעכה האהבה ולאחר שנה וחצי כבר התגרשו", מספרים אחיו. מאז, מצא את עצמו עובד בעבודות מזדמנות תוך כדי שהוא סובל ממשברים בחייו. "דאגנו לו", מספרים האחים, "התייחסנו אליו בכפפות של משי כל הזמן, ולפני ארבע שנים ביקשה אמא שלנו לפני מותה שנדאג לו ולא נשאיר אותו לבד. עשינו כמצוות אמא ובתקופות מסוימות הוא גם גר אצלנו".

האחים מספרים שפליקס היה חולה נקיון וסדר. "אני כבר השתגעתי ממנו, הוא היה מנקה את הבית שלוש פעמים ביום, הכל חייב היה להיות מסודר טיפ טופ", מספר אחיו נורי ומוסיף: "לאחרונה הוא שכר דירת שני חדרים שגם אותה הקפיד לצחצח ולהבריק. מי שנכנס לבית שלו כאילו נכנס לבית מרקחת".

לפני חמישה חודשים הציע לו אחיינו להצטרף אליו לעבודה בתחנת מעבר האשפה של חולון, עבודה מסודרת, שמתאימה ל"חולה הניקיון" כמו כפפה מתוקף התפקיד – לדאוג לנקיון. ואכן פליקס החל לעבוד והפתיע את כולם, האתר היה מצוחצח ונקי מתמיד, תפקידו של פליקס הורחב וניתנו לו עוד סמכויות, והעובדים מספרים כי "מה שכמה פועלים עשו ביום שלם, פליקס עשה בשעתיים. הוא הדהים את כולם במקצועיות שלו, באכפתיות ובנתינה".



"מותו", אומרים אחיו, "היה לשווא. אם היו מקפידים על נהלי בטיחות או דואגים שיהיה אחראי בטיחות במקום, כל זה לא היה קורה. פליקס לא נפל אל הדחסן – הוא ירד לנקות אותו כפי שעשה מדי יום ומישהו בחוסר אחריות וטיפשות הפעיל אותו וגרם למותו. כרגע אנו יושבים שבעה ונותנים לגורמי החקירה לבצע את עבודתם אך כשנקום מהשבעה נדאג שכל מי שאחרי על המחדל הזה ישלם".

ממשרד העבודה נמסר בתגובה כי "התאונה מצויה בחקירה משטרתית ולא ניתן לפרסם פרטים ממנה. מפקחי מינהל הבטיחות הגיעו למקום וסגרו אותו בצו בטיחות גורף עד לתיקון הליקויים".

מהמשטרה נמסר: "מדובר בחקירה פעילה הבודקת נסיבות מותו של פועל ניקיון באתר של עירית חולון. מטבע הדברים לא נוכל לפרט מעבר לכך בשלב הזה".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "התאונה הטרגית נמצאת בחקירת המשטרה ומשרד העבודה, שהוא האחראי", כך ביקשו להדגיש בעירייה, "על בטיחות במקומות העבודה. בעיריית חולון כואבים את מותו של העובד ושולחים תנחומים למשפחתו".

תגובות

תגובה אחת
  1. דוד טל

    משפחה יקרה משתתף בערכם הכבד. מציע לכם להגיד תביעות נגד. בריאים במקום עבודה באופן אישי. נגד המעביד.מניח שזו עיריית חולון. נגד חברת ביטוח שביטחה את מקום עבודה. את קרן הפנסיה או ביטוח. כנגד ממונה בטיחות עבודה. שאחראי על בטיחות. וכמובן כנגד ביטוח לאומי. בהצלחה.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר