פקק תנועה בחולון
פקק תנועה בחולון

נתיבי התחבורה הציבורית בחולון עומדים להשתנות

במסגרת פרויקט של משרד התחבורה, יוספו עוד נתיבי תחבורה ציבורית ותוגבל הנסיעה לרכבים פרטיים בחולון. כיצד זה ישפיע על הפקקים?

פורסם בתאריך: 19.7.18 10:11

משרד התחבורה מקדם פרויקט ליצירת רשת רציפה של צירי העדפה לתחבורה ציבורית ב-17 רשויות מקומיות במטרופולין תל אביב-יפו, ביניהן חולון. חברת נתיבי איילון אחראית על הקמת צירי העדפה באורך של כ-160 ק"מ ברחובות מרכזיים ברשויות המקומיות, במקביל לחברת נתיבי ישראל, שאחראית על הקמת צירי העדפה באורך של כ-100 ק"מ בנתיבים בינעירוניים ראשיים.

17 הרשויות המקומיות שחתמו על הסכמים לקידום הפרויקט בתחומן: רמלה, לוד, בת ים, חולון, הוד השרון, קריית אונו, תל אביב-יפו, הרצליה, ראשון לציון, רעננה, כפר סבא, רמת גן, בני ברק, אור יהודה, פתח-תקווה רמת השרון וגבעתיים.

במשרד התחבורה מאמינים כי רשת נתיבי ההעדפה תביא לשיפור רמת השירות של התחבורה הציבורית בהיבטי מהירות, תדירות, נגישות, אמינות ונוחות. הפרויקט יכלול: שיפורים בטיחותיים, סלילת שבילי אופניים, העדפה ברמזורים, הוספת שלטי מידע בזמן אמת, שדרוג תחנות האוטובוסים וסביבתן, תמרור וסימון צירי העדפה, תוספות שירות, הנגשת הסביבה לכלל האוכלוסיה וטכנולוגיות כרטוס ועלייה מדלת אחורית. התקציב לפרויקט נתיבי תחבורה ציבוריים עירוניים עומד על 3.5 מיליארד שקל וההערכה למועד גמר הפרויקט – סוף 2021.

בחולון קיימים כיום כ-1.7 ק"מ נת"צים (נתיבי תחבורה ציבוריים) ואליהם יתווספו 7.4 ק"מ ברחובות משה דיין, המעפילים, הלוחמים, קוגל וסוקולוב. השינוי הוא שכיום התנועה ברחובות אילת והמעפילים בעיר היא דו־סטרית. בעתיד, כיוון הנסיעה מדרום לצפון יוגבל לתחבורה ציבורית בלבד. כדי לא ליצור צוואר בקבוק לכלי רכב פרטיים, מתוכננים שיפורי תנועה בצירים סמוכים, בהם מעקף לרכב פרטי ברחוב זלמן ארן, שיהפוך מכביש דו־סטרי לחד־סטרי מדרום לצפון. כן תוקם ברחוב הזה "דרך שירות", שתאפשר העלאה והורדה בטוחה למוסדות החינוך הפזורים לאורך הרחוב.



שר התחבורה ישראל כץ הודיע השבוע כי "הפרויקט צפוי להגדיל את מספר הנוסעים בתחבורה הציבורית, והוא מהווה אלטרנטיבה משמעותית לנוסעים באוטובוסים ובכלי רכב ציבוריים לעומת הרכב הפרטי".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    קודם שידאגו לאיכות הנהגים החסרי סבלנות שלא עוצרים בכל תחנה ומרבים לא לעמוד בזמנים.

  2. רחל נהון

    היום בבוקר, קו 95 מקרית רבין לאזור מרכז עזריאלי המתנה של 45 דקות והבנתי שזה כך יום יום. הגיוני?

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מאוד הגיוני לנתב את כלי הרכב דרך שכונות בסמיכות לבתי ספר – חלם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר