מזגן. ניסה לתקן את הצנרת ונפל מגובה. אילוסטרציה: שאטרסטוק
מזגן. ניסה לתקן את הצנרת ונפל מגובה. אילוסטרציה: שאטרסטוק

חם, לוהט ונשרף המזגן: 135 מקרים מתחילת השנה

כיצד ניתן למנוע שריפת מנועי מזגנים וארונות חשמל בקיץ? בשירותי כיבוי אש חולון מסבירים

פורסם בתאריך: 23.7.18 10:25

עלייה חדה במספר שריפות של מזגנים בחודשים האחרונים. כך נמסר מדוברות כבאות והצלה, המדווחת בנוסף על  עלייה גם במספר השריפות של ארונות חשמל, וזאת בשל החום הכבד והשימוש המסיבי במזגנים.

מדוברות כבאות והצלה נמסר כי רק רק בחודש יוני דווח על-25  שריפות מזגנים ואילו 24 שריפות אירעו רק במחצית הראשונה של חודש יולי. לאור הנתונים הללו, מוסר ראש מחלקת חקירות בנציבות כבאות והצלה, טפסר רן שלף כי  יש להקפיד על ניקוי מסנני המזגנים ומומלץ להתקין מערכות הגנת פחת. ברשות הארצית לכבאות והצלה מדגישים כי בכל מקרה יש להפעיל מזגנים רק כאשר נמצאים בבית.

משירותי כיבוי אש מדווחים על 135 מקרים כאלה מתחילת שנה זו. עוד מזהירים במדור הסברת ומניעת דלקות כי כשמנוע מזגן חיצוני נשרף, הדליקה עלולה להתפשט דרך מסתור הכביסה, דרך מרפסת השירות ולהיכנס אל תוך הדירה. כיצד, אם כן, ניתן למנוע את הדליקה הבאה?

ממדור הסברה של שירותי כיבוי אש חולון מסבירים כי יש להקפיד ראשית על ניקוי מסנני המזגנים. כמו כן מומלץ לבדוק אחת לחמש שנים את מערכת החשמל בבית, הכוללת את מערכות ההגנה בלוח החשמל. עוד מומלץ להתקין גלאי עשן להתראה מהירה בכל חדר שינה ובכניסה לחדרים ולהרחיק במרחק של 3-2 מטרים ממנוע המזגן חומרים בעירים. זאת ועוד, החלפת המסתורים של מרפסות השירות שבהם מותקנים מנועי מזגנים בחומר בלתי דליק.

ככלל, מרבית השריפות בבתים נובעות מתקלה כלשהי בחיווט החשמל או משימוש לא זהיר במכשירי חשמל. שימו לב לכל פעילות חשמלית לא רגילה בביתכם, כמו בזמן מגע במכשיר חשמלי מרגישים דקירה/עקצוץ קל; שינוי בצבע של שקע חשמלי; ניצוצות או ריח לא נעים היוצאים ממכשיר חשמלי, תקע או חיווט חשמלי; תאורה מהבהבת לסירוגין.



אם שמתם לב לאחד מסימני אזהרה אלה או מכשיר חשמלי מתפקד באופן מוזר, ניקטו בצעדים הנדרשים למניעת סכנה: נתקו מיידית את מכשיר החשמל הלא תקין ואם נחוץ, נתקו את אספקת החשמל למכשיר על ידי הורדת המתג בארון החשמל וטפלו בבעיה. כאשר קיים ספק, הזמינו חשמלאי מוסמך לצורך בדיקה של מערכת החשמל.

בטיחות אש עם מכשירי חשמל

בדקו ויזואלית באופן שגרתי את מכשירי החשמל וכבלי החשמל; בצעו בדיקה תקופתית למערכת החשמל הביתית על ידי חשמלאי מוסמך, מומלץ לפני החורף – תקלות במערכת ובמכשירי חשמל יתוקנו רק על ידי חשמלאי מוסמך. חוטי חשמל שרופים או רופפים עלולים לגרום לדליקה – החליפו את כל הכבלים הבלויים, הפגומים או הישנים באופן מיידי באמצעות בעל מקצוע מורשה.

אין להפעיל מכשירי חשמל רבים על שקע חשמלי אחד, למניעת עומס יתר וכשל במערכת החשמל העלול לגרום להתחשמלות או דליקה. אל תשאירו מפסקים/שקעים שבורים. שימרו על מכשירי חשמל הרחק מרצפה רטובה ושימו לב למכשירי חשמל באמבטיה ובמטבח. אין להניח מחשב נייד על מצע רך כגון מזרן או שמיכה. המחשב זקוק לפתח אוורור, ולכן דורש מצע קשה כגון שולחן או משטח ייעודי.

בזמן קניית מכשיר חשמלי בדקו כי הינו בעל תו תקן של מכון התקנים הישראלי. אל תאפשרו לילדים לשחק עם או ליד מכשירי חשמל כדוגמת תנורי חימום, מגהצים ומייבשי שיער.  לעולם על תעמיסו על שקעים, גם לא באמצעות שימוש במפצלים. נתקו את החשמל מיידית והחליפו מיידית מתגים, באמצעות חשמלאי מוסמך, אשר חמים למגע, ישנים או בלויים. בדקו באופן קבוע את כלי העבודה החשמליים שלכם ובררו אם יש עליהם סימני שחיקה ובלאי.  אין להשאיר מכשירי חשמל דולקים ללא השגחה ובפרט בחדרים סגורים.

 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר