יוסי קורצ'יק. "הייתי עושה זאת שוב". צילום: הצנחניה - צניחה חופשית
יוסי קורצ'יק. "הייתי עושה זאת שוב". צילום: הצנחניה - צניחה חופשית

הפנסיונר מחולון התעקש והדהים: צניחה חופשית בגיל 85. צפו

עם אישור מהרופא ובלוויית בנותיו, הנכדים והנינים, הגשים יוסי קורצ'יק את החלום לצנוח ובקרוב הוא מקווה לעשות זאת שוב, הפעם עם אחיו בן ה-93

פורסם בתאריך: 23.7.18 13:52

יוסי קורצ'יק, תושב חולון, נולד בשנת 1933 בחברון. חייו שזורים בהיסטוריה של מדינת ישראל, בימי קום המדינה, במלחמות ישראל. האיש אב לארבע בנות, סבא ל-11 נכדים ול-12 נינים, ראה הרבה ויודע לא מעט למרות גילו המתקדם, הוא החליט להגשים חלום – לצנוח עוד פעם אחת לפחות.

צפו בצניחה הבלתי נשכחת של קורצ'יק (צילום באדיבות: הצנחניה – צניחה חופשית): 

קורצ'יק נולד בחברון לקראת המעבר לבית הספר היסודי, עברה משפחתו לתל אביב, שם התחנך בבית הספר נורדאו. חברו לכיתה היה השחקן הנודע שלימים היה לרב אורי זוהר. בנעוריו הצטרף קורצ'יק לתנועת מחנות העולים, שם רחבעם זאבי  (גנדי) היה המדריך שלו והוא שלח אותו להדריך נוער שהגיע לישראל מקצוות עולם בקיבוץ חולתה. בהמשך התגייס לגדוד הנח"ל המוצנח הראשון בצה"ל, אך לדאבונו, לאחר מספר צניחות הוא שבר את רגלו ומאז לא שב לצנוח, אך הבטיח לעצמו יום יבוא ואצנח שוב.

כשהשתחרר מהצבא עסק קורצ'יק במספר עבודות כמו הדרכת חקלאים בקיבוצים ובמושבים מטעם משרד החקלאות, עד שבשנת 1971 החליט לעבור לחולון כי חיפש מקום שקט וקרוב לתל אביב. "כשהגעתי לחולון, היו בעיקר חולות מסביב, אבל עם השנים היא התפתחה בצורה מדהימה. ראש העיר מוטי ששון עשה בה שינוי מדהים והפך אותה לאחת הערים הנחשבות בארץ עם פארקים וירוק ומקומות בילוי. חולון בעיני היא העיר הכי יפה בארץ".

קורצ'יק. בדרך להגשמת החלום

קורצ'יק. בדרך להגשמת החלום. צילום: הצנחניה – צניחה חופשית

עם המעבר לחולון הצטרף לחברה שעסקה בעבודות עפר. "בין השאר פיתחנו את פארק הירקון למה שהוא היום ופרויקטים נוספים עד שהגיעה מלחמת יום כיפור שבה גם השתתפתי. בכלל, השתתפתי בכל מלחמות ישראל עד שהשחרתי לאחר יום הכיפורים בדרגת סגן".



מאז שהוא זוכר את עצמו, תמיד היה אתלט ופעלתן. "במרוץ חולון האחרון שהתקיים בשנת 1975 זכיתי במקום הראשון בריצת 8 ק"מ. תמיד אני מחפש מה לעשות ואני משחק עם נכדיי כאילו הייתי בגילם".

לפני כמה חודשים צץ בראשו הרעיון של הצניחה. "רציתי לצנוח שוב ולהגשים את החלום מאז ששברתי את רגלי בצעירותי. התחלנו במלאכת החיפוש עד שמצאנו חברה שהיתה מוכנה שאצנח בלוויית מדריך וגם זאת בתנאי שאביא אישור רפואי. מיד הלכתי לרופא, הוצאתי אישור ולפני מספר שבועות הגשמתי את החלום". את הצניחה ביצוע קורצ'יק במועדון צניחה חופשית "הצנחניה" בקיבוץ שמרת.

קורצ'יק על הקרקע. "כולם יכולים"

קורצ'יק על הקרקע. "כולם יכולים". צילום: הצנחניה – צניחה חופשית

לדבריו, "אין לתאר את ההרגשה. אם היה אפשר, הייתי חוזר על זה עוד כמה פעמים. כעת אני ואחי, שהוא בן 93, מתכוונים לבצע שוב את הצניחה כדי שגם הוא יחווה את החוויה".

ומה המסר שלו לבני גילו: "תהיו צעירים בנפשכם, אתם מסוגלים להכל. אין לא יכול – יש לא רוצה. הכל בראש שלכם ואם אני יכול, אז גם אתם יכולים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר