נתן סעיד. "אמרתי שמע ישראל"
נתן סעיד. "אמרתי שמע ישראל"

תושב חולון שנחטף לקלקיליה: "אני אמשיך לטייל בשומרון"

בשיחה עם "השקמה-חולון" מספר נתן סעיד על היחס שקיבל מהשוטרים הפלשתינאים לאחר שנחטף באיומי אקדח לקלקיליה

פורסם בתאריך: 5.8.18 17:22

נתן סעיד, תושב חולון, בן 71, נחטף אתמול (שבת) בצהריים לקלקיליה על ידי פלסטינים וחולץ במבצע משותף של משטרת ישראל, צה"ל והמשטרה הפלשתינאית.

סעיד משחזר את הרגע שבו האמין שהוא ככל הנראה לא ייצא בחיים מהאירוע: "כמדי שבת נסעתי עם הרכב  לנבי אליאס שבאזור אלפי מנשה. השטח נמצא בשליטת ישראל אז לא היה לי מה לפחד. פתאום, באמצע שום מקום, עצרו אותי פלסטינים חמושים ואמרו לי באיומי אקדח, סע לקלקיליה! מיד התפללתי שמע ישראל. חשבתי שהם יהרגו אותי. זאת הרגשה מאוד לא נעימה כשאתה רואה אקדח מוצמד לרקה שלך ואתה לא יודע אם הוא טעון או לא, ולא יכול לעשות דבר".

האירוע התרחש בסביבות השעה 14:00 בזמן שסעיד נסע לבדו ברחבי השומרון לכיוןן כפר סבא. הוא מספר כי אמנם הבחין במכונית טויוטה כחולה שנסעה מאחוריו אבל לא חשד בדבר. לפתע חש פגיעה בחלקו האחורי של רכבו, ומשעצר לבחון מה קרה לרכבו, הגיחו במפתיע שני פלסטינים, שאיימו עליו באקדח שהוצמד לרקתו ואחד מהם הורה לו לנסוע לקלקיליה. "הוא אמר לי, 'קח אותי לכניסה לקלקיליה ואתה משוחרר'. נסענו לקלקיליה, שם אמר לי לפנות שמאלה לפרדס ופלסטיני נוסף שהגיע הוציא אותי מהמכונית. הם נכנסו למכונית שלי, השאירו אותי באמצע הכביש ונסעו משם. זה היה פחד אלוהים, מיד התקשרתי אל המשטרה, אמרתי שגנבו לי את המכונית וששני פלסטינים איימו עלי. לא ידעתי להסביר להם איפה אני נמצא, אבל אמרתי להם לפנות לחברת איתוראן כי יש לי מתקן איתור ברכב והם אמרו לי, אל תדאג, אנחנו נחלץ אותך.



"במשטרה ניסו להרגיע אותי, ואז הגיעו שלושה ג'יפים של מנגנוני הביטחון הפלסטיניים שכנראה קיבלו הוראה להגיע למקום. פתאום הגיעו ג'יפים נוספים כדי לאתר גם את החוטפים. השוטים הפלשתינאים התייחסו אלי יפה מאוד, הביאו לי שתייה וקפה ודאגו להרגיע אותי. מאוחר יותר הודיעו לי שהמכונית אותרה ולקחו אותי אליה. השוטרים הפלשתינאים חקרו אותי וליוו אותי ליציאה מקלקיליה, שם חיכתה לי המשטרה הישראלית והצבא שלקחו אותי לחקירה בתחנת אריאל. בהחלט חשבתי שאולי יהרגו אותי, אבל ברוך השם יצאנו מזה".

סעיד מספר: "היו הרבה רגעים מפחידים ומה שעברתי בתחילת האירוע היה ללא ספק אחד מהם, אבל במשך כל האירוע וגם אחרי השחרור לא סיפרתי לא לאשתי ולא לילדיי מה עבר עלי. היום בבוקר, כשהחלו הטלפונים, הם לא הבינו למה כל השאלות מהעיתונאים, אז סיפרתי להם. הם מאוד כעסו עלי למה הסתרתי מהם ולמה לא התקשרתי אליהם ברגע האמת, והסברתי שלא רציתי שידאגו לי והעיקר זה נגמר בשלום".

בנו הבכור ואשתו, אומר סעיד השביעו אותו שלא אסע שוב לאזור השומרון ללא מלווה ושלא אחזור על זה שוב, אבל הוא מציין: "שום דבר לא ירתיע אותי. אני אוהב לנסוע במדינה שלנו. בסך הכל טיילתי בשטח ישראלי, אני במדינה שלי, אין לי מה לפחד. עובדה: הפלשתינאים התייחסו אלי יפה. מי שאחראי למעשה הם עבריינים, אני אמשיך לטייל כל עוד אני יכול ואני מודה לאלוהים שעזר לי".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר