עיריית חולון. צילום: אלי נאמן
עיריית חולון. צילום: אלי נאמן

אחרי חמש שנים במועצה: מי בא לחמם את הכיסא ומי בא לעבוד?

"המצטיינים בחינוך", בראשות עזרא סיטון, מצטיינים במספר השאילתות וההצעות לסדר היום שהוגשו למועצת העיר חולון בקדנציה האחרונה. ומי במקום האחרון?

פורסם בתאריך: 9.8.18 11:03

מועצת העיר חולון ה-17 נבחרה באוקטובר 2013 ומונה 27 חברים. עם סיומה של הקדנציה הנוכחית, פרסמה עיריית חולון את סיכום פעילות המועצה וממנו עולים נתונים על תרומתם של חברי המועצה בכל הנוגע להצעות שהגישו לסדר יום המועצה בתחומים שונים.

מועצת עיריית חולון היא גוף פוליטי-ציבורי, הנבחר אחת לחמש שנים בבחירות מקומיות על ידי תושבי העיר. בראש המועצה עומד ראש העיר, הנבחר בבחירה ישירה ואישית.  מועצת עיר, בדומה לכנסת, מורכבת מחברי מועצה, המשתייכים לסיעות שונות, המרכיבות את הקואליציה והאופוזיציה. בראשית כהונתה בוחרת המועצה מקרב חבריה נציגים לוועדות העירוניות על פי מפתח סיעתי. המועצה אחראית על ניהול העיר בתחומים שונים כגון: קביעת התקציב העירוני, חקיקת חוקי עזר, מתן היתרים שונים, פיתוח העיר וכדומה.

מועצת העיר שואבת את כוחה מ"פקודת העיריות" ומחויבת בדיווח לשר הפנים ומתכנסת אחת לתקופה באולם מועצת העיר, בקומה השלישית בבניין העירייה לישיבה הנקראת "ישיבת מועצה" וכל הדיונים המתבצעים בה מוקלטים ונרשמים בפרוטוקול. ההחלטות המתקבלות בישיבת מועצה מהוות מסמך משפטי לכל דבר. הסיעות השונות וחברי המועצה מגישים שאילתות והצעות לסדר היום לדיון במועצה. שאילתא היא הצעה או סוגיה לדיון בנושאים מקומיים שמעלה חברי המועצה בפני המועצה ואילו הצעה לסדר היום היא שאילתא שעולה להצבעה ולאישור חברי המועצה. כל חבר רשאי לעלות לדיון בישיבה של מועצת העיר שתי שאילתות ושתי הצעות לסדר היום.

 

עזרא סיטון

סיטון. אלוף ההצעות

"המצטיינים בחינוך" מצטיינים בהצעות לסדר היום

על פי סיכום פעילותה של המועצה, שהתפרסם באתר עיריית חולון, במשך חמש שנות פעילות מועצת העיר הנוכחית, סיעת מצטיינים בחינוך היא הפעילה ביותר: בחמש השנים היא הגישה 75 הצעות לסדר, כאשר חבר המועצה עזרא סיטון העומד בראש הסיעה הגיש 38 מתוכן ואילו חברת המועצה נועה צפלינסקי הגישה 29 הצעות לסדר היום.

במקום השני במספר ההצעות לסדר היום נמצאת סיעת הצעירים שהגישה 30 הצעות, מתוכן מורן ישראל, ראש הסיעה, הגיש 26 ואיתי זילבר חברו לסיעה – 11.

למקום השלישי הגיע חבר המועצה שמעון חזן שהגיש 18 הצעות במשך חמש שנים, ובמקום הרביעי ממוקם שי קינן עם שמונה הצעות לסדר ועמוס ירושלמי עם שלוש הצעות בסך הכל במשך חמש שנים. נועלות את הרשימה עם אפס הצעות לסדר סיעת הליכוד, הירוקים, סיעת העבודה וש"ס.

שיאנית השאילתות – נועה צפלינסקי

בקדנציה הנוכחית סיעת מצטיינים בחינוך הגישה 109 שאילתות כאשר סיטון, ראש הרשימה הגיש 27 וצפלינסקי חברתו לסיעה – 57. סיעת הצעירים הגישה 32 שאילתות – ישראל עם 20 שאילתות וחברו לסיעה איתי זילבר – 12.

שמעון חזן הגיש עם 32 שאילתות במקום השלישי, שי קינן עם 11 במקום הרביעי ובמקום החמישי – עמוס ירושלמי עם שש שאילתות. שוב נועלות את הרשימה מפלגת העבודה ש"ס ומפלגת הירוקים בראשות רועי כהן עם אפס שאילתות בחמש שנים.

מהסיכום עולה כי סיעת מצטיינים בחינוך בראשות עזרא סיטון היא הפעילה ביותר מבין כל הסיעות שעזרא סיטון העומד בראשה הוא גם אלוף ההצעות לסדר היום ונועה צפלינסקי, חברתו לסיעה, עם מספר השאילתות הרב ביותר.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. הותיק מחולון

    מצביע על עשייה וכאן מתגלה מי באמת פעל לטובת התושבים בחולון…..

  2. ליז

    עזרא סיטון לראשות העיר הוא נציג החינוך והעיר חייבת מישהו שינער את מערכת החינוך בעיר מאמינה שגם בשאר יצליח

  3. יפת בן רצון צדקה

    איני מופתע כלל שמיעת החינוך במועצה הגישה את מספר השאילתות הגדול ביותר בעיריה.
    אם היו נותנים לעזרה סיטון לעבוד בחופשיות גם במערכת הבחירות הנוכחית ולא לנסות להמעיט בערכו. לדעתי היה ביכולתו לתת פייט רציני לראש העיר המכהן וסביר להניח גם יכהן בקדנציה הבאה.
    חבל שמלחמות אגו ודרכי פעולה לא מקובלים הביאו לכך שעזרא סיטון פורש כנראה מהמרוץ כמועמד מועדף לראשות העיר וחבל. הוא המועמד היחידי עם סיכוי סביר.
    לגבי המועמדים האחרים אני מנוע בשלב זה מהביע את דעתי הדי מגווץשת.מסיבות ברורות.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר