גינת כלבים

מה הבעיה שלך? והשבוע: גינות, כלבים, פחים וגם חניה

מתברר שתושבי חולון יודעים לפרגן גם כשהם מתלוננים. קבלו את אוסף תלונות השבוע

פורסם בתאריך: 11.8.18 18:17

והשבוע במדורנו הקבוע המקשיב לכם תושבי חולון ומנסה לפתור עבורכם את הבעיות:

גינת הכלבים והברזים

גינת הכלבים בשדרות לוי אשכול גדולה, מגודרת היטב עם שער כפול אבל אינה מטופלת. במקום יש כמה בעיות: ברז המים מטפטף, חלק ממתקני המשחק שבורים, פחי האשפה מרוקנים לעתים רחוקות ואין תאורה, כך שבעלי הכלבים חייבים לעזוב ברגע שבמגרשי הספורט הסמוכים כבה האור. לא חבל?

תשובה: הברזיה נבדקה ונמצאה עם לחץ מים תקין ללא פיצוצי מים. מתקני הכלבים תקינים, נוספה עוד מנהרת זחילה לכלבים ובוצע ניקיון על ידי הקבלן. אכן היה חוסר תאורה בחלק הפנימי של הגינה וכבר הותקן עמוד תאורה נוסף גבוה במרכז עם פרוג’קטורים בטכנולוגיית לד. העבודה תסתיים בימים הקרובים ותהיה תאורה מושלמת, שאינה תלויה בתאורת מגרשי הספורט הסמוכים.

הפחים הנעלמים

ברחוב אילת הוצבו לפני כמה שנים מכלים לאיסוף נייר ובקבוקי פלסטיק למטרת מיחזור. המכלים נעלמו בכל הסביבה ובלית ברירה אני משליך לפח האשפה. מדוע נעלמו הפחים ומה עם החינוך לשמירה על איכות הסביבה?

תשובה: פחי המיחזור לא נעלמו ויש במקום מכלים כתומים המשמשים לאיסוף אריזות, כולל בקבוקים ומכלים כחולים לאיסוף נייר. בכל הבניינים, בהם ארבע יחידות דיור לפחות, יש פח כתום ופח כחול בבניין.

יורדים לכביש

קטע הכביש ברחוב הופיין בין הרחובות אילת ו-ויצמן לשני הכיוונים מאוד משובש – מלא בורות ומהמורות. פניתי כמה פעמים בנושא לעירייה ובכל פעם נאמר לי "בשנה הבאה יתקנו את הכביש”. אני בטוחה שנהגים רבים סובלים מקטע כביש זה ואודה על סלילת כביש חדש עוד השנה.

תשובה: ברחוב הופיין מתוכננות עבודות תשתית נרחבות בקטע שבין אילת לויצמן/ אהרונוביץ, במסגרתן יוחלפו כל התשתיות התת קרקעיות וישופץ הכביש ביסודיות כולל אספלט חדש. מדובר בפרויקט מורכב וגדול שדרש תכנון שארך זמן. הביצוע יחל ב-2019.

אשפה על אשפה

מול ביתי, ברחוב יגאל ידין 12, יש שביל כניסה שמוביל לגן כספיון. לצערי, מקום יפה במרכז שקט (ח-300) הפך למפגע תברואתי עקב כמויות אשפה עצומות שאנשים זורקים מאחורי המתקנים לבקבוקי פלסטיק ואריזות זכוכית שמוצבים במקום. אינספור פניות בבקשה למצוא פתרון לנושא (להעביר את המתקנים, להעמיד עגלת אשפה) לא הועילו, והתושבים ממשיכים לסבול. אבקש לטפל בבעיה מטרידה זו.

תשובה: מתקני המיחזור שהוצבו במקום מיועדים לנוחות התושבים, שכן כשהם לא היו, התושבים השליכו אשפה במקום, מה שמעיד שהבעיה היא לא במכלים. הצבת עגלת אשפה לא תפתור את הבעיה. אני ממליץ לפנות לפיקוח העירוני בזמן אמת על מנת שיגיע למקום ויאכוף את החוק על משליכי האשפה. מערך תברואה עושה ככל יכולתו לפנות גזם וגרוטאות מהמקום גם שלא בימי פינוי.

נדיבות גם בתאורה ובחול

תודה על הזזת גינת הכלבים שליד גן סיפור “העץ הנדיב” והעברתה לצל האקליפטוסים. אין ספק שבשדרוג הגינה הושקעו מאמצים. רצינו לבקש להוסיף תאורה בגינה (אולי אפילו סולארית וחסכונית?) על מנת שנוכל ליהנות מהגינה גם בשעות הערב. כמו כן, החול בגינה אינו נקי, האם יש אפשרות לשדרוג החול?

תשובה: הנושא כבר הועבר לקבלן להתקנת עמוד תאורה גבוה במרכז הגינה וגופי תאורת לד (פרוז'קטורים) להארת האזור. החול יגורף עפ"י הצורך.

לא רק גינה, גם חניה

ברחוב החצב 6 ליד מרפאת מכבי משפצים את הגינה הציבורית למרות שלפי דעתי לא צריך: הגן היה יפה ומסודר. בצמוד לגינה יש חניה לבאים לקופת החולים ולדיירי הסביבה. האספלט כולו מפוצץ, סדוק, מלא מהמורות. אם משפצים גינה ציבורית ללא צורך, שישפצו את אזור החניה, ויסדרו חניה בצורה ראויה.

תשובה: הגינה הוותיקה עוברת שיקום הכולל הוספת מתקנים, ריהוט גן והחלפת תשתיות של ריצוף ישן. זאת, בהמשך לבקשות תושבים לכן לא ברורה טענתך לגבי שיקום שלא לצורך. נושא החניה במקום ייבדק ויטופל עפ"י הצורך.

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר