מורן ישראל

"סגירת עסקים בשבת לא תהווה תנאי לתמיכה בי לראשות העירייה"

מורן ישראל, יו"ר תנועת הצעירים בחולון, מציג את עמדותיו הנחרצות עם יציאתו למירוץ לבחירות ומגלה במי היה בוחר לראשות העיר

פורסם בתאריך: 12.8.18 10:17

מורן ישראל, יו"ר תנועת הצעירים במועצת עיריית חולון, פתח בסוף השבוע האחרון (חמישי) את הקמפיין למרוץ לראשות העיר. עשרות מפעיליו התומכים הגיעו למפגש חדורי מוטיבציה לתמוך במועמד.

ראשון הנואמים היה איתי זילבר, חברו לסיעה, שהודיע בתוך כך על פרישתו ואמר: "בחמש השנים האחרונות הצלחנו מורן ואני לגרום לעירייה לזכור שיש בעיר הזאת גם צעירים ושצריך להתחשב במה שיעשה להם טוב. ועכשיו, אחרי חמש שנים עמוסות בכל טוב ורע, החלטתי להמשיך הלאה. הקדנציה הזו היתה בלתי אפשרית בלי חברים ושותפים לדרך, והראשון בהם הוא מורן ישראל. אנחנו מכירים מגיל 15 ואני אומר לכם – הוא יהיה ראש עיר מצוין".

ישראל, מייסד ויו"ר תנועת "צעירים פלוס" חולון, נשוי טרי ללילך, נולד וגדל בשכונת תל גיבורים – דור שלישי בחולון. יש לו תואר שני במדע המדינה בתכנית למנהיגות ציבורית ופוליטית מאונ' ת"א. בשירות הצבאי שימש קצין בחיל החימוש, ועד היום עושה מילואים כקצין בפיקוד העורף. היה רכז נוער במרכז הנוער שטרודל בחולון, שימש כיועץ פרלמנטרי לח"כ ד"ר רחל אדאטו, ניהל את "תכנית גבהים" – תכנית הסייבר הלאומית בבתי הספר. ישראל הוא חבר הוועד הפועל הציוני וחבר ועדות הכספים של הסוכנות היהודית וההסתדרות הציונית העולמית. הוא חבר מועצת העיר חולון זה חמש שנים, חבר בוועדות הכספים, החינוך והקליטה בעירייה ומציג אפס היעדרויות מישיבות מועצה.

מורן ישראל סיפר במפגש על הקשר שלו לחולון: "גדלתי והתחנכתי בעיר, שיחקתי כדורגל בשכונה, הייתי הולך לטייל בסוקולוב ובארגמן ובאירועי יום העצמאות בפילבוקס, למדתי בהרצוג וסיימתי תואר ראשון ושני  ותמיד הקפדתי להישאר בחולון".

על הקמת תנועת הצעירים סיפר ישראל: "לפני עשר שנים במפגש חברים אצל הוריי בסלון ראיתי את חברי עוזבים את חולון וזה לא היה נראה לי הגיוני שכל כך הרבה צעירים עוזבים את העיר וכך, שלושה חודשים לפני הבחירות ב-2008 הקמנו את תנועת צעירים וקיבלנו 1,421 קולות. לא נכנסנו למועצה אך לא איבדנו את התקווה, הייתי מגיע לישיבות עם עט ודף ולומד איך עובדת המועצה ואז בבחירות הקודמות ב-2013 נכנסנו עם שני מושבים למועצה, אני ואיתי שחתום יחד איתי על כל ההישגים שלנו בשנים האחרונות והוא שותף מלא לתנועת הצעירים".

בהמשך, לדברי ישראל, "ראש העיר מוטי הציע לי את תפקיד סגן ראש העיר וסירבתי מכיוון שזה לא תאם את הערכים שלנו ואמרתי לו, 'בשעה שאתה מדבר בגובים, אנו מדברים על ערכים. לכן נשב באופוזיציה'. כעת אני מבקש את אמונכם לראשות העיר".

מה היה הרגע שבו החלטת לרוץ לבחירות לראשות העיר?  

"בישיבה של התנועה הפצירו בי הפעילים להתמודד על ראשות העיר. פניתי ללילך, השותפה שלי לחיים והיא נתנה לי את ברכתה ואת מלוא תמיכתה".

אילו דברים הייתי משנה בחולון עם כניסתך לתפקיד ראש העיר?

"שיפור ניקיון, תברואה ותשתיות בשכונות ומוסדות העיר, חיזוק החינוך, חיזוק העסקים, פיתוח אזור התעשיה, זכאות חוג לכל ילד, שיפור הניהול והפיקוח בעיר, הנגשת הטכנולוגיה בעירייה והמעקב אחר הבעיות בה".

אם לא היית מתמודד, במי היית בוחר בעצמך לראשות העיר?

"האדם שהכי קרוב אלי בדעותיו וערכיו הוא עזרא סיטון, חבר מועצת העיר".

מה דעתך על סוגיית פתיחת העסקים בשבת ומה תעשה אם משרת ראש העיר תהיה תלויה בחברים הדתיים במועצה?

"התבשרנו על החלטתו של שר הפנים שלא לאשר את תיקון חוק העזר העירוני של חולון. להזכירכם, החלטה זו התקבלה במועצת העיר בינואר האחרון ברוב קולות ובסמכות מתוך כוונה לשמור על הסטטוס קוו בעיר ועל מקומות התרבות והבילוי פתוחים בסופי השבוע. ההחלטה של שר הפנים נובעת משיקולים פוליטיים, מבקשת לערער את המציאות בחולון ומעקרת את סמכותה של מועצת העיר לקבוע את צביונה של העיר. אני מתכוון להילחם בהחלטה זו. אני לא אתן לחוק המרכולים לשנות את הסטטוס קוו בחולון.

"כחולונים, ידענו לכבד אחד את השבת ואנחנו לא ניתן לשר דרעי לעורר מחלוקת מיותרת, הסתדרנו יופי עד עכשיו בלעדיו. באם כהונתי תהיה תלויה בחבריי מהמגזר הדתי והם ייתנו את תמיכתם בי בסגירת עסקים בשבת, אני לא אהיה שם – או שיהיו איתי או שיישבו באופוזיציה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מיכאל

    יהודי שלא זוכר את השורשים שלו, לא ראוי לנהל עיר. הדברים אמורים גם לגבי מוטי ששון.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר