חנן לוי, לבנת שלום ושרית גרא במבצע ניקוי וסידור הדירה
חנן לוי, לבנת שלום ושרית גרא במבצע ניקוי וסידור הדירה

בזכות הפעילים החברתיים: סוף לנדודים של חולת הסרטן מחולון

לאחר שדירתה נשרפה והיא ובנותיה נאלצו לנדוד ממקום למקום, תזכה בקרוב ורד הבר, אם חד הורית חולת סרטן, לדירת קבע

פורסם בתאריך: 14.8.18 09:39

ורד הבר, אם חד הורית לשתי בנות, תושבת חולון, בת 50 החולה בסרטן הדם, לא "רוותה נחת" בלשון המעטה, אולם כעת היא מתחילה לראות את האור בקצה המנהרה בזכות פעילים חברתיים בחולון ומשרד השיכון שנחלצו לעזרתה.

הבר, חולה בסרטן הדם, עברה ניתוח בעמוד השדרה. היא נמצאת במצב סיעודי וצמודה למכונת חמצן. במצבה זה, ללא מטפלת צמודה, היא נאלצה להתמודד בביורוקרטיה מסובכת מול המדינה בעיקר בנושא ביטוח לאומי ודיור ציבורי. אם המחלה לא מספיק מקשה על חייה, בדצמבר 2015 נשרפה הדירה שבה גרה, והבר, שמתקיימת בקושי מקיצבת נכות ומסיוע בשכר דירה, נקלעה לחובות ולהלוואות. כל אותה תקופה נמצאה ברשימת ההמתנה הארוכה לדיור ציבורי.

הבר נאלצה לכן לגור עם בנותיה בין קירות מפויחים ללא חשמל – רק  עם כבל מהשכן להפעלת מכונת החמצן  – בדירה וחנוקה מריח השריפה. בהמשך נדדו היא ובנותיה בין מספר דירות כאשר מצבה הפיזי ממשיך להיות קשה. השינוי לטובה הגיע כאשרר התגייסו לעזרתה חברים ופעילים חברתיים שבישרו לה כי בעוד חצי שנה היא תקבל דירה מונגשת למצבה הבריאותי ובינתיים היא תגור בדירה שכורה קבועה, שגם אותה התנדבו לסדר פעילים חברתיים מחולון, ביניהם לבנת שלום, חנן לוי, ענת כלימי, חני משה, שרית גרא ואחרים. אליהם הצטרף גם ליאל ערן מחברת עמידר.
חשוב לציין עמידר ולא משרד השיכון.

צפו בפעילים החברתיים מנקים ומסדרים את הדירה:

 

הפעילה החברתית לבנת שלום אומרת: "אני רוצה להודות במיוחד לחברת עמידר שאנשיה ובמיוחד ליאל ערן לא עזבו את ורד ודואגים לטפל בה. אני בקשר רציף איתם ועם ורד ודואגת ביחד עם חברים שיהיו לה  קצת רגעים של נחת". חנן לוי מוסיף: "כשיש משימה לפנינו, אנחנו הפעילים החברתיים בעיר מיד מתגייסים בלי לשאול שאלות. את ורד אנחנו מלווים הרבה זמן והיום בערב אנו נסדר לה את הדירה השכורה ונשמיש אותה. למרות שהיא רק לחצי שנה, לורד מגיע הטוב ביותר וכך אנחנו נוהגים בכולם".

הבר עצמה מודה לפעילים: "אני מודה להם, לא יודעת מה הייתי עושה בלעדיהם. משרד השיכון עושה את המאמצים למצוא לי את הדירה המתאימה ואני מקווה שבעוד חצי שנה באמת הכל יבוא על מקומו בשלום".



תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר