שוטר הסיור חביב בוחבוט
שוטר הסיור חביב בוחבוט

החיים בדו גלגלי: פרופיל של שוטר חולה אופנועים

חביב בוחבוט מחולון, רכז הרכב הדו גלגלי במשטרת מרחב איילון, מספר על המרדפים, המבצעים ועל הדרך שעשה ממשמר הגבול ועד היס"מ

פורסם בתאריך: 24.8.18 09:35

חביב בוחבוט מטפל באופנוע שלו כאילו לפחות היה ילדו. חביב, רכז הרכב הדו גלגלי במשטרת מרחב איילון, אחראי על יחידת האופנועים המיוחדת של מחלקת הסיור, אבל אהבתו לדו גלגליים לא נגמרת פה – הוא שואף להיות אחראי על כל תחום הרכב הדו גלגלי במשטרת ישראל.

חביב, בן 36, נשוי ואב לארבעה ילדים, משרת כבר 12 שנה במשטרת ישראל. הוא חולוני מלידה, למד בבית הספר היסודי הערבה ובתיכון אורט ספיבק. בצבא שירת בסיירת משמר הגבול ולאחר השחרור עבד בעבודות מזדמנות וחיפש את הכיוון בחיים, עד שבגיל 24 התגייס למשטרה כהמשך הדרך לשירותו הצבאי.

תחילה שירת ביחידת הסיור, עבר ליס"מ (יחידת הסיור המיוחדת של משטרת ישראל), שם פעל בין השאר בהפגנות ובהפרות סדר ברחבי הארץ וכן בתפיסת סוחרי סמים, עד שבשנה וחצי האחרונות הוא משמש, כאמור, כרכז הרכב הדו גלגלי במרחב איילון ומשרת ביחידת האופנועים של מחלקת הסיור. המחלקה מונה שישה שוטרים רכובים על אופנועים, העובדים לזוגות ואחראים על טיפול באירועי מוקד, כאשר גולת הכותרת בעבודתם היא מבצעים יזומים למניעת פשיעה וללכידת עבריינים.

"בסרטון ניתן לראות דוגמה לאחת הפעולות הרבות שאנו עושים מדי יום. קיבלנו אירוע מוקד על פריצה לבית כנסת בבת ים, אליו הוזעקו מספר ניידות. בדרך לשם הבחנו באופנוע שחתך ברמזור אדום, דלקנו אחריו תוך כדי שהוא נוסע באין כניסה ועובר עבירות נוספות. עצרנו אותו והתברר שהאופנוע שלו גנוב והוא מעולם לא הוציא רשיון נהיגה".

צפו במרדף של יחידת האופנוענים:

איזה עוד מרדף זכור לך?

"אירוע שהועבר אלינו מתחנת ראשון לציון, שבו דיווחו על פורץ דירות. איתרנו אותו בבית הקברות בחולון, שם תוך כדי מרדף הוא הסתבך עם האופנוע ונעצר".

חביב מספר כי כחלק מהשגרה בעבודת המשטרה פעמים רבות באים השוטרים לעזרת הציבור. "לפני זמן מה בסיור בשכונת ג'סי כהן פנתה אלינו צעירה שסיפרה כי הקסדה של האופנוע שלה נגנבה. התחלנו בתשאול תושבים ובחיפוש בשכונה והגענו אל הקסדה שלה. היא שמחה מאוד כשהחזרנו לה את הקסדה ולא ידעה איך להודות לנו. הסברנו לה שזה התפקיד שלנו".

מה הלאה, מהו התפקיד הבא שאתה שואף להגיע אליו במשטרה?

"במשטרה אני מממש את אהבתי לאופנועים. כך אני תופס שתי ציפורים במכה – גם לשרת את המדינה וגם את האהבה שלי לאופנועים. כל היום אנו רוכבים ומטפלים באופנועים כאילו היו הילדים שלנו. אני מקווה שיום אחד אהיה אחראי על כל התחום הרכב הדו גלגלי במשטרה".

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר