עו"ד רועי כהן

סגן ראש העיר רועי כהן פורש מתפקידו ועובר לפוליטיקה הארצית

עו"ד רועי כהן מסיים 15 שנה כחבר מועצה: "המציאות הפוליטית בחולון היא של פילוג כוחות וחוסר פרגון ולכן החלטתי לא להתמודד לראשות העיר ולהמתין לשעת הכושר"

פורסם בתאריך: 27.8.18 11:58

עו"ד רועי כהן מסיים תקופה של 15 שנים כחבר מועצה עיריית חולון וכסגן ראש העירייה (בתואר) בהתנדבות מלאה, ומחליט שלא להתמודד בבחירות הקרובות על ראשות העירייה בשל רצונו לנסות ולהשתלב ברמה הלאומית, כמייצג מגזר העסקים הקטנים והבינוניים בכנסת ישראל. החלטה נוספת שהגיעה בעקבות זאת, היא מעבר משפחתו של כהן לעיר רעננה בעקבות משפחתה של רעייתו טל, שמונתה לאחרונה כרשמת בכירה בבית המשפט השלום בתל אביב.

עו"ד רועי כהן (41), נשוי לטל ולהם שלושה ילדים – נועה (12), יונתן (8.5) ומאיה (5.5). הוא התחיל את דרכו במועצת העיר חולון כשנבחר אליה בגיל 25 בלבד ובמרוצת הזמן צבר תארים וניסיון רב. כהן גדל והתחנך בעיר חולון, היה לבוגר המחזור הראשון של בית הספר "ע"ש גולדה מאיר" ולאחר מכן סיים את לימודיו בתיכון ע"ש ד"ר חיים קוגל תוך שהוא זוכה לקבלת פרס "קוגל" לתלמידים מצטיינים, אז בקולנוע "רינה" ההיסטורי בעיר. עד גיל 17 שיחק כהן בקבוצת הילדים, הנערים והנוער בהפועל חולון בכדורסל ועד היום הוא אוהד חולוניה מושבע.

כהן הוא בעל תואר ראשון בהצטיינות במשפטים במכללה האקדמית ברמת גן, בה שימש גם כיו"ר אגודת הסטודנטים ומזכיר ארגון הסטודנטים הארצי, וכן בעל תואר שני במשפטים בהצטיינות מאוניברסיטת בר אילן.

כיום כהן משמש כעורך דין בעל משרד עצמאי הפועל שנים רבות במגזר הציבורי והשלישי ומכהן, כנשיא לה"ב –  לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל בהתנדבות וכן משמש מנכ"ל ארגון נפגעי פעולות האיבה. באמתחתו היותו משנה לראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אפי נווה וחבר הוועד המרכזי בלשכה, חבר מועצת המוסד לביטוח לאומי, וכן החל משנת 2016 מונה כחבר ההנהלה הישראלי הראשון ב-ESBA, הארגון האירופאי לארגוני העסקים הקטנים והבינוניים, המאגד 35 מדינות.

מדוע פנית אל עשייה ציבורית?

"כבר מגיל קטן זיהיתי את הרצון שלי לעמוד בעמדת השפעה וכמי שמוביל ויוזם, בין אם במועצת התלמידים או באגודת הסטודנטים. תמיד שאפתי לעמוד בראש המערכת, להתעסק בעשייה ציבורית שנותנת לי סיפוק וחוויה שמרגשת כל פעם מחדש, בה אני מצליח לעזור ולסייע לאנשים ולציבורים שלמים ומגשים את עצמי בשליחות הזו למען החברה. לאורך כל שנות חיי ראיתי ואני רואה את עצמי כמי שיש ביכולתו לייצג מתוך אמונה מלאה במטרה ולהגיע ליעד בכל דרך".

כל התפקידים שמניתי הם תפקידים בהם הנך מכהן היום. כיצד מספיקים כל כך הרבה בכל כך מעט זמן?

"בנוסף לכל מה שציינת מחודש ספטמבר של שנת 2016, אני מנחה תכנית שבועית קבועה ברדיו תל אביב (102fm) יחד עם חברתי העיתונאית ליאת רון. התכנית, נקראת 'עצמאי בשטח' והיא משודרת בכל יום שלישי בשמונה בערב. התכנית שמשודרת כבר למעלה מ-80 שבועות עוסקת באקטואליה הנוגעת לחיי היום יום של ציבור העצמאים ובעלי העסקים הקטנים. ובאותה נשימה, בעולם התקשורת, יסדתי בחודש נובמבר אשתקד פינת אירוח קבועה בשיתוף פעולה עם ערוץ הטלוויזיה רשת 13 בתכנית הבוקר 'פותחים יום', בכל יום ראשון. גם שם אנו מעלים סוגיות חשובות הנוגעות לציבור העצמאים והעסקים הקטנים לסדר היום התקשורתי.

"המוטו שלי בחיים שאנשים עסוקים מספיקים הכל. כשאדם עסוק בעשייה היומיומית ונהנה מהעבודה שלו ומהשליחות הציבורית, הוא יכול להספיק הכל ולתרום מהכישורים והידע שלו בכל מקום כדי לקדם את המטרות והיעדים שהוא מאמין בהם. את אות הכבוד הגדול ביותר קיבלתי בוקר אחד כשפתחתי את העיתון וגיליתי שנבחרתי לאחד מ-100 המשפיעים במדינת ישראל של עיתון  TheMarker".

מדוע החלטת שלא לרוץ לראשות העירייה?

"לעניות דעתי, שעת הכושר הזו עדיין לא הגיעה מאחר וראש העירייה מוטי ששון מנהל את העיר ביד רמה, במקצועיות וכוחו עדיין במותניו וזאת למרות שיש חילוקי הדעות בינינו על סדרי עדיפויות בעיר; ועם זאת מה ששלו שלו – 25 שנות עשייה בעיר חולון, ששינו אותה מקצה לקצה והפכו את חולון לעיר איתנה ושופעת מבני ציבור ומובילה בתרבות בישראל  והעובדה שאישי הציבור בעיר חולון אינם מסוגלים להתאחד סביב מועמד אחד שיציג אלטרנטיבה אחרת לא מאפשרות בעת הזאת להתמודד מול ראש עיר הזוכה לתמיכה והערכה רבה מהתושבים. אמרתי שביום שראש העיר מוטי ששון יחליט שלא להתמודד, אני אהיה שם כדי להציג מועמדות לראשות העיר ולהביא איתי את הניסיון והידע הרב שצברתי בפעילות במועצת העיר וכסגן ראש העיר. לצערי, המציאות הפוליטית בעיר היום היא של פילוג כוחות, חוסר פרגון, ובמציאות הזו, ולאחר לבטים קשים וחרף פניות אליי עד לרגע זה ממש, החלטתי שלא להתמודד לראשות העיר ולמועצת העיר ולהמתין לשעת הכושר הנכונה לכך".

האם שיתפת בהחלטתך את ראש העירייה מר מוטי ששון, מה היתה תגובתו?

בשבוע שעבר נפגשתי עם ראש העיר מוטי ששון והודעתי לו כי אין בכוונתי להתמודד למועצת העיר ולאחר 15 שנות פעילות במועצה בהתנדבות, כחבר אופוזיציה, חבר בקואליציה וסגן ראש העיר בתואר, אני מודה לו על שיתוף הפעולה ועל האמון בי לשמש כסגנו. איחלתי לו בהצלחה רבה בהתמודדות הקרובה והצגתי בפניו את העקרונות בחיי של הכרת הטוב ואת החלטתי מתוך עיקרון לפיו בחיים יש לרכז מאמץ בעיתוי מתאים ולא להתמודד לראשות העיר רק כדי להתמודד ולנגח את הצד השני.



"ראש העיר הופתע מההחלטה וציין שלאורך כל השנים פעילותי כחבר מועצה היתה עניינית, מקצועית ומסורה. לא פעם מצאנו את עצמנו בעיצומה של מחלוקת לגבי סדרי עדיפויות, אבל תמיד המחלוקת היתה עניינית ולא אישית. ששון בדעה שאנשים כמוני צריכים להשפיע ברמה הלאומית ולהביא את הידע והניסיון כדי לעזור לכלל תושבי המדינה, והוא באופן אישי מאמין שהסבלנות משתלמת, וציין בפניי שגם הוא הגיע למעמדו כראש העיר בגיל 47 לאחר שצבר ניסיון ציבורי ומקצועי רב. למרות שצר לו שלא אהיה חלק מהנהלת העיר בקדנציה הקרובה, הוא בטוח שאמשיך לתרום לחברה ואיחל לי בהצלחה בניסיון להשתלב בפוליטיקה הארצית".

מה הדבר שזכור בעיניך כחשוב ביותר אשר למענו פעלת כחבר מועצה?

"לאורך 15 שנות פעילותי במועצה שמתי לנגד עיניי את טובת התושב והרצון לגרום לו לדעת כי מייצגים אותו נאמנה. כך היה כשפעלתי לראשונה להקמת אנדרטה לזכר חללי פעולות איבה תושבי העיר חולון ומאז ב-13 שנים האחרונות אני שותף ומארגן את טקס ההנצחה לזכר חללי פעולות האיבה תושבי העיר חולון. בנוסף פעלתי עם היבחרי להקמת מוקד סיוע משפטי באגף הרווחה בעיר חולון למיצוי זכויות של אוכלוסיות מוחלשות. עמדתי בראש ועדת הספורט ששינתה את הקריטריונים לתמיכה באגודות הספורט והביאה לגידול של מאות אחוזים בתמיכה במחלקות הנוער והילדים. לאורך השנים, עקב בצד אגודל, הצלחנו להעלות את תקציב הספורט בעיר מ-4 מיליון שקלים לקרוב ל-7 מיליון שקלים, ואולם אין זה מספיק ואני בדעה שאחוז אחד מתקציב העירייה צריך להיות מוקצה לטובת אגודות הספורט בעיר. בקדנציה הזו התמקדתי בדרישה לשיפוץ המרכזים המסחריים ברחבי העיר ובעיקר כיכר ויצמן, המרכזים בנאות רחל, קריית שרת, ג'סי כהן וכיום הפרויקטים של השיפוץ כבר בעיצומם. הייתי שותף ב-15 השנים האחרונות ומעורב בהחלטות בפרויקטים של התחדשות העיר, להקמת מוסדות ציבור ולאישור תכנית המתאר 2030 שתשנה בעתיד את פני העיר חולון".

היכן אתה רואה את עצמך בעתיד?

"בתקופה הקרובה אתמקד בניסיון להשתלב בכנסת ישראל ולהביא את הידע והניסיון שצברתי בשלטון המקומי ובכלל בעשייה הציבורית שלי ולהיות מחוקק ונציג בבית העם. במהלך שש השנים האחרונות אינני חבר באף מפלגה ונעשו אליי פניות מצד גורמים שונים מכל קצוות הקשת הפוליטית ובעת הנכונה ובזמן המתאים אחליט היכן להשתלב, כאשר לנגד עיניי תעמוד היכולת להשפיע ברמה הלאומית ולהיות חלק ממפלגה ששמה לנגד עיניה את הנושא החברתי כלכלי ובראש סדר עדיפויותיה.

האם בוער בך עוד החלום להיות לראש עירייה בעיר חולון?

"מילות השיר 'הוא עוד ישוב' של שמוליק קראוס מתאימות גם למקרה שלי. החלום להיות ראש עיריית חולון עדיין פועם בי וכל מה שאעשה מעתה והלאה זה לצבור עוד ידע וניסיון ציבורי, לבצע עוד תפקידים מגוונים למען החברה בישראל וכמו שאמרתי, בעיתוי הנכון ובשעת הכושר המתאימה, אציג את מועמדותי לראשות העיר חולון ואני מאמין שגם אזכה לאמון התושבים לנוכח הרקע והניסיון הציבורי שאביא איתי לתפקיד".

לסיכום אומר כהן, "אני רוצה להודות לכל השותפים שהיו איתי במועצת העיר, לראש העיר מוטי ששון על האמון ומתן האפשרות להשפיע כחבר הנהלה וסגן ראש העיר; לפעילים והתומכים הרבים שליוו אותי לאורך השנים ,לכל עובדי עיריית חולון לדורותיהם על עבודתם המסורה למען תושבי העיר והאחרונים והחשובים ביותר – תושבי העיר חולון שבחרו בי בשלוש הקדנציות האחרונות להיות נציג נאמן עבורם ונתנו לי את ההזדמנות לפעול למענם ולהיות חלק מהעשייה הציבורית בחולון".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר